  • Data: 2012-08-31 11:44:44
    Temat: Re: autostrada szybciej
    Od: WildS <f...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-08-27, Artur Maśląg <f...@p...com> wrote:

    > Każdego dnia, wielokrotnie. Zdjęcia mam robić?

    > Tak, a co?

    Co wy wygadujecie?

    Zdecydowana większość "tirów" w Polsce - zestawów ciągnik siodłowy +
    naczepa to zestawy o 5 osiach. 2 w koniu, 3 w naczepie. W tandemach to
    zależy od ilości osi w przyczepce - 2-3 w solówce i 1-3 w przyczepie.

    Problem nacisku na oś to prawie zawsze problem z osią napędową (tylna w
    ciągniku)

    Nie ma czegoś takiego jak sprzedawanie ciągnika w wersji 8t na oś.
    Ciągnik ma DMC i tyle. A to, ile będzie na osi zależy praktycznie
    wyłącznie od tego ile _i jak_ będzie załadowane. Sam ciągnik waży około
    7,5 tony i ma 2 osie. Trzeba tak rozłożyć ciężar na naczepie, żeby mniej
    było z przodu na siodle. W tym celu np. pierwszy jeden albo dwa rzędy
    np. palet ładuje się pojedynczo albo nie piętruje (zależy od wagi
    pojedynczej palety).

    Nie zawsze się tak da - np. palety są dość lekkie, żeby 25 ton zapełniło
    całą naczepę. Przy równomiernym rozłożeniu takiego ładuku na 100%
    przekroczone jest 8t na napędowej.

    --
    WildS