    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Znowu ta marka :)
    Date: Wed, 15 Feb 2012 12:00:07 +0100

    Dnia Wed, 15 Feb 2012 08:26:21 +0100, LEPEK napisał(a):

    > Po pierwsze to by było już właściwie nękanie - zupełnie niepotrzebne
    > ciąganie obywateli po komisariatach, przy tym zaangażowanie policji...

    tylko tego pana, i tu przyznaje racje - dobrze byloby to z nim uzgodnic.

    > po co? A wersji tej pani to ja bym nie nazwał kłamstwem, tylko jej wersją.

    Jak nastepnym razem w podobnej sytuacji kamery zabraknie i zostaniesz
    uznany nieslusznie winnym to zrozumiesz ze wersja i klamstwo to czasem to
    samo.

    > Ja myślałem, że zadaniem policji w takim przypadku to jest rozstrzygnąć
    > - w miarę możliwości - sprawnie i na miejscu o winie i ewentualnie
    > ukarać uczestników za popełnione wykroczenia, a jeśli się nie da, to
    > dalsze postępowanie (to już chyba wniosek do sądu?).

    no wlasnie - rozstrzyganie o winie nalezy do sadu, policja to moze
    powiedziec "wedlug nas to pani/pan nie ustapila pierwszenstwa, tam stoi
    znak czy przyznaje sie pani do winy i przyjmuje mandat w wysokosci 300zl"

    W ogolnosci - nikt sie nie przyzna, moga byc dwa wnioski do sadu.
    ale wtedy kazdy z kierowcow zeznaje jako swiadek, prawde, pod grozba
    odpowiedzialnosci karnej.

    > A ci się
    > amerykańskich dramatów sądowych naoglądali i strugają oskarżycieli "ja
    > już wiem, ale powiedz mi to to, to chlapniesz może coś jeszcze..."

    No ale dzieki temu mandat wzrosl do 500zl i nastepnym razem moze pani sie
    przyzna.
    Dla poszkodowanego tez lepiej jak pani mandat podpisze, bo tak to sprawa
    moze sie ciagnac dwa lata, a i nie wiadomo jak sie skonczy ...
    Kto wie do kogo pani dzwonila - tatusia sedziego, wujka prokuratora, meza z
    mafii :-)

    J.