    From: choczsz <z...@j...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: akumulator do diesla - macie rozeznanie co warto kupić?
    Date: Wed, 13 Oct 2010 03:40:42 -0700 (PDT)

    On 13 Paź, 10:10, "Przemysław Czaja" <p...@p...fm> wrote:
    > Ja zauważyłem pewną prawidłowość (przynajmniej w Oplu) akumulatory
    > montowane fabrycznie - takie z "oczkiem" wytrzymywały po kilka lat (6-7
    > a widziałem i takie które wciąż były w dobrym stanie po 10 latach),
    > kupione w sklepach (przetestowany Banner i Bosh) kończyły żywot po ok
    > 3-4 latach - czym to wyjaśnić?

    Nieumiejetnym montazem klem przy wymianie akumulatora oraz (co za tym
    idzie) tym, ze 3/4 wymian jeszcze nieleciwych baterii jest bez sensu
    gdyz dotyczy sprawnych akumulatorow, podczas gdy usterki sa gdzie
    indziej, zazwyczaj na brudnych klemach lub innych polaczeniach
    wysokopradowych (rozrusznik, masa silnika).