  • 51. Data: 2010-06-21 22:05:48
    Temat: Re: alfa 156
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:hvoda6$8th$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    .msg38155

    > Jaka rzeźnicka dziura na tym zdjęciu. O_O
    >
    > A sposób łatania podobny do trójmiejskiego. :-) Niby nie ma zbyt
    > wielu dziur, ale uskoki skutecznie psują jazdę. Ostatnio na jednej
    > z dróg prowadzących do mojego osiedla zrobili poprawki - wycięli
    > całe dziurawe pasy i zalali na nowo. Teraz jest np. 50m koleiny,
    > uskok 5cm i 50m łaty, potem znowu uskok i tak w kółko...

    Chciałbym żeby u nas były 50-cio metrowe co 50 metrów dobre odcinki.
    Takie wielkie dziury są aktualnie łatane, ale popada to się robią znowu.

    > Jazda główną arterią Gdańsk <-> Gdynia to horror. Są fragmenty
    > wyremontowane, ale reszta jest w opłakanym stanie. Dudni, telepie,
    > trzęsie i kołysze. Dobre jest tylko to, że nie ma takich dziur jak ta
    > na zdjęciu z Twojego linka. :-) Uważać trzeba za to na zapadnięte
    > studzienki.

    U nas to samo. Dudni, telepie, są poziome zapadliska że jak jade 60 to
    dobijaja mi amory do końca. Że mi jeszcze w aucie nie skrzypi to szok. Alfa
    nie jest zła.

    > Jeździłem przez rok autem na gwintowanym zawieszeniu, czyli
    > dość nisko i twardo. Nie było nawet tragicznie, zahaczyłem tylko
    > 1x przednim wahaczem, 2x wydechem, reszta to przyhaczanie
    > dokładką przedniego zderzaka. Połamałem tylko jedną sztukę,
    > mogło być gorzej. ;-)

    A mi pekła sprężyna i udezyłem miską i też pękła. Kapało i musiałem robić.
    Robic miske i podnieść zawieszenie (4 nowe amory, nowe sprężyny wszystkie i
    przy okazji wahacze).
    Mamy tu w Wałbrzychu chyba najbogatszych ludzi w Polsce, bo utrzymac tutaj
    auto to trzeba mieć naprawdę kupe kasy.

    Pozdro

    --
    Irokez

  • 52. Data: 2010-06-21 22:34:48
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 21 Jun 2010 21:07:31 +0200, .Peeter wrote:
    .msg38155

    >Jaka rzeźnicka dziura na tym zdjęciu. O_O

    To jest tendencyjne zdjecie.
    To jest najlepszy odcinek drogi w Walbrzychu, a nie przecietny :-)

    No dobra, troche przesadzam, ale zaluje ze nie sfilmowalem
    walbrzyskich drog poltora roku temu.
    Tor testowy przy wysiada - taka dziura to byla na kazdy 1m^2 drogi.

    J.

  • 53. Data: 2010-06-22 06:12:32
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "mm" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mialbym co
    > najwyżej mniejszą, słabszą banalną i przecietną do bólu skodę fabię lub
    > hiundaya getza lub coś w tym stylu
    >

    > i teraz tak myslę teoretycznie, mając do wyboru porównywalne rocznikowo i
    > technicznie np passata, octawie czy jakieś audi i 156 to 156 kupuję o
    > wiele
    > taniej w stosunku do VW, nawet gdyby faktycznie przyszło zainwestować
    > więcej
    > w jakąś naprawę to mam różnicę w kieszeni a posiadam samochód o wiele
    > ładniejszy, niebanalny i o ile dać wiarę testom o bardzo dobrych

    Ujmę to tak - jeśli przełkniesz fakt, że Alfa 156 potrafi naprawdę w
    totalnie nieprzewidywalny sposób odmówić posłuszeństwa, zamienniki
    zawieszenia za wyjątkiem TRW i Febi nie nadają się do niczego (a więc jesteś
    skazany albo na drogie oryginały, albo na drogie zamienniki w/w firm),
    silniki Twin Spark to generatory problemów (2.0 JTD należy unikać jak
    ognia), a 2.5 V6 zużywa zupełnie nieprzyzwoite ilości paliwa - możesz się
    tym autem zacząć interesować. Najlepiej kupić model po lifcie (od 2002 roku
    wzwyż) z silnikiem 1.9 JTD.
    Właściwości trakcyjne są świetne ALE musisz mieć perfekcyjne zawieszenie -
    jakiekolwiek luzy potrafią skutecznie zepsuć radość jazdy tym samochodem. Do
    tego dochodzą różnorakie mniejsze i większe problemy z rdzą w tych
    samochodach - z racji kiepskiego pomysłu na zabezpieczenie progów w
    miejscach spawód potrafi tam dość szybko dojść do odpryśnięcia farby i jeśli
    tego ktoś sensownie nie naprawi - to masz po 3-4 latach dość poważną
    korozję.

    Jeśli masz do wydania c.a. 25 tysięcy lub więcej - ja bym szedł w stronę
    Focusa. JEśli 30-35 tysięcy - to w ogóle zapomnij o temacie Alfy 156 -
    szkoda nerwów.

    Jurand.

  • 54. Data: 2010-06-22 12:08:57
    Od: marko <b...@g...com>

    On 21 Cze, 12:28, Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> wrote:

    >  Tego zarzutu nie rozumiem. W 156 był problem z uwagi na wchodzące do
    > środka osłony amortyzatorów, ale w 159 jest już sensowny, prostokątny
    > bagażnik. Z wysokim progiem, fakt, ale bardzo ustawny.

    >  Na krawężniki nie ma wpływu, o nie łatwiej przytrzeć zawieszeniem (przód
    > wcale nie zwisa, jest po prostu długi). Gorzej w galeriach handlowych
    > projektowanych przez debili jeżdżących Matizami.

    >  I mówisz, że to akurat wada konkretnie 159? ;)

    >  Ze 159 do Octavii... Gorzej niż do kieratu ;>

> [...]

    Masz rację - bagażnik jest ustawny ale trudno ładowalny - chodzi o
    wysoką krawędź załadunku i względnie mały otwór. łozony wózek dla
    dziecka do np. focusa wchodził bez problemu a tu muszę się sporo
    nagimastykować.
    Co do zwisu to mnie się udału już przytrzeć zjeżdżając z krawężnika -
    a co do galreii i podzimnych garaży to prawda - zjeżdżam wolniutko bo
    tez juz przytarłem.
    Tapicerka - to wada mojego egzemplarza ;-) - taki dostałem więc nie
    narzekam i jeżdżę. Osobiście bardzo mi się taka tapicerka podoba ale
    jest niepraktyczna, zwłaszcza zimą.

    >  Ze 159 do Octavii... Gorzej niż do kieratu ;> - po pierwsze - nie mam nic
    przeciwko skodzie - a wręcz mi się podoba, po drugie nie poczytuję zmiany samochodu z
    alfy na skodę jako degradacji czy czegoś w tym stylu. Pewnie że skoda nie porywa aż
    tak wyglądem i pewnie nie jeździ tak jak alfa. Ale to ma dla mnie drugorzędne
    znaczenie. Auto ma być wygodne żeby te 60 kkm rocznie nie sprawiała problemów.

    Marek

  • 55. Data: 2010-06-22 15:17:07
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 22 Jun 2010 06:12:32 +0200, w <hvpd7c$uvr$1@news.onet.pl>, "Jurand"
    <j...@i...pl> napisał(-a):

    > zamienniki
    > zawieszenia za wyjątkiem TRW i Febi nie nadają się do niczego (a więc jesteś
    > skazany albo na drogie oryginały, albo na drogie zamienniki w/w firm),

    TRW jest drogie (200-300zł za wahacz)?? Drogie to są Lemfordery.

    > silniki Twin Spark to generatory problemów (2.0 JTD należy unikać jak
    > ognia)

    JTD?

  • 56. Data: 2010-06-22 17:06:51
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    <j...@i...pl> napisał(-a):

> [...]
    > skazany albo na drogie oryginały, albo na drogie zamienniki w/w firm),

    TRW jest drogie (200-300zł za wahacz)?? Drogie to są Lemfordery.

    Jest relatywnie drogie jak na cenę najtańszych "opcji" tudzież oryginałów z
    dobrą zniżką. Natomiast tak czy inaczej - zawiecha 156-ki jest kosztowna w
    eksploatacji po polskich duktach.

    > silniki Twin Spark to generatory problemów (2.0 JTD należy unikać jak
    > ognia)

    JTD?

    Sorki, chodziło o 2.0 JTS.

    Jurand.

  • 57. Data: 2010-06-22 17:32:10
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    <j...@i...pl> napisał(-a):

    >TRW jest drogie (200-300zł za wahacz)?? Drogie to są Lemfordery.

    Ta.. za górny
    Dolny ponad 400

    >JTD?

    tu mu się coś pokiełbasiło, nie ma silników 2.0JTD ani JTDm

    --
    Irokez

  • 58. Data: 2010-06-22 17:38:09
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Alez tak... to ze zewnatrz wyglada inaczej nie znaczy, ze sie calkowicie
    > rozni.

    Czy chcesz powiedzieć że Bugatti Veyron ma karoserię z UAZ'a?
    Tylko z zewnątrz trochę się różni?

    --
    Irokez

  • 59. Data: 2010-06-22 18:10:00
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 22 Jun 2010 17:06:51 +0200, w <hvqjj4$f2b$1@news.onet.pl>, "Jurand"
    <j...@i...pl> napisał(-a):

    > Jest relatywnie drogie jak na cenę najtańszych "opcji" tudzież oryginałów z
    > dobrą zniżką.

    Jak TRW może być nieoryginalny, skoro na 1. montaż idzie właśnie TRW.
    Ile te inne najtańsze opcje są tańsze (fasty i inne totalne wynalazki)? 30%??
    A z ceną montażu to całość wyjdzie pewnie 15% taniej, za to 3x krócej pożyje.

  • 60. Data: 2010-06-22 18:12:05

    Tue, 22 Jun 2010 17:32:10 +0200, w <hvql1t$j0o$1@news.onet.pl>, "Irokez"
    <n...@e...pl> napisał(-a):

    > Ta.. za górny