eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodychcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi? › Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
  • Data: 2013-09-11 14:33:45
    Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    Od: Refleksyjny <n...@p...org.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2013-09-11 14:11, Andrzej Lawa pisze:
    > W dniu 11.09.2013 13:08, Refleksyjny pisze:
    >
    >> Nie bzdura, bo w takim silniku parowym ciecz robocza (np woda) ma obieg
    >> zamknięty, a więc ciepło (energia) jest w dużej części odzyskiwane. W
    >> silnikach spalinowych większość energii (całe ciepło) jest tracona bo
    >> ciepło jest odprowadzane w chłodnicy.
    >
    > A, przepraszam bardzo, jak wg ciebie skraplana jest ta odzyskiwana woda
    > w silnikach parowych?
    >
    > Więcej - w silnikach z wewnętrznym spalaniem tę energię z wydechu też
    > się odzyskuje. O turbosprężarkach nie słyszałeś? W nowoczesnych dieslach
    > dzięki temu sprawność może zbliżać się do 50%.
    >
    >> Sprawność nowoczesnego silnika parowego w samochodzie dochodzi do 30%,
    >
    > Cieeeeeeeeeeeeeeenko.
    >
    >> co jest bardzo dobrym wynikiem, bo moment obrotowy jest bardzo wysoki,
    >> więc 30KM (stałe!) z takiego silnika spokojnie pozwala na komfortową
    >> jazdę z dużymi prędkościami. W silniku spalinowym moc zależy od obrotów
    >
    > Moment obrotowy to się liczy przy przyśpieszaniu.
    >
    >> silnika i się waha; w silniku parowym te wahania mocy i momentu
    >> obrotowego się niewielkie, a to wielka zaleta i przewaga. Poza tym ta
    >> cisza i spokój to jest to, bo silnik jest niskoobrotowy.
    >
    > Słyszałeś kiedyś parowóz przy pracy? ;->
    >


    Jasne. Zły przykład.
    A słyszałeś spalinowy silnik lokomotywy przy pracy? Albo okrętowy? Albo
    diesel czołgu? ;->

    Odpal YT i posłuchaj odgłosu silnika parowego Doble w czasie jazdy po
    autostradzie:
    http://www.youtube.com/watch?v=ACO-HXvrRz8

    Biorąc pod uwagę brak wygłuszenia to te silniki są cichsze od
    spalinowych, co jest chyba oczywiste skoro to silniki zewnętrznego
    spalania i niskoobrotowe.



    >> Silnik z 1925 roku systemu Doble spalał 4 litry nafty na 100km! Już
    >> wtedy tylko tyle. Gdyby go unowocześnić, zmniejszyć wagę samochodu (nie
    >> 2 tony, a np 800kg) i wagę samego silnika z kotłem to spalanie jeszcze
    >> by spadło.
    >
    > Do dzieła!

    Jasne. Bo myślę, że skoro parowy Doble to był samochód bardzo duży i
    zbędnie ciężki, smarowany kiepskim ówczesnym olejem a do tego
    nieaerodynamiczny, to można by spokojnie osiągnąć w lekkim osobowym
    współczesnym aucie spalanie rzędu 2l/100 km dowolnego paliwa, np nafty,
    metylu, itp co jest świetnym wynikiem nawet gdy doliczymy akcyzę.


    > Mhm. I kosmici.
    >

    Tak, obowiązkowo. No i cykliści.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: