  • Data: 2013-09-11 14:11:37
    Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 11.09.2013 13:08, Refleksyjny pisze:

    > Nie bzdura, bo w takim silniku parowym ciecz robocza (np woda) ma obieg
    > zamknięty, a więc ciepło (energia) jest w dużej części odzyskiwane. W
    > silnikach spalinowych większość energii (całe ciepło) jest tracona bo
    > ciepło jest odprowadzane w chłodnicy.

    A, przepraszam bardzo, jak wg ciebie skraplana jest ta odzyskiwana woda
    w silnikach parowych?

    Więcej - w silnikach z wewnętrznym spalaniem tę energię z wydechu też
    się odzyskuje. O turbosprężarkach nie słyszałeś? W nowoczesnych dieslach
    dzięki temu sprawność może zbliżać się do 50%.

    > Sprawność nowoczesnego silnika parowego w samochodzie dochodzi do 30%,

    Cieeeeeeeeeeeeeeenko.

    > co jest bardzo dobrym wynikiem, bo moment obrotowy jest bardzo wysoki,
    > więc 30KM (stałe!) z takiego silnika spokojnie pozwala na komfortową
    > jazdę z dużymi prędkościami. W silniku spalinowym moc zależy od obrotów

    Moment obrotowy to się liczy przy przyśpieszaniu.

    > silnika i się waha; w silniku parowym te wahania mocy i momentu
    > obrotowego się niewielkie, a to wielka zaleta i przewaga. Poza tym ta
    > cisza i spokój to jest to, bo silnik jest niskoobrotowy.

    Słyszałeś kiedyś parowóz przy pracy? ;->

    > Silnik z 1925 roku systemu Doble spalał 4 litry nafty na 100km! Już
    > wtedy tylko tyle. Gdyby go unowocześnić, zmniejszyć wagę samochodu (nie
    > 2 tony, a np 800kg) i wagę samego silnika z kotłem to spalanie jeszcze
    > by spadło.

    Do dzieła!

    > Co do jazdy z silnikiem parowym zimą to faktycznie wydaje się być
    > problem bo woda zamarza. Ale można coś do tej wody dodać co obniży temp
    > zamarzania, ale nie podwyższy temp parowania. Tutaj trzeba by
    > poeksperymentować. W każdym razie potencjał w silnikach parowych jest

    Och, detale... A w czym mieszka metaforyczny diabeł? ;->

    > ogromny, a zarzucenie jego rozwoju było przede wszystkim spowodowane
    > zyskami jakie mają państwa z wydobycia i przetwarzania ropy naftowej.

    Mhm. Tylko ty i tak chcesz opalać kociołek produktami ropopochodnymi.
    Więc co za różnica, że "spisek" aż tak się angażuje?

    > Cały przemysł naftowy zrobi wszystko, żeby zablokować rozwój takiej
    > taniej i efektywnej, a zarazem prostej technologii samochodowej jaką są
    > silniki parowe.

    Mhm. I kosmici.