    From: dominik <u...@d...net.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Złomy na drogach.
    Date: Sun, 12 Aug 2012 20:27:24 +0200

    On 2012-08-08 09:38, s...@g...com wrote:
    > Oglądałem ostatnio program o sprzedawaniu samochodów (złomów) przez komisy.
    > W gazetach czytam o tym że po Polsce jeżdźą złomy (samochody).
    > I zastanawi mnie jedna rzecz.
    > Przez rok robiłem trase Kraków-Toruń-Kraków co tydzień.
    > I zastanawiam się gdzie są te złomy.
    > Przecież taki złom to powinien co chwila psuć. I jak sie jedzie drogą to przy
    trasie powinien co chwila stać jakiś zepsuty samochodu. Nie powiem czasami to się
    zdarzało ale raczej to były wyjątki a nie reguła.
    > Więc gdzie są te samochody ?
    > Pewnie w warsztatach ale wszystkie?

    Sąsiad radośnie jeździ swoim kilkudziesięcioletnim vw. Ma potłuczoną szybę
    przednią, brak kierunkowskazów (dziury), rozwalone lampy, o mniejszych
    uszczerbkach nie wspominając. Ciekawe jak od kilku lat samochód przechodzi
    kolejne przeglądy, po drugie że też nikt go jeszcze nie zatrzymał choćby
    za tę szybę.

    Widuję też więcej aut, które przynajmniej dla mnie nie przeszłyby
    przeglądu, stan ich nie zmienia się przez lata.

    Mówią o zwiększeniu przeglądów na półroczne dla aut >10 lat. Łapówy będą
    szły co pół roku pewnie. Czemu nikt nie mówi o jakiejkolwiek kontroli
    stacji diagnostycznych?

    Zresztą przykładu nie trzeba wiele szukać, koleżanka mając stare auto
    pojechała na przegląd, usłyszała że do wymiany jest cośtam i przeglądu nie
    dostanie itd, nawet nie kasowali jej, pojechała do innej stacji, bo może
    mniej czepiający się będą i tam też się doczepili, ale zupełnie do innej
    sprawy, za to na trzeciej dali bez problemu ;) Póki tak będzie to złomy
    będą sobie radośnie jeździć i tyle. Gdyby były spore problemy z uzyskaniem
    przeglądu na niesprawne auto to od razu większość złomu by sporo staniała
    bo i tak różnicę trzeba by było doliczyć do kupowanego.

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_