eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodychcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi? › Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
  • Data: 2013-09-12 13:07:56
    Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu czwartek, 12 września 2013 12:59:50 UTC+2 użytkownik Refleksyjny napisał:
    > W dniu 2013-09-12 09:35, RoMan Mandziejewicz pisze:
    >
    > > Hello Refleksyjny,
    >
    > >
    >
    > > Thursday, September 12, 2013, 1:56:39 AM, you wrote:
    >
    > >
    >
    > > [...]
    >
    > >
    >
    > >>>>> wysoki, więc 30KM (stałe!) z takiego silnika spokojnie pozwala na
    >
    > >>>>> komfortową jazdę z dużymi prędkościami.
    >
    > >>>> Zartujesz ? 30KM starczy na jakies 100-120km/h.
    >
    > >> Przecież 30KM to dużo!
    >
    > >
    >
    > > [...]
    >
    > >
    >
    > >> A ten parowy Doble z 1924 roku jeździ obecnie (6 egzemplarzy się
    >
    > >> zachowało) jak doczytałem nawet z prędkościami do 190km/h na prostej
    >
    > >> asfaltowej autostradzie, a 140km/h to ze spokojem wyciąga.
    >
    > >
    >
    > > Znowu usiłujesz tworzyć nową fizykę?
    >
    >
    >
    >
    >
    > Umiesz czytać po angielsku? masz cytat wklejony w treść mojego
    >
    > poprzedniego postu.
    >
    > Taka jest właśnie charakterystyka silnika parowego który napędza
    >
    > BEZPOŚREDNIO koła pojadu, że nie ma strat na przełożeniach i cała moc
    >
    > jest dostępna od razu, od 0,01 RPM, lub inaczej od 0-140 km/h i służy do
    >
    > napędzania, a nie jest cześciowo marnowana na skrzyni biegów, wale
    >
    > napędowym itd!
    >
    > To co piszesz dotyczy silników spalinowych, gdzie jak auto nie ma tych
    >
    > 90KM to jest słabe. Ale to jest 90KM tylko na określonych (z reguły
    >
    > maksymalnych) obrotach! Podczas normalnej jazdy używasz ułamka mocy
    >
    > maksymalnej silnika, czyli z reguły właśnie np te 20-30KM, które w
    >
    > silniku parowym są dostępne cały czas. Od startu do maksymalne prędkości.
    >
    >
    >
    >
    >
    > >> accelerated from 0 - 75 mph (121 km/h) in 10 seconds.
    >
    > >
    >
    > > To wymaga 113kW mocy ŚREDNIEJ! To jest ponad 150KM
    >
    >
    >
    > Najwidoczniej się całkowicie mylisz, skoro steamer rozpędza się mając
    >
    > silnik o mniejszej mocy. Moment obrotowy od zerowych obrotów w silniku
    >
    > parowym jest tak wielki, że generuje przyśpieszenie.
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    > > Przestań bredzić o 30KM, bo to już dawno przestało być śmieszne.
    >
    > >
    >
    > > [...]
    >
    >
    >
    > Sam bredzisz. Nie masz wiedzy o parowych silnikach. Myślisz, że wszystko
    >
    > co wiesz o spalinowych odnosi się też do parowych.

    Ograniczeniem dla silnika parowego jest wytwornica pary. Nie da się w samochodzie
    osobowym zainstalować kotła potrafiącego wygenerować 30kW w 200ms.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: