-
51. Data: 2010-06-21 22:05:48
Temat: Re: alfa 156
Od: "Irokez" <n...@e...pl>
Użytkownik ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:hvoda6$8th$1@inews.gazeta.pl...
> "Irokez" wrote:
>> http://underground.walbrzych.pl/index.php?topic=1190
.msg38155
>
> Jaka rzeźnicka dziura na tym zdjęciu. O_O
>
> A sposób łatania podobny do trójmiejskiego. :-) Niby nie ma zbyt
> wielu dziur, ale uskoki skutecznie psują jazdę. Ostatnio na jednej
> z dróg prowadzących do mojego osiedla zrobili poprawki - wycięli
> całe dziurawe pasy i zalali na nowo. Teraz jest np. 50m koleiny,
> uskok 5cm i 50m łaty, potem znowu uskok i tak w kółko...
Chciałbym żeby u nas były 50-cio metrowe co 50 metrów dobre odcinki.
Takie wielkie dziury są aktualnie łatane, ale popada to się robią znowu.
> Jazda główną arterią Gdańsk <-> Gdynia to horror. Są fragmenty
> wyremontowane, ale reszta jest w opłakanym stanie. Dudni, telepie,
> trzęsie i kołysze. Dobre jest tylko to, że nie ma takich dziur jak ta
> na zdjęciu z Twojego linka. :-) Uważać trzeba za to na zapadnięte
> studzienki.
U nas to samo. Dudni, telepie, są poziome zapadliska że jak jade 60 to
dobijaja mi amory do końca. Że mi jeszcze w aucie nie skrzypi to szok. Alfa
nie jest zła.
> Jeździłem przez rok autem na gwintowanym zawieszeniu, czyli
> dość nisko i twardo. Nie było nawet tragicznie, zahaczyłem tylko
> 1x przednim wahaczem, 2x wydechem, reszta to przyhaczanie
> dokładką przedniego zderzaka. Połamałem tylko jedną sztukę,
> mogło być gorzej. ;-)
A mi pekła sprężyna i udezyłem miską i też pękła. Kapało i musiałem robić.
Robic miske i podnieść zawieszenie (4 nowe amory, nowe sprężyny wszystkie i
przy okazji wahacze).
Mamy tu w Wałbrzychu chyba najbogatszych ludzi w Polsce, bo utrzymac tutaj
auto to trzeba mieć naprawdę kupe kasy.
Pozdro
--
Irokez
-
52. Data: 2010-06-21 22:34:48
Temat: Re: alfa 156
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Mon, 21 Jun 2010 21:07:31 +0200, .Peeter wrote:
>"Irokez" wrote:
>> http://underground.walbrzych.pl/index.php?topic=1190
.msg38155
>
>Jaka rzeźnicka dziura na tym zdjęciu. O_O
To jest tendencyjne zdjecie.
To jest najlepszy odcinek drogi w Walbrzychu, a nie przecietny :-)
No dobra, troche przesadzam, ale zaluje ze nie sfilmowalem
walbrzyskich drog poltora roku temu.
Tor testowy przy wysiada - taka dziura to byla na kazdy 1m^2 drogi.
J.
-
53. Data: 2010-06-22 06:12:32
Temat: Re: alfa 156
Od: "Jurand" <j...@i...pl>
Użytkownik "mm" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
news:hvgl2i$ae5$1@inews.gazeta.pl...
> Co możecie napisać o alfie romeo 156 i dlaczego nie powinienem jej kupić?
>
> Z jednej strony ta alfa zawsze niesamowicie mi się podobała, uważam, ze to
> samochód ponadczasowy i z przyjemniscią (a nie z konieczności jak inne
> rozważnane opcje) bym go kupił
>
> Z drugiej strony słychać o awaryjnosci tych samochodów i wysokich kosztach
> napraw np zawieszenia
>
> z trzeciej strony słchać, że ma dobre i bezawaryjne silniki a chyba
> naprawy
> silników i osprzetu są najbardziej kosztowne? np w niemieckich dieslach
>
> i dalej na plus alfy to niskie ceny zakupu tych pojazdów, w cenie alfy
> mialbym co
> najwyżej mniejszą, słabszą banalną i przecietną do bólu skodę fabię lub
> hiundaya getza lub coś w tym stylu
>
>
> i teraz tak myslę teoretycznie, mając do wyboru porównywalne rocznikowo i
> technicznie np passata, octawie czy jakieś audi i 156 to 156 kupuję o
> wiele
> taniej w stosunku do VW, nawet gdyby faktycznie przyszło zainwestować
> więcej
> w jakąś naprawę to mam różnicę w kieszeni a posiadam samochód o wiele
> ładniejszy, niebanalny i o ile dać wiarę testom o bardzo dobrych
> wlaściwosciach jezdnych.
