-
Data: 2013-09-11 14:09:14
Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Od: Refleksyjny <n...@p...org.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2013-09-11 13:56, ZIWK pisze:
> W dniu 2013-09-11 13:10, Refleksyjny pisze:
>> W dniu 2013-09-11 11:32, Maciek pisze:
>>> Dnia Tue, 10 Sep 2013 22:03:11 +0200, Refleksyjny napisał(a):
>>>
>>> (...)
>>>
>>> Jestem ciekaw, czy starczy ci *pary*, zeby zrealizowac ten projekt.
>>> Jesli
>>> tak, licze na wideo i dokladny opis.
>>>
>>> Pytanie tylko, czy to ma sens ekonomiczny. W bardzo zaawansowanym
>>> samochodzie parowym Doble'a w latach 20-tych XX w. palnik zuzywal ponoc
>>> ponad 18 l nafty na 100 km. Jesli tego nie przebijesz o polowe, to
>>> bedzie
>>> drozej niz na benzynie...
>>
>> A ja czytałem, że samochody parowe Doble zużywały 4l nafty na 100km.
>>
> Dla aut Stanleya jest podawana wartość: 10 mil na galonie nafty, więc
> różowo nie jest...
> A jak dodać jeszcze benzynowego "pilota" to się robi całkiem nieopłacalne.
> Do tego woda - galon na 10 mil.
> I jeszcze olej cylindrowy...
>
> Robi się zabawka zdecydowanie piękna i nie do użytku...
> Rozpalanie 15 minut...
:) spoko
Silnik braci Stanley to tylko wzorzec ogólny silnika parowego.
Silniki parowe Doble spalały 4 litry nafty na 100km. Wodę z powodu
dostępności i taniości pomijam, bo 1 zbiornik wody wystarczał na
przejechanie > 1000km, a rzadko tyle się jeździ od razu.
Następne wpisy z tego wątku
- 11.09.13 14:11 Andrzej Lawa
- 11.09.13 14:13 Andrzej Lawa
- 11.09.13 14:17 Refleksyjny
- 11.09.13 14:19 ZIWK
- 11.09.13 14:22 RoMan Mandziejewicz
- 11.09.13 14:23 masti
- 11.09.13 14:28 Andrzej Lawa
- 11.09.13 14:30 Andrzej Lawa
- 11.09.13 14:31 RoMan Mandziejewicz
- 11.09.13 14:33 Refleksyjny
- 11.09.13 14:49 Refleksyjny
- 11.09.13 15:00 Refleksyjny
- 11.09.13 15:02 Andrzej Lawa
- 11.09.13 15:05 Maciek
- 11.09.13 15:06 Maciek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Dzień bez ICE
- Spalinówki płoną doszczętnie
- Pojemność akumulatora
- Elektryk8i dalej płoną.
- Motodziennik #284 NOWY MG HS z hybrydą oraz wraca FORD CAPRI (jako SUV)
- [FILM] SAMOCHODY ELEKTRYCZNE DO WIELKIE ŚCIEMA? TYLKO FAKTY!
- Znieczulica w narodzie
- Protect Your PC with IObit Malware Fighter Pro 11.3.0.1346 Multilingual
- Advanced SystemCare Pro 17.5.0.255: Complete Performance and Health Optimization
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
Najnowsze wątki
- 2024-07-05 eSIM na czym polega
- 2024-07-15 Roaming poza unią
- 2024-07-16 Jak tanio dzwonic do Wielkiej Brytani?
- 2024-07-16 Dzień bez ICE
- 2024-07-15 Spalinówki płoną doszczętnie
- 2024-07-15 Pojemność akumulatora
- 2024-07-15 Elektryk8i dalej płoną.
- 2024-07-15 Motodziennik #284 NOWY MG HS z hybrydą oraz wraca FORD CAPRI (jako SUV)
- 2024-07-14 [FILM] SAMOCHODY ELEKTRYCZNE DO WIELKIE ŚCIEMA? TYLKO FAKTY!
- 2024-07-14 Znieczulica w narodzie
- 2024-07-13 Protect Your PC with IObit Malware Fighter Pro 11.3.0.1346 Multilingual
- 2024-07-13 Advanced SystemCare Pro 17.5.0.255: Complete Performance and Health Optimization
- 2024-07-15 stara idea nowe hardware
- 2024-07-14 Dzwonek gong z transformatorem
- 2024-07-14 espnow przerywa na jeziorze?