  • Data: 2015-02-21 22:01:17
    Temat: Re: Żurawik. Podatność.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 21 Feb 2015 11:57:17 -0800 (PST), Konrad Anikiel napisał(a):

    > Cenna uwaga dla tych wszystkich firm produkujących takie żurawiki
    > przyścienne. Napisz do nich żeby przestali je natychmiast robić, bo
    > według Ciebie ściany się pod nimi łamią.

    A moze wiedza co robia ... "zamontowanie urzadzenia wymaga projektu
    budowlanego"

    Bo wez chocby ten
    http://manulift.com.pl/scienne-zurawie-z-wysiegnikie
    m-stalowym/

    udzwig 2t, wysieg 6m

    Rozstaw zawiasow powiedzmy 1m .. jakie beda sily dzialaly na mur ?

    A mur moze byc np taki
    https://www.youtube.com/watch?v=2TbNR7L57FQ
    (wersja pelna https://www.youtube.com/watch?v=DzP-Ra5vzb8)

    Choc niekiedy mur jest solidny
    https://www.youtube.com/watch?v=nOhyovAj5a8

    > Ok, nie jestem ekspertem od żurawików, ale mam z nimi czasem do

    Tu nie chodzi o eksperta, tu chodzi o analize rozkladu sil.

    > czynienia w dużych zbiornikach ciśnieniowych tam gdzie jest jakiś
    > duży ślepy kołnierz który okresowo trzeba zdemontować. Czyli właz
    > inspekcyjny, albo pokrywa dużego filtra. Przejrzałem właśnie swoje
    > stare zdjęcia z takich instalacji. Na sześć znalezionych przykładów
    > wszystkie miały górne łożysko przesuwne, czyli bez pionowej
    > reakcji. Ciężar żurawika, wyciągarki i kołnierza spoczywa na
    > jedynym łożysku oporowym w dolnym zawiasie.

    Bo pewnie jak na tych zdjeciach, ramie ma pionowy lacznik przy
    zawiasie. A pomyslalby ktos, ze w zasadzie niepotrzebny i ze ten
    skosny pret mozna zawiesic na zawiasie.

    No i w zasadzie mozna, tylko luz na dolnym zawiasie moze sie objawic
    jako podatnosc :-)

    J.