Ujmę to tak - jeśli przełkniesz fakt, że Alfa 156 potrafi naprawdę w
totalnie nieprzewidywalny sposób odmówić posłuszeństwa, zamienniki
zawieszenia za wyjątkiem TRW i Febi nie nadają się do niczego (a więc jesteś
skazany albo na drogie oryginały, albo na drogie zamienniki w/w firm),
silniki Twin Spark to generatory problemów (2.0 JTD należy unikać jak
ognia), a 2.5 V6 zużywa zupełnie nieprzyzwoite ilości paliwa - możesz się
tym autem zacząć interesować. Najlepiej kupić model po lifcie (od 2002 roku
wzwyż) z silnikiem 1.9 JTD.
Właściwości trakcyjne są świetne ALE musisz mieć perfekcyjne zawieszenie -
jakiekolwiek luzy potrafią skutecznie zepsuć radość jazdy tym samochodem. Do
tego dochodzą różnorakie mniejsze i większe problemy z rdzą w tych
samochodach - z racji kiepskiego pomysłu na zabezpieczenie progów w
miejscach spawód potrafi tam dość szybko dojść do odpryśnięcia farby i jeśli
tego ktoś sensownie nie naprawi - to masz po 3-4 latach dość poważną
korozję.
Jeśli masz do wydania c.a. 25 tysięcy lub więcej - ja bym szedł w stronę
Focusa. JEśli 30-35 tysięcy - to w ogóle zapomnij o temacie Alfy 156 -
szkoda nerwów.
Jurand.
-
54. Data: 2010-06-22 12:08:57
Temat: Re: alfa 156
Od: marko <b...@g...com>
On 21 Cze, 12:28, Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> wrote:
> Dnia Mon, 21 Jun 2010 01:07:29 -0700 (PDT), marko napisał(a):
>
> > Alfy są piękne, to fakt - sam jeżdżę 159 SW1.9 JTD - auto jest
> > fantastyczne, świenie jeździ, ma wszystko co potrzeba ale... ale
> > prywatnie bym sobie o nie kupił (moja jest służbowa) bo jest nie do
> > końca dla mnie praktyczna - do bagażnika niewygodnie się ładuje
> > cokolwiek innego poza aktówką,
>
> Tego zarzutu nie rozumiem. W 156 był problem z uwagi na wchodzące do
> środka osłony amortyzatorów, ale w 159 jest już sensowny, prostokątny
> bagażnik. Z wysokim progiem, fakt, ale bardzo ustawny.
>
> > długi zwis z przodu (dłuższego nie
> > widziałem jeszcze) co przeszkadza przy krawężnikach,
>
> Na krawężniki nie ma wpływu, o nie łatwiej przytrzeć zawieszeniem (przód
> wcale nie zwisa, jest po prostu długi). Gorzej w galeriach handlowych
> projektowanych przez debili jeżdżących Matizami.
>
> > jasna tapicerka -
> > jak jadę sam to jest ok - ale jak zapakuję dziecko do tyłu to po kilku
> > jazdach czyszczenie wymagane (tapicerki nie dziecka)
>
> I mówisz, że to akurat wada konkretnie 159? ;)
>
> > ostatnio proponowano mi zamianę na nową oktawię ale stwierdziłem że
> > nie chcę jeszcze bo alfa mi się podoba, dobrze jeździ i chyba się
> > zakochałem.
>
> Ze 159 do Octavii... Gorzej niż do kieratu ;>
>
> --
> Borys Pogoreło
> borys(#)leszno,edu,pl
Masz rację - bagażnik jest ustawny ale trudno ładowalny - chodzi o
wysoką krawędź załadunku i względnie mały otwór. łozony wózek dla
dziecka do np. focusa wchodził bez problemu a tu muszę się sporo
nagimastykować.
Co do zwisu to mnie się udału już przytrzeć zjeżdżając z krawężnika -
a co do galreii i podzimnych garaży to prawda - zjeżdżam wolniutko bo
tez juz przytarłem.
Tapicerka - to wada mojego egzemplarza ;-) - taki dostałem więc nie
narzekam i jeżdżę. Osobiście bardzo mi się taka tapicerka podoba ale
jest niepraktyczna, zwłaszcza zimą.
>
> Ze 159 do Octavii... Gorzej niż do kieratu ;> - po pierwsze - nie mam nic
przeciwko skodzie - a wręcz mi się podoba, po drugie nie poczytuję zmiany samochodu z
alfy na skodę jako degradacji czy czegoś w tym stylu. Pewnie że skoda nie porywa aż
tak wyglądem i pewnie nie jeździ tak jak alfa. Ale to ma dla mnie drugorzędne
znaczenie. Auto ma być wygodne żeby te 60 kkm rocznie nie sprawiała problemów.
