-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Date: Wed, 11 Sep 2013 14:11:37 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 60
Message-ID: <l0pmlp$58i$1@node2.news.atman.pl>
References: <l0nttp$pdd$1@news.icpnet.pl> <i...@4...net>
<l0o0ts$tbd$1@news.icpnet.pl> <l0o282$v0n$1@news.icpnet.pl>
<l0o3tm$3q0$4@dont-email.me> <l0o4cj$1ve$1@news.icpnet.pl>
<l0p0qt$536$1@news.task.gda.pl> <l0p9md$hde$1@news.icpnet.pl>
<7...@p...pl.invalid>
<l0piv5$t8b$1@news.icpnet.pl>
NNTP-Posting-Host: 193.35.41.6
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1378901497 5394 193.35.41.6 (11 Sep 2013 12:11:37 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 11 Sep 2013 12:11:37 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux i686; rv:17.0) Gecko/20130510 Thunderbird/17.0.6
In-Reply-To: <l0piv5$t8b$1@news.icpnet.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2504040
[ ukryj nagłówki ]W dniu 11.09.2013 13:08, Refleksyjny pisze:
> Nie bzdura, bo w takim silniku parowym ciecz robocza (np woda) ma obieg
> zamknięty, a więc ciepło (energia) jest w dużej części odzyskiwane. W
> silnikach spalinowych większość energii (całe ciepło) jest tracona bo
> ciepło jest odprowadzane w chłodnicy.
A, przepraszam bardzo, jak wg ciebie skraplana jest ta odzyskiwana woda
w silnikach parowych?
Więcej - w silnikach z wewnętrznym spalaniem tę energię z wydechu też
się odzyskuje. O turbosprężarkach nie słyszałeś? W nowoczesnych dieslach
dzięki temu sprawność może zbliżać się do 50%.
> Sprawność nowoczesnego silnika parowego w samochodzie dochodzi do 30%,
Cieeeeeeeeeeeeeeenko.
> co jest bardzo dobrym wynikiem, bo moment obrotowy jest bardzo wysoki,
> więc 30KM (stałe!) z takiego silnika spokojnie pozwala na komfortową
> jazdę z dużymi prędkościami. W silniku spalinowym moc zależy od obrotów
Moment obrotowy to się liczy przy przyśpieszaniu.
> silnika i się waha; w silniku parowym te wahania mocy i momentu
> obrotowego się niewielkie, a to wielka zaleta i przewaga. Poza tym ta
> cisza i spokój to jest to, bo silnik jest niskoobrotowy.
Słyszałeś kiedyś parowóz przy pracy? ;->
> Silnik z 1925 roku systemu Doble spalał 4 litry nafty na 100km! Już
> wtedy tylko tyle. Gdyby go unowocześnić, zmniejszyć wagę samochodu (nie
> 2 tony, a np 800kg) i wagę samego silnika z kotłem to spalanie jeszcze
> by spadło.
Do dzieła!
> Co do jazdy z silnikiem parowym zimą to faktycznie wydaje się być
> problem bo woda zamarza. Ale można coś do tej wody dodać co obniży temp
> zamarzania, ale nie podwyższy temp parowania. Tutaj trzeba by
> poeksperymentować. W każdym razie potencjał w silnikach parowych jest
Och, detale... A w czym mieszka metaforyczny diabeł? ;->
> ogromny, a zarzucenie jego rozwoju było przede wszystkim spowodowane
> zyskami jakie mają państwa z wydobycia i przetwarzania ropy naftowej.
Mhm. Tylko ty i tak chcesz opalać kociołek produktami ropopochodnymi.
Więc co za różnica, że "spisek" aż tak się angażuje?
> Cały przemysł naftowy zrobi wszystko, żeby zablokować rozwój takiej
> taniej i efektywnej, a zarazem prostej technologii samochodowej jaką są
> silniki parowe.
Mhm. I kosmici.
--
Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy
są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju.
I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością...
Następne wpisy z tego wątku
- 11.09.13 14:13 Andrzej Lawa
- 11.09.13 14:17 Refleksyjny
- 11.09.13 14:19 ZIWK
- 11.09.13 14:22 RoMan Mandziejewicz
- 11.09.13 14:23 masti
- 11.09.13 14:28 Andrzej Lawa
- 11.09.13 14:30 Andrzej Lawa
- 11.09.13 14:31 RoMan Mandziejewicz
- 11.09.13 14:33 Refleksyjny
- 11.09.13 14:49 Refleksyjny
- 11.09.13 15:00 Refleksyjny
- 11.09.13 15:02 Andrzej Lawa
- 11.09.13 15:05 Maciek
- 11.09.13 15:06 Maciek
- 11.09.13 15:08 Refleksyjny
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
- Ujemny wzrost elektryków
- Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
Najnowsze wątki
- 2024-10-04 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-10-04 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-10-04 Warszawa => Senior PHP Laravel Developer (e-commerce) <=
- 2024-10-04 Warszawa => Data Scientist / Data Engineer (predictive modelling) <=
- 2024-10-03 Nieparzyste dmuchanie
- 2024-10-03 Prognozowanie zużycia energii przez PGE?
- 2024-10-03 Re: Drugi ekran na Androidzie
- 2024-10-03 sprawiedliwosc nierychliwa
- 2024-10-03 zloto
- 2024-10-03 Odkurzacz mnie bije :(
- 2024-10-03 Gdańsk => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-10-03 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2024-10-03 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2024-10-03 Leszczyna nie zna prawa?
- 2024-10-03 Warszawa => OpenText ECM Specialist <=