  • Data: 2011-08-11 21:12:49
    Temat: Re: alchemicy z ABW
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Zbych napisał:

    > Możesz podać jakieś przykłady?

    W sensie, że jakiś plik? Pewnie mam takie kwiatki gdzieś w czeluściach
    archiwów, ale raczej nie do udostępnienia -- ze względu na poufność
    zawartości (widocznej i ukrytej).

    > Z tego co pamiętam to stare formaty doc i xls przypominały system
    > plików w pliku

    To przecież nowe formaty (DOCX) są zzipowanym drzewem katalogów
    z plikami XML. Stare, jak wspomniałem, przypominały mi bezładny
    coredump. Ale może jakiś zamysł struktury tam był.

    > i word, czy excel potrafił trzymać kilka wersji wstecz edytowanego
    > dokumentu a nie innych dokumentów.

    Nie wykluczam, że autorzy tekstów po otwarciu jednego pliku robili
    ^A ^X i pisali swój nowy tekst od początku. Ale jeśli twórcy Office
    zakładali, że ludzie na taki pomysł nie wpadną, to byli całkiem
    pozbawieni rozsądku i wyobraźni.

    W jeszcze starszym formacie WRI (Windows 3) też widać na końcu
    pliku jakieś śmieci. Te pliki zdaje się mają zawsze długość będącą
    wielokrotnością 512 bajtów, więc te doklejone teksty, to faktycznie
    jest zrzut pamięci nad którym nikt i nic nie ma kontroli. A też się
    może coś istotnego tam uchować.

    --
    Jarek