Marek
-
55. Data: 2010-06-22 15:17:07
Temat: Re: alfa 156
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Tue, 22 Jun 2010 06:12:32 +0200, w <hvpd7c$uvr$1@news.onet.pl>, "Jurand"
<j...@i...pl> napisał(-a):
> zamienniki
> zawieszenia za wyjątkiem TRW i Febi nie nadają się do niczego (a więc jesteś
> skazany albo na drogie oryginały, albo na drogie zamienniki w/w firm),
TRW jest drogie (200-300zł za wahacz)?? Drogie to są Lemfordery.
> silniki Twin Spark to generatory problemów (2.0 JTD należy unikać jak
> ognia)
JTD?
-
56. Data: 2010-06-22 17:06:51
Temat: Re: alfa 156
Od: "Jurand" <j...@i...pl>
Użytkownik <r...@k...pl> napisał w wiadomości
news:ntd1261g9laaehgtaec9ke848sv2g3lhmq@4ax.com...
Tue, 22 Jun 2010 06:12:32 +0200, w <hvpd7c$uvr$1@news.onet.pl>, "Jurand"
<j...@i...pl> napisał(-a):
> zamienniki
> zawieszenia za wyjątkiem TRW i Febi nie nadają się do niczego (a więc
> jesteś
> skazany albo na drogie oryginały, albo na drogie zamienniki w/w firm),
TRW jest drogie (200-300zł za wahacz)?? Drogie to są Lemfordery.
>
Jest relatywnie drogie jak na cenę najtańszych "opcji" tudzież oryginałów z
dobrą zniżką. Natomiast tak czy inaczej - zawiecha 156-ki jest kosztowna w
eksploatacji po polskich duktach.
> silniki Twin Spark to generatory problemów (2.0 JTD należy unikać jak
> ognia)
JTD?
Sorki, chodziło o 2.0 JTS.
Jurand.
-
57. Data: 2010-06-22 17:32:10
Temat: Re: alfa 156
Od: "Irokez" <n...@e...pl>
Użytkownik <r...@k...pl> napisał w wiadomości
news:ntd1261g9laaehgtaec9ke848sv2g3lhmq@4ax.com...
Tue, 22 Jun 2010 06:12:32 +0200, w <hvpd7c$uvr$1@news.onet.pl>, "Jurand"
<j...@i...pl> napisał(-a):
>> zamienniki
>> zawieszenia za wyjątkiem TRW i Febi nie nadają się do niczego (a więc
>> jesteś
>> skazany albo na drogie oryginały, albo na drogie zamienniki w/w firm),
>TRW jest drogie (200-300zł za wahacz)?? Drogie to są Lemfordery.
Ta.. za górny
Dolny ponad 400
>> silniki Twin Spark to generatory problemów (2.0 JTD należy unikać jak
>> ognia)
>JTD?
tu mu się coś pokiełbasiło, nie ma silników 2.0JTD ani JTDm
--
Irokez
-
58. Data: 2010-06-22 17:38:09
Temat: Re: alfa 156
Od: "Irokez" <n...@e...pl>
Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
news:hvl6k5$216k$1@news.mm.pl...
>
>> karoseria nie,
>
> Alez tak... to ze zewnatrz wyglada inaczej nie znaczy, ze sie calkowicie
> rozni.
Czy chcesz powiedzieć że Bugatti Veyron ma karoserię z UAZ'a?
Tylko z zewnątrz trochę się różni?
--
Irokez
-
59. Data: 2010-06-22 18:10:00
Temat: Re: alfa 156
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Tue, 22 Jun 2010 17:06:51 +0200, w <hvqjj4$f2b$1@news.onet.pl>, "Jurand"
<j...@i...pl> napisał(-a):
> Jest relatywnie drogie jak na cenę najtańszych "opcji" tudzież oryginałów z
> dobrą zniżką.
Jak TRW może być nieoryginalny, skoro na 1. montaż idzie właśnie TRW.
Ile te inne najtańsze opcje są tańsze (fasty i inne totalne wynalazki)? 30%??
A z ceną montażu to całość wyjdzie pewnie 15% taniej, za to 3x krócej pożyje.
-
60. Data: 2010-06-22 18:12:05
Temat: Re: alfa 156
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Tue, 22 Jun 2010 17:32:10 +0200, w <hvql1t$j0o$1@news.onet.pl>, "Irokez"
<n...@e...pl> napisał(-a):
> >TRW jest drogie (200-300zł za wahacz)?? Drogie to są Lemfordery.
>
> Ta.. za górny
> Dolny ponad 400
Z katalogu bez zniżek: 399zł.
A komplet 1149zł. Nie jest źle :)