  • Data: 2012-08-28 09:57:47
    Temat: Re: autostrada szybciej
    Od: "news.wp.pl" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-08-28 01:00, J.F. pisze:
    > Dnia Mon, 27 Aug 2012 22:02:25 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
    (...)
    > Ja pisalem ze rzad sie cieszy z wysokich oplat, bo wiecej zarabia.
    > Ty ze niekoniecznie, bo mu ciezarowki uciekna na inne drogi.

    To takie dość luźne przybliżenie. Ja pisałem o konsekwencji likwidacji
    winietek dla ciężarówek i ich ucieczce na drogi alternatywne tam gdzie
    się da, z braku oviatollowania oraz nadzoru. Wiele dróg zostało
    zniszczonych, a "wpływ" do budżetu w rezultacie był mniejszy. Wcześniej
    ciężarówki jechały tak jak było im wygodniej, ponieważ opłata była
    jedna na wszystko i do tego nie do uniknięcia.

    > Ja ze na innych rownoleglych jest viatoll, a tobie sie te "rownolegle" nie
    > spodobaly. Kto tu juz nie wie o co sie kloci ?

    Ciężarówki jeżdżą nie tylko równoległymi do autostrad (o ile takie są).
    Jeżeli mają zapłacić za autostradę (czy inne oviatolowane) to
    wykorzystają inne trasy - tym bardziej, że autostrad tak naprawdę dużo
    nie ma. Na szczęście oviatolowania przybywa, więc sytuacja się powoli
    unormuje.

    > od wrocka do Olawy umiarkowanie. Do Brzegu jeszcze mniej. A dalej to nie
    > jechalem ostatnio.

    Problem w tym, że Polska to nie tylko okolice Wrocławia.

    > Czekam cierpliwie. Dawno nie widzialem, teraz "wszyskie" maja uklad 2+3
    -\_________________
    o-oo ooo

    To ile jest osi wg Ciebie?

    > Ja konsekwetnie o tym ze ilosc samochodow, w tym i ciezarowek, jadachych
    > platnym odcinkiem A4 jest duza.
    > Czyli cena jest dobra i nie ma potrzeby obnizac :-(

    A w cytacie jest o czasie oczekiwania przed bramkami :P

    > podales 50 km na A2. A tam byly trzy odcinki po ok 50km platne.
    > Dodajac odcinek Stalexportu na A4 wychodzi ok 200.

    W czasach przedunijnych? Daj jakieś źródło - ja wiem tylko
    o odcinku Stalexportu (~60km od 2000). Większą cześć (Wrocław-Gliwice
    ~140km) oddano chyba w 2003 - od razu z bramkami? Chętnie się
    dowiem gdzie na A2 było 200km autostrady z bramkami przed 2004.

    > A mnie zaciekawilo te 552km ktore rzekomo bylo.

    Mnie średnio, ponieważ ciężko było na autostradę w ogóle trafić.

    > nie dam bo nie mam. Ale jesli jest 8 czynnych bramek i kolejka do nich - to
    > ruch jest.

    Ale jaki ruch? Ciężarowy, osobowy? Tego, że ruch jest nikt nie neguje.
    Podobnie jak ja nie neguję, że cena jest mniej więcej w porządku.
    Problem tkwi w stosowanych rozwiązaniach - od samych bramek po system
    elektroniczny.

    > No nam wszystkim.

    Przecież twierdzisz, że ceny i system w zasadzie jest ok to w czym
    problem?