-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.promontel.net.pl!not-fo
r-mail
From: WildS <f...@n...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: autostrada szybciej
Date: Fri, 31 Aug 2012 11:44:44 +0200 (CEST)
Organization: Falcon
Lines: 41
Message-ID: <s...@m...org>
References: <k0liqs$e8r$1@inews.gazeta.pl> <k0m1ml$850$1@news.vectranet.pl>
<o...@l...mshome.net> <k0vhu7$2qv$1@inews.gazeta.pl>
<o...@l...mshome.net> <k106p2$g89$1@inews.gazeta.pl>
<o...@l...mshome.net>
<5033f6d0$0$26682$65785112@news.neostrada.pl>
<o...@l...mshome.net>
<5034fb8d$0$1226$65785112@news.neostrada.pl>
<50379516$0$1225$65785112@news.neostrada.pl>
<50379d90$0$1225$65785112@news.neostrada.pl>
<50385c37$0$1317$65785112@news.neostrada.pl>
<ji3c6lru9cw8$.1uskkw44m06kh.dlg@40tude.net>
<k1ai9n$759$1@mx1.internetia.pl>
<1ribdfwko8b4e$.1iqv8jhboljkr$.dlg@40tude.net>
<k1b8a3$7i5$1@mx1.internetia.pl>
<1bq0vu4xik4xb$.58jpdaqiyemk$.dlg@40tude.net>
<k1dun3$rkd$1@mx1.internetia.pl>
<503b78a0$0$1231$65785112@news.neostrada.pl>
<k1g21c$8ur$1@mx1.internetia.pl>
<503b98a1$0$26683$65785112@news.neostrada.pl>
<k1g856$vl5$1@mx1.internetia.pl>
<503bae6f$0$26690$65785112@news.neostrada.pl>
<k1gdac$h4c$1@mx1.internetia.pl>
Reply-To: WildS f...@n...pl
NNTP-Posting-Host: makigai.org
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: thunar.promontel.net.pl 1346406284 14557 91.193.12.130 (31 Aug 2012 09:44:44
GMT)
X-Complaints-To: a...@p...net.pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 31 Aug 2012 09:44:44 +0000 (UTC)
User-Agent: slrn/pre1.0.0-2 (Linux)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2464989
[ ukryj nagłówki ]On 2012-08-27, Artur Maśląg <f...@p...com> wrote:
>>>> Niby taki "zwykly tir" ma 5 osi i moglby 40t wiezc, ale na przednie kola
>>>> jest chyba mniej ?
>>> Zwykły ma często 6 osi.
>>
>> Kiedy taki widziales ?
>
> Każdego dnia, wielokrotnie. Zdjęcia mam robić?
>
>>> Większość zestawów spełnia wymóg 8 ton na oś.
>>
>> Byc moze, ale z drugiej strony ... producenci sprzedaja ciagniki
>> siodlowe w wersji 8t na tylna os ?
>
> Tak, a co?
Co wy wygadujecie?
Zdecydowana większość "tirów" w Polsce - zestawów ciągnik siodłowy +
naczepa to zestawy o 5 osiach. 2 w koniu, 3 w naczepie. W tandemach to
zależy od ilości osi w przyczepce - 2-3 w solówce i 1-3 w przyczepie.
Problem nacisku na oś to prawie zawsze problem z osią napędową (tylna w
ciągniku)
Nie ma czegoś takiego jak sprzedawanie ciągnika w wersji 8t na oś.
Ciągnik ma DMC i tyle. A to, ile będzie na osi zależy praktycznie
wyłącznie od tego ile _i jak_ będzie załadowane. Sam ciągnik waży około
7,5 tony i ma 2 osie. Trzeba tak rozłożyć ciężar na naczepie, żeby mniej
było z przodu na siodle. W tym celu np. pierwszy jeden albo dwa rzędy
np. palet ładuje się pojedynczo albo nie piętruje (zależy od wagi
pojedynczej palety).
Nie zawsze się tak da - np. palety są dość lekkie, żeby 25 ton zapełniło
całą naczepę. Przy równomiernym rozłożeniu takiego ładuku na 100%
przekroczone jest 8t na napędowej.
--
WildS
Następne wpisy z tego wątku
- 06.09.12 10:27 w...@h...com
- 06.09.12 11:12 J.F
- 06.09.12 23:01 w...@h...com
- 06.09.12 23:15 RoMan Mandziejewicz
- 07.09.12 01:20 J.F.
- 07.09.12 01:37 J.F.
- 07.09.12 08:48 RoMan Mandziejewicz
- 07.09.12 10:04 Michal Jankowski
- 07.09.12 11:44 J.F
- 07.09.12 12:12 J.F
Najnowsze wątki z tej grupy
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
Najnowsze wątki
- 2024-12-30 Nowy Outlander PHEV w PL
- 2024-12-30 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-12-30 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-28 Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- 2024-12-29 Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- 2024-12-28 Antyradar
- 2024-12-28 Deweloper przegral w sadzie musi zwrócic pieniądze Posypia sie kolejne pozwy?
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-28 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-28 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-28 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-28 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-28 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-12-28 Żerniki => Employer Branding Specialist <=