-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.icpnet.pl!.POSTED!not-for-mai
l
From: Refleksyjny <n...@p...org.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Date: Thu, 12 Sep 2013 01:21:47 +0200
Organization: ICP News Server
Lines: 79
Message-ID: <l0qtu6$kfd$1@news.icpnet.pl>
References: <l0nttp$pdd$1@news.icpnet.pl> <i...@4...net>
<l0o0ts$tbd$1@news.icpnet.pl> <l0o282$v0n$1@news.icpnet.pl>
<l0o3tm$3q0$4@dont-email.me> <l0o4cj$1ve$1@news.icpnet.pl>
<l0p0qt$536$1@news.task.gda.pl> <l0qg3t$2tu$1@news.icpnet.pl>
<1...@p...pl.invalid>
<l0qhss$5gp$1@news.icpnet.pl>
<8...@g...com>
<l0qo4j$dag$1@news.icpnet.pl>
<7...@g...com>
NNTP-Posting-Host: c16-59.icpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.icpnet.pl 1378941702 20973 62.21.16.59 (11 Sep 2013 23:21:42 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 11 Sep 2013 23:21:42 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:17.0) Gecko/20130801
Thunderbird/17.0.8
In-Reply-To: <7...@g...com>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2504162
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2013-09-12 00:57, k...@g...com pisze:
> W dniu środa, 11 września 2013 23:42:47 UTC+2 użytkownik Refleksyjny napisał:
>> No jak to niemożliwy? Otwierasz maksymalnie zawór z parą i masz od razu
>>
>> pełną moc, z miejsca! Nie musisz się wkręcać na obroty tak jak w
>>
>> spalinowym, bo pełne ciśnienie przegrzanej pary praktycznie od razu daje
>>
>> pełną moc silnika,a co za tym idzie przyspieszenie. A palnik z powodu
>>
>> spadku wykrycia ciśnienia w kotle od razu się załącza i błyskawicznie
>>
>> produkuje więcej przegrzanej pary, co doskonale widać na przykładzie
>>
>> silnika Doble'a:
>>
>> http://www.youtube.com/watch?v=ACO-HXvrRz8
>>
>>
>>
>> Wtedy to było realizowane mechanicznie, ale dysponując współczesną
>>
>> elektroniką to się odbędzie jeszcze szybciej! wszystko jest kwestią
>>
>> konstrukcji. Tak samo czas rozruchu silnika parowego, spokojnie dałoby
>>
>> się wspólcześnie go skrócić do kilkunastu sekund.
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>> Z drugiej strony dla idiotów co dają w pedał przy każdej okazji taki
>>
>> silnik byłby w sam raz. Mogli by dawać w pedał a efektu by nie było.
>>
>>>
>>
>>
>>
>> E, no bez przesady. Mały wysokociśnieniowy silnik parowy to nie to samo
>>
>> co dawne silniki parowe przemysłowe albo okrętowe. Byłby szybki,
>>
>> oferowałby od razu bardzo wysoki moment obrotowy, a więc dobre
>>
>> przyśpieszenie, oraz sporą szybkość maksymalną pojazdu, bo to już byłaby
>>
>> kwestia skrzyni biegów. technologicznie nie ma tu takioch ograniczeń o
>>
>> jakich piszesz, po prostu nie ma chcenia producentów samochodów. Jako
>>
>> ciekawostkę powiem, ze kilka lat temu w Anglii po Birmingham jeździł
>>
>> testowo parowy autobus, a paliwem w nim był... wodór.
>>
>> Jechałem tym autobusem i był faktycznie cichy i jeździł baaardzo
>>
>> sprawnie. Silniki parowe mają przyszłość!
>
> Otwierasz zawór z parą i się para skończyła. Zanim zrobi się nowa o odpowiednim
ciśnieniu musi potrwać. Ile potrwać? To zależy od mocy palnika. I jak już jest para
to zapala się czerwone światło i parę trzeba wypuścić do atmosfery.
To co opisujesz faktycznie występowało w niektórych starszych modelach
samochodów parowych. Gdy się jechało przez jakiś czas bardzo dynamicznie
to trzeba było odpuścić na jakiś czas i poczekać chwilę w spokojnej
jeździe żeby ciśnienie w kotle wzrosło znowu do wartości maksymalnej.
Ale podczas postoju gdy ciśnienie jest już maksymalne to nie trzeba tej
pary wypuszczać w atmosferę, ale po prostu chwilowo wyłączyć palnik pod
kotłem. I były takie rozwiązania!
Samochód Doble z 1925 roku miał już takie techniczne rozwiązania, że w
nim nie mogło zabraknąć ciśnienia pary. Konstrukcja przewidywała ogromną
nadmiarowość wytwarzania ciśnienia, więc można było grzać ile pary w
tłokach.
W tym filmie na YT z Doble'em ten prowadzący kierowca to objaśnia.
Jeżeli znasz angielski to sobie posłuchaj.
Współczesna konstrukcja silnika parowego musi te wszystkie problemy
przewidywać.
Następne wpisy z tego wątku
- 12.09.13 01:26 RoMan Mandziejewicz
- 12.09.13 01:56 Refleksyjny
- 12.09.13 03:02 A.L.
- 12.09.13 03:44 k...@g...com
- 12.09.13 04:02 k...@g...com
- 12.09.13 05:51 Marek Dyjor
- 12.09.13 06:03 Marek Dyjor
- 12.09.13 08:46 Maciek
- 12.09.13 08:54 Andrzej Lawa
- 12.09.13 09:35 RoMan Mandziejewicz
- 12.09.13 09:37 Andrzej Lawa
- 12.09.13 12:59 Refleksyjny
- 12.09.13 13:07 k...@g...com
- 12.09.13 13:15 Jan Koval
- 12.09.13 13:39 k...@g...com
Najnowsze wątki z tej grupy
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
Najnowsze wątki
- 2025-02-07 Jaki silikon lub może klej?
- 2025-02-07 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Starszy Programista C <=
- 2025-02-07 Niby to nie sąd ale kooorwa tak to w sądach dziś wygląda?
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=