eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyautostrada szybciejRe: autostrada szybciej
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.promontel.net.pl!not-fo
    r-mail
    From: WildS <f...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: autostrada szybciej
    Date: Fri, 31 Aug 2012 11:44:44 +0200 (CEST)
    Organization: Falcon
    Lines: 41
    Message-ID: <s...@m...org>
    References: <k0liqs$e8r$1@inews.gazeta.pl> <k0m1ml$850$1@news.vectranet.pl>
    <o...@l...mshome.net> <k0vhu7$2qv$1@inews.gazeta.pl>
    <o...@l...mshome.net> <k106p2$g89$1@inews.gazeta.pl>
    <o...@l...mshome.net>
    <5033f6d0$0$26682$65785112@news.neostrada.pl>
    <o...@l...mshome.net>
    <5034fb8d$0$1226$65785112@news.neostrada.pl>
    <50379516$0$1225$65785112@news.neostrada.pl>
    <50379d90$0$1225$65785112@news.neostrada.pl>
    <50385c37$0$1317$65785112@news.neostrada.pl>
    <ji3c6lru9cw8$.1uskkw44m06kh.dlg@40tude.net>
    <k1ai9n$759$1@mx1.internetia.pl>
    <1ribdfwko8b4e$.1iqv8jhboljkr$.dlg@40tude.net>
    <k1b8a3$7i5$1@mx1.internetia.pl>
    <1bq0vu4xik4xb$.58jpdaqiyemk$.dlg@40tude.net>
    <k1dun3$rkd$1@mx1.internetia.pl>
    <503b78a0$0$1231$65785112@news.neostrada.pl>
    <k1g21c$8ur$1@mx1.internetia.pl>
    <503b98a1$0$26683$65785112@news.neostrada.pl>
    <k1g856$vl5$1@mx1.internetia.pl>
    <503bae6f$0$26690$65785112@news.neostrada.pl>
    <k1gdac$h4c$1@mx1.internetia.pl>
    Reply-To: WildS f...@n...pl
    NNTP-Posting-Host: makigai.org
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: thunar.promontel.net.pl 1346406284 14557 91.193.12.130 (31 Aug 2012 09:44:44
    GMT)
    X-Complaints-To: a...@p...net.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 31 Aug 2012 09:44:44 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/pre1.0.0-2 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2464989
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2012-08-27, Artur Maśląg <f...@p...com> wrote:
    >>>> Niby taki "zwykly tir" ma 5 osi i moglby 40t wiezc, ale na przednie kola
    >>>> jest chyba mniej ?
    >>> Zwykły ma często 6 osi.
    >>
    >> Kiedy taki widziales ?
    >
    > Każdego dnia, wielokrotnie. Zdjęcia mam robić?
    >
    >>> Większość zestawów spełnia wymóg 8 ton na oś.
    >>
    >> Byc moze, ale z drugiej strony ... producenci sprzedaja ciagniki
    >> siodlowe w wersji 8t na tylna os ?
    >
    > Tak, a co?

    Co wy wygadujecie?

    Zdecydowana większość "tirów" w Polsce - zestawów ciągnik siodłowy +
    naczepa to zestawy o 5 osiach. 2 w koniu, 3 w naczepie. W tandemach to
    zależy od ilości osi w przyczepce - 2-3 w solówce i 1-3 w przyczepie.

    Problem nacisku na oś to prawie zawsze problem z osią napędową (tylna w
    ciągniku)

    Nie ma czegoś takiego jak sprzedawanie ciągnika w wersji 8t na oś.
    Ciągnik ma DMC i tyle. A to, ile będzie na osi zależy praktycznie
    wyłącznie od tego ile _i jak_ będzie załadowane. Sam ciągnik waży około
    7,5 tony i ma 2 osie. Trzeba tak rozłożyć ciężar na naczepie, żeby mniej
    było z przodu na siodle. W tym celu np. pierwszy jeden albo dwa rzędy
    np. palet ładuje się pojedynczo albo nie piętruje (zależy od wagi
    pojedynczej palety).

    Nie zawsze się tak da - np. palety są dość lekkie, żeby 25 ton zapełniło
    całą naczepę. Przy równomiernym rozłożeniu takiego ładuku na 100%
    przekroczone jest 8t na napędowej.


    --
    WildS

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: