  • 41. Data: 2010-06-20 23:21:05
    Temat: Re: alfa 156
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:hvli1t$r41$1@inews.gazeta.pl...

    > Aż jestem ciekaw jak wyglądają drogi w Wałbrzychu. W Trójmieście
    > należą raczej do kiepskich, średnio 2-3x w roku pojawia mi się jakiś
    > trzeszczyk w samochodzie i muszę rozkładać i poprawiać, bo mnie
    > trzeszczenie/brzęczenie wnętrza okropnie wkurza. :D

    Ciężko opowiedzieć. Ale dużo słyszałem o fatalnych drogach w Elblągu. Jak
    znajomi przyjechali to byli w szoku, a mi sie tam lepiej w polu po
    podkładach betonowych jechało niz u nas na drodze krajowej.
    W każdym razie ślepiec będzie wiedział kiedy minie tabliczkę Wałbrzych. Nie
    wiem czemu jak nie pozwolili zrobić rajdu Hałda przez Stare Bogaczowice nie
    puscili ich na drogi miasta ;)
    Oryginalne zawieszenie TRW wytrzymało mi 16kkm. FAST 4kkm.
    http://underground.walbrzych.pl/index.php?topic=1190
    .msg38155

    Praktycznie wszystkie główne drogi są w katastrofalnym stanie. Nic
    nierobione od kilkunastu lat. Dziury jak się pojawią sa deptane gumiakiem co
    widać w linku. Powoduje to że nie ma dziur ale jazda jak po podkładach
    kolejowych. Po Wrocławiu lepiej się jeździ.
    Po pół roku podnosiłem zawieszenie w mojej AR156 do standardu bo nie
    rajcowała mnie jazda 30km/h. Maluchy mnie wyprzedzały.
    Z Wałbrzycha znikły praktycznie fajne i niefane obniżone auta. Jedno obok
    mnie straciło miskę i przeciagneło kilkadziesiąt metrów olej. Strażacy
    przyjechali i usuwali z asfaltu, dopiero po tym załatali dziure przed
    studzienką wystającą z kolei powyżej asfaltu. Bardzo duzo za to jest aut
    terenowych. Ciekawe kiedy wozy bojowe sie pojawią.

    ale.. jakieś małe światełko w tunelu sie ostatnio pojawia... coś zaczeli
    remontować wprawdzie sa 2-letnie opóźnienia rozpoczęcia i 2-krotnie dłuższe
    niż planowane naprawy ale.. kto wie.. Może moje wnuki będą miały normalne
    drogi.

    Irokez
    AR 156 2.4JTD

  • 42. Data: 2010-06-21 02:29:57
    Od: hamberg <r...@g...com>

    > Chyba jednak tak.
    > Akurat w 156, 147 dolozyli gorny wahacz co i tak nie zmienia faktu, ze
    > cala reszta jest taka jak we fiatach.

    no faktycznie - zrobili w alfie wielowahacz ale to w sumie to samo co
    w fiacie bo tam tez byl przeciez dolny wahacz - co Ty pieprzysz
    czlowieku!!!

    > Silnik tak, patrz JTD, ale to akurat wyszlo na dobre Alfie :P

    dla Twojej informacji - pierwszy JTD, tfu pierwszy common rail jezdzil
    w Aflie - nie fiacie

    > Alez tak... to ze zewnatrz wyglada inaczej nie znaczy, ze sie calkowicie
    > rozni.

    no tak - tutaj blacha i tutaj blacha. W sumie to tyle samo ma
    wspolnego z dacia...

  • 43. Data: 2010-06-21 08:43:34
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 20 Jun 2010 14:17:56 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:

    >Widać oczekiwał konia do podkucia. A Ty mu tam jakąś Alfę przywozisz.
    >Więc się nie dziw - góry wiedział, że go to przerośnie. ;)

    Gilu narzekal na to samo z BMW - podjezdza do elektryka i slyszy
    "nie, bmw nie".

    Nie ma co dziwic - wymiana szczotek w scierce to 3 minuty roboty na
    parkingu, a w tds trzeba sporo rozkrecic i uswinic sie po lokcie, bo
    alternator zalewany mazia z EGR. Ale mu naprawili, bo jak sie okazuje
    w tds dostep i tak jest dogodny :-)

    J.

  • 44. Data: 2010-06-21 09:22:31
    Od: "Bartek" <N...@p...fm>

    Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości

    > Kupuj, nie marudź. :)

    słuchaj kolegi, bo dobrze mówi.

    tylko.... patrz na cene i co kupujesz.
    156 można kupic czasem za grosze. ale warto zapłacić normalną cenę, poto,
    by.... niemieć problemów:)

    sprawdzic: zawieszenie. tył przedewszystkim.

    będziesz chciał coś kupić? napisz. podam namiary na kogoś, kto może pomoc.
    kupować od niego nie mussz, ale po oglądać, co u nich się pojawia przejechać
    się i porównać.

    ja, polecam.

    --
    Pozdrawiam, Bartek
    Lybra SW 2.4 JTD

  • 45. Data: 2010-06-21 10:02:44
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    hamberg pisze:

    > no faktycznie - zrobili w alfie wielowahacz ale to w sumie to samo co
    > w fiacie bo tam tez byl przeciez dolny wahacz - co Ty pieprzysz
    > czlowieku!!!

    Widziales te wahacze?
    Oczywiscie ze nie, wiec je najpierw zobacz, a potem zacznij pieprzyc.

    > dla Twojej informacji - pierwszy JTD, tfu pierwszy common rail jezdzil
    > w Aflie - nie fiacie

    Dyskusja nie byla o tym co gdzie pierwsze bylo jakbys nie zauwazyl.

    > no tak - tutaj blacha i tutaj blacha. W sumie to tyle samo ma
    > wspolnego z dacia...

    Matolku, ksztalt karoserii na zewnatrz to jeszcze nie wszystko.

    --
    Karolek

  • 46. Data: 2010-06-21 10:07:29
    Od: marko <b...@g...com>

    Alfy są piękne, to fakt - sam jeżdżę 159 SW1.9 JTD - auto jest
    fantastyczne, świenie jeździ, ma wszystko co potrzeba ale... ale
    prywatnie bym sobie o nie kupił (moja jest służbowa) bo jest nie do
    końca dla mnie praktyczna - do bagażnika niewygodnie się ładuje
    cokolwiek innego poza aktówką, długi zwis z przodu (dłuższego nie
    widziałem jeszcze) co przeszkadza przy krawężnikach, jasna tapicerka -
    jak jadę sam to jest ok - ale jak zapakuję dziecko do tyłu to po kilku
    jazdach czyszczenie wymagane (tapicerki nie dziecka) - pewnie zaraz
    się odezwą prawi obywatele z tekstem że auto służbowe nie jest od
    wożenia dzieci - moje jest, mam zgodę pracodawcy ;P, zużycie paliwa
    też nie niskie - u mnie średni 7.5 l/100 km

    Ale wnętrze, prowadzenie, detale w stylu lampek doświetlających deskę
    rozdzielczą, cała ta elektronika która wg opinii powinna się psuć na
    potęgę mnie bardzo odpowiada (np system Blue&me - rewelacja),
    tempomat,

    ostatnio proponowano mi zamianę na nową oktawię ale stwierdziłem że
    nie chcę jeszcze bo alfa mi się podoba, dobrze jeździ i chyba się
    zakochałem.

    Więc prywatnie na codzień raczej nie, hobbystycznie - jak najbardziej
    - dla samej przyjemności, no chyba że służbowo - wówczas jest
    idealnie.

    Pozdrowienia

    Marek

  • 47. Data: 2010-06-21 11:35:14
    Od: "Bartek" <N...@p...fm>

    Sat, 19 Jun 2010 16:53:05 +0200, w <hvilki$v2f$1@news.onet.pl>, "Irokez"
    <n...@e...pl> napisał(-a):

    > - eetam, przesadzasz... nic nie skrzypi chyba że po dzwonie

    > Ale o elektryce nic nie napisałeś? ;)

    nie wiem, ale w znanych mi 156/lybrach niebylo problemow z elektryka;)
    ale znam auta zadbane...

