  • Data: 2012-09-06 23:01:23
    Temat: Re: autostrada szybciej
    Od: w...@h...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 6 września 2012 11:13:03 UTC+2 użytkownik J.F napisał:
> [...]
    Bramki_na_A4__Do_40_minut_czekania.html

    > Alez jest.
    Co jest? Przecież musze stanąć ze 140 km/h do zera przed zamkniętym szlabanem i
    czekać aż, zechce się on otworzyć. Jedyne różnica pomiędzy płatnością ręczną jest że
    nie muszę otwierać szyby.

    > A jak nie masz transpondera to co sie dzieje ?

    Jeśli urządzenie nie zarejestruje odczytu przy przejeździe pojadu przez bramkę to
    system najpierw rozpoznaje rejestrację i jeśli ten numer rejestracyjny pojazdu jest
    zarejestrowany w bazie i są środki na koncie to wysyłany jest automatycznie mail do
    właściciela, żeby stawił się w biurze bo jego transponder jest prawdopodobnie
    uszkodzony, a oni go sprawdzą i ewentualnie wymienią.
    Jeśli natomiast pojazdu nie ma w bazie to jest "violation" i kara.
    Prawidłowe sczytanie jest potwierdzone niebieskim światłem.

    Dodam jeszcze że żeby unikać korków to korzystanie z bramek automatycznych jest
    tańsze niż przy płatności ręcznej. Wszystkie przejazdy przez bramki widać na koncie
    internetowym. Jeden transponder może być na 3 pojazdy. Mogę przekładać na kilka
    samochodów w rodzinie.

    Jak masz jakieś pytania to chętnie odpowiem. System działa od wielu lat w stanie
    Illinois. Wcześniej nazywał się I-Pass, ale trzeba było zwalniać - ale nigdy
    zatrzymywać do zera! Teraz poprawili elektronikę i nazywa się I-Pass Express i możesz
    walić z pełną prędkością przez bramkę.

    > Moze jednak troche wyzej, a moze przeprowadzono analize kosztow i
    >
    > wyszlo ze tak jest najlepiej.

    > Bo przypominam ze GD zaczela od bezszlabanowego naliczania oplat dla
    >
    > ciezarowek na kilku drogach krajowych ... i tym odcinku A4 chyba tez.
    >
    > Czyli Kapsch potrafi.
    >
    > Sa pasy "pospieszne", mozesz sobie kupic transponder do automatycznego
    >
    > otwierania szlabanow, niedawno byla promocja dla osobowych - 70 zl.

    Dobrze, że napisałeś "pospieszne" w cudzysłowie. Bo najpierw muszę odstać w kolejce.
    A i tak zawsze muszę czekać przed szlabanem. Po co ten szlaban?

    > A skad dokad ? Bo na dluzsza trase to raczej autostrada szybsza. Tzn
    >
    > bez postojow na bramkach.
    >
    > Ale tez te 40 minut to szczyt szczytow. Natomiast 15 sie juz czesciej
    >
    > zdarza.

    Różnie. Kraków - Dąbrowa Górnicza - Kraków, Zgorzelec - Kraków, i Żagań - Kraków.
    W Auto - Moto był test. 2 identyczne samochody jechały Zgorzelec Kraków. Czas wyszedł
    prawie ten sam, co oznacza że się nie opłaca stać na bramkach.