    From: The_EaGle <g...@d...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Znowu Łągiewka..."Człowiek, który przejechał Newtona"
    Date: Wed, 01 Feb 2012 17:08:58 +0100

    W dniu 2012-02-01 16:27, J.F pisze:
    > Użytkownik "The_EaGle" napisał w wiadomości grup
    d=167

    > No, tak prawde powiedziawszy to mnie sie wydaje ze wszystko jest jasne -
    > zmierzyc porzadnie przyspieszen nie potrafia a wnioski wysuwaja.

    Zmierzyli. Opóźnienie jest mniejsze i co?

    > Dopuszczenie innego rozumowania oznaczaloby ze wirujacy wirnik zmienia
    > czasoprzestrzen.

    To teraz ty a nie Łagiewka dorabiasz do tego "teorie".

    > Owszem, Einstein twierdzi ze zmienia, ale nie w tej skali o ktorej tu
    > mowa, tylko ciagle jeszcze niemierzalnie malej w obecnym stanie techniki.

    Gdyby było tak że fizyce wszystko już wiadomo to by się nie okazało że
    60% masy wszechświata to "czarna materia" a to co odpycha to "czarna
    energia"...

    > A dopuszczenie takiej mozliwosci rodzi bardzo brzydkie pytania -
    > dlaczego nie odczuwamy tej zmiany w poblizu roznych innych wirnikow,
    > jaki zasieg ma taki wirnik ze chroni pasazerow pojazdu, a np nie wyrywa
    > asfaltu.

    Ja tego nie badałem, nie odpowiem na to pytanie. Możesz za to maila
    napisać do tego profesora na pewno ci odpowie o ile będzie wiedział.

    > A jesli chodzi o zasady ... podstawy mechaniki nierelatywistycznej sie
    > od 3 wiekow nie zmienily. A doktoratow i habilitacji przybywa.
    > Cos musza ci naukowcy wymyslac, i byc moze obalac to co wymyslili :-)

    No właśnie się mylisz w ciągi 3 wieków zmieniło się wszystko. 3 wieku
    temu była TYLKO mechanika, później okazało się że się kompletnie nie
    sprawdza przy opisie ruchu w kosmosie w skali marko. Wtedy pojawiał się
    relatywizm Einsteina. Później okazało się że się kompletnie nie sprawdza
    w skali makro i wtedy pojawiła się mechanika kwantowa. Owszem fundament
    został ale "szczególnie przypadki" są tak powszechne że sama mechanika
    klasyczna to też "szczególny przypadek"...

    Pozdrawiam
    Rafał