    > Skrzypi jeżeli ma np. 200kkm po Polsce, nie wiem czemu, czy to jakieś
    > gumy, czy
    > cholera wie co, ale potwierdzone -- ciekawe, że tylko przy przejeżdżaniu
    > progów.

    gumy na stabilizatorach [nie lacznik, ale gumy na stabilizatorach]

    --
    Pozdrawiam, Bartek

  • 48. Data: 2010-06-21 12:28:59
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 21 Jun 2010 01:07:29 -0700 (PDT), marko napisał(a):

> [...]
    > prywatnie bym sobie o nie kupił (moja jest służbowa) bo jest nie do
    > końca dla mnie praktyczna - do bagażnika niewygodnie się ładuje

    Tego zarzutu nie rozumiem. W 156 był problem z uwagi na wchodzące do
    środka osłony amortyzatorów, ale w 159 jest już sensowny, prostokątny
    bagażnik. Z wysokim progiem, fakt, ale bardzo ustawny.

    > długi zwis z przodu (dłuższego nie
    > widziałem jeszcze) co przeszkadza przy krawężnikach,

    Na krawężniki nie ma wpływu, o nie łatwiej przytrzeć zawieszeniem (przód
    wcale nie zwisa, jest po prostu długi). Gorzej w galeriach handlowych
    projektowanych przez debili jeżdżących Matizami.

    > jasna tapicerka -
    > jak jadę sam to jest ok - ale jak zapakuję dziecko do tyłu to po kilku
    > jazdach czyszczenie wymagane (tapicerki nie dziecka)

    I mówisz, że to akurat wada konkretnie 159? ;)

    > ostatnio proponowano mi zamianę na nową oktawię ale stwierdziłem że
    > nie chcę jeszcze bo alfa mi się podoba, dobrze jeździ i chyba się
    > zakochałem.

    Ze 159 do Octavii... Gorzej niż do kieratu ;>

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 49. Data: 2010-06-21 19:07:57
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 21 Jun 2010 11:35:14 +0200, w <hvnbnh$a3a$1@node1.news.atman.pl>, "Bartek"
    <N...@p...fm> napisał(-a):

    > gumy na stabilizatorach [nie lacznik, ale gumy na stabilizatorach]

    Chyba tylko poliuretany, bo nie gumowe.

  • 50. Data: 2010-06-21 21:07:31
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>

    "Irokez" wrote:
    > http://underground.walbrzych.pl/index.php?topic=1190
    .msg38155

    Jaka rzeźnicka dziura na tym zdjęciu. O_O

    A sposób łatania podobny do trójmiejskiego. :-) Niby nie ma zbyt
    wielu dziur, ale uskoki skutecznie psują jazdę. Ostatnio na jednej
    z dróg prowadzących do mojego osiedla zrobili poprawki - wycięli
    całe dziurawe pasy i zalali na nowo. Teraz jest np. 50m koleiny,
    uskok 5cm i 50m łaty, potem znowu uskok i tak w kółko...

    Jazda główną arterią Gdańsk <-> Gdynia to horror. Są fragmenty
    wyremontowane, ale reszta jest w opłakanym stanie. Dudni, telepie,
    trzęsie i kołysze. Dobre jest tylko to, że nie ma takich dziur jak ta
    na zdjęciu z Twojego linka. :-) Uważać trzeba za to na zapadnięte
    studzienki.

    Jeździłem przez rok autem na gwintowanym zawieszeniu, czyli
    dość nisko i twardo. Nie było nawet tragicznie, zahaczyłem tylko
    1x przednim wahaczem, 2x wydechem, reszta to przyhaczanie
    dokładką przedniego zderzaka. Połamałem tylko jedną sztukę,
    mogło być gorzej. ;-)

    Pozdrawiam
    .Peeter