-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin.
stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.new
s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Złe DPFy znowu
From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
References: <1...@m...org>
<e...@g...com>
<j...@m...org> <pmmoj8$rei$1@dont-email.me>
<1i09fuzmc5bra$.dlg@myjk.org>
<X...@1...0.0.1>
<exk1fhk2u02t$.dlg@myjk.org>
<X...@1...0.0.1>
<1ucvlahp15erc$.dlg@myjk.org>
<X...@1...0.0.1>
<fhfn697kkol9$.dlg@myjk.org>
<X...@1...0.0.1>
<1...@m...org>
Organization: DOM
Message-ID: <X...@1...0.0.1>
User-Agent: Xnews/06.02.16 Mime-proxy/1.4.c.4 (Win32)
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-face: BLh}>?{~CH'WA=)f4?:u-*RM:]E8eg1,C36Huk4z3Ik!._5}RI^y764M6hf6KQJQ'u(&!Q@!5A=z_
[+$i|I*Y)S@Mh]O.,Z6t$yb9s{9{4Fo+";^*9^.\uB3+KOZlOgFrM)]x:k&Qz"
X-Posting-Agent: Hamster/2.1.0.11
X-SigInfo: Generated by Sygnaturkowiec v. 0.1.3.7
Date: 17 Sep 2018 20:59:58 GMT
Lines: 213
NNTP-Posting-Host: 77.65.80.250
X-Trace: 1537217998 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 619 77.65.80.250:50973
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2639903
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...
>> Bo w sumie najbardziej o ten margines sie martwie.
>> Jak ktos ma kopcace gówno to nie widze przeszkody zeby go z ulicy
>> policja skierowała na przegląd. Ale wiem ze rykoszetem oberwa ci co
>> naprawde dbaja.
>
> Jak dbają, to nie muszą mieć obaw przed DPFem.
>
Bzdura, i mowie ci to z doswaidczenia a nie z jakichs mglistych dyskusji
z niewiadomojakimi mechanika.
>> Auto kopci - policja wysyła na badanie do stacji kontroli.
>> Jaki kłopot?
>
> Taki, że jak nie kopci to też truje.
>
Kon tez truje. I chodowanie krów tez. Jednak jakis poziom zatruwania
srodowiska akceptujemy.
>> Bo to jest wszystko postawione na głowie. Oczywiście moim zdaniem.
>> Producenci wymyslili DPF i twierdza ze to element eksploatacyjny i
>> ze powinien 300kkm wytrzymac.
>
> Wg Ciebie prducenci wymyślił go żeby zarabiać piniądz. Tymczasem DPF
> zawitał do samochodów jako odpowiedź na zanieczyszczenie powietrza i
> ochronę LUDZI. Ciesz się, że filtr nie jest papierowy (bo i takie
> bywają) i nie musisz go wymieniać, jak filtry w rekuperatorze, co
> każdy większy postój.
>
Aha, a ja myslałem, ze producencie wymyslili zeby normy spełnic.
Nie zrozum mnie zle - ja tylko wskazuje na nierówny rozkład
odpowiedzialnosci.
>> A co jak pada po <100kkm? Dlaczego producent
>> nei jest odpowiedzialny a całe koszty ponosi klient?
>
> Po pierwsze co to znaczy że filtr pada przed 100kkm?
>
Pada, znaczy ze sie zatyka i nie da sie jechac.
> Po drugie pokaż mi te setki tysięcy albo może nawet miliony (bo ile
> aut jeździ z DPFem?) przypadków gdzie producent ucieka od
> odpowiedzialności? Ja się zgadzam że może coś nawalić i o reklamacji
> decyduje indywidualna rozprawka, niemniej moje doświadczenia i
> obserwacje prowadzą do wniosku, że to zaniedbania użytkownika
> prowadzą do uszkodzeń.
To bardzo konkretny przykład.
kupione dwa nowe fordy transity customy.
Oba jezdziły wiekszosc trasa. Dziennie jakies 20km miasto i ponad 300km
trasa. Około 50-60 odpalen dziennie.
W obu była koniecznosc ingerencji przy DPF przy przebiegu ponizej 100kkm.
Ze mała próbka. Tak.
Nie twierdze ze one w kazdym aucie tak padaja.
Ale nie pisz prosze ze to element idealny i ze sie nie psuje.
>
> Po trzecie pytanie dlaczego nie chce wymienić -- jeśli auto było
> zaniedbane albo użytkowane niezgodnie z instrukcją, to nie ma się co
> dziwić.
Oczywiście - znowu widzisz tylko mozliwa wine uzytkownika...
A jednak auta były nowe, serwisowane w ASO.
> Niedawno ktoś tutaj pisał że jeździł autem elektrycznym, w
> którym padły baterie, i się okazało że nawet instrukcji nie
> przeczytał, nie wspominając o zachowaniu elementarnych chociaż zasad
> działania. To tak jakby kupić sobie deskę surfingową i się dziwić że
> jest problem żeby na wyciągu narciarskim nią wjechać.
>
Albo jakby sobie kupic deske i potem się dowiedziec ze nie mozna nia
zjezdzac na krótkich dystansach :)
>> Dlaczego auto które ma w instrukcji napisane ze zuzywa
>> do 1 litra oleju na 1000km jest ok? To nie truje?
>
> Truje, i instrukcja nie uwzględnia ile oleju ląduje w trakcie
> eksploatacji na drogach, nie uwzględnia ile trafia do rowów --
> dlatego ja kibicuję elektrykom bo sa pozbawione takich "problemów".
>
Sa pozbawione takich kosztem innych.
>> Wreszcie - ja jestem naprawde za! Ograniczmy moc silników,
>> ograniczmy spalanie samochodów, badzmy konsekwentni.
>
> Wystarczy się trzymać tego co już nam narzucają, przypominam, dla
> ochrony NAS, ludzi, użytkowników bezpośrednich tych samochodów i
> osób postronnych.
>
W jakim sensie wystarczy?
Znaczy to co juz wymyslono sprawi ze akurat bedziemy truli tyle ile
mozna?
Dalej nie musimy pracowac nad ochona srodowiska?
>> :)
>> Ale to ma być wtedy lepiej czy gorzej?
>
> Jak dla mnie lepiej, dla większości gorzej, bo przecież elektryki to
> zło i gówno.
>
>> Ale prad tez trzeba wyprodukowac, baterie wyprodukowac
>> a mowimy cały czas o tym co bedzie zdrowsze i bardziej eko.
>
> Tak samo jak trzeba wyprodukować stal na silnik i skrzynię biegów,
> te wszystkie zębatki wyrzeźbić, inne elementy silnika, olej (i
> paliwo) wydobyć, wyprodukować (!) a później zutylizować. W praktyce
> wpływ na ludzi samochody elektryczne mają zdecydowanie mniejszy
> uwzględniając że coraz więcej energii pochodzi z paneli PV. Ja już
> mam elektryczne auto, za rok, najdalej za dwa lata będę je zasilać
> tylko panelami PV.
>
Niestety do moich zastosowan nie ma auta elektrycznego.
>> Marginesem?
>> Przykładowo dwa nowe fordy customy jezdzace według tego samego
>> schematu: 20km trasa, 20km po miescie, 20km trasa i potem 300km
>> trasa filtry DPF zdychały po przebiegu ponizej 100kkm...
>
> Ponownie, co to znaczy "zdychały"?
To znaczy ze sie zatykały uniemozliwiajac dalsza jazde.
W jednym został wyciety, w drugim wymieniony na jakis okazyjnie kupiony z
demontazu.
W obu autach przez nastepne 400kkm zero problemów... wiec to nie stan
auta zdecydował o pierwszych problemach.
>
>>> No bo przechodzi, a przy butowaniu już nie przechodzi. Obecne
>>> testy to farsa, dzięki temu właśnie miała szansę się urodzić afera
>>> dieselgate.
>> Czyli sam piszesz, ze problemem jest przede wszystkim agresywna
>> jazda?
>
> Piszę to co piszę, tj. testy są prowadzone na spoczynku, a kopcenie
> występuje pod obciążeniem. Niemniej DPF łapie syfy zarówno na
> spoczynku jak i po obciążeniu, dlatego jest właśnie elementem
> potrzebnym i pozytywnym.
Ale to chyba nie znaczy ze traktowany rozsadnie oraz butowany bedzie
kopcił tyle samo?
>
>> Alez ja to rozumiem.
>> Nie rozumiem tylko dlaczego odpowiedzialnosc za działanie
>> ponosza tylko uzytkownicy a nie producenci.
>
> Oczywiście że ponoszą także producenci. Począwszy od konieczności
> zamontowania takiego elementu w samochodzie, bo wbrew temu co
> zdajesz się tutaj sugerować, z własnej nieprzymuszonej woli tego nie
> robią.
To ty sugerowałes, ze sami na to wpadli a nie ze im narzucono...
Wymyslili, zamontowali, uwzglednili w cenie i koniec.
Reszta postronie uzytkowników...
>
>> Z porównywalnego tematu:
>> w ducato po 400kkm staje licznik. Dzwonie do fiata czy wymienia za
>> darmo bo to przeciez ewidentny problem konstrukcyjny. A oni mi
>> proponuja wymiane za 2000zł plus robocizna...
>
> To po trzech latach?
A co maja 3 lata wspolnego z cyklem uzytkowania samochodu?
>
>> Jak to sie stało ze producent butów jest odpowiedzialny za swój
>> produkt przez dwa lata (imo bardzo długo)
>
> Zależy który i jeszcze czy uwzględni gwarancję. Dla przykładu my już
> nie kupujemy butów w CCC, bo 3 pary córce się roklapciały po
> niecałych 2 miesiącach i gwarancja ich nie objęła -- rzekomo były
> źle użytkowane.
Znów uzytkowników oszukany przez producenta.
Ja wymieniałem dwukrotnie buty umbro i nie było problemu.
>
>> a producent samochodu ktory z definicji
>> kupuje sie na duzo dłuzszy okres umywa rece i zrzuca
>> odpowiedzialnosc za swoje błedy na klientów?
>
> Porównanie butów do samochodu już z zasady jest absurdalne -- i nie
> zmienia tu faktu czas użytkowania. Tym bardziej że producent
> samochodu nie produkuje wszystkiego sam, a najczęściej po prostu
> składa części do kupy. Podejrzewam, że producent jest obciążony
> podobnymi problemami i zwiększenie czasu gwarancji na podzespoły
> skutkuje zwiększeniem ich ceny. I nie płaci za to producent, tylko
> użytkownik. Także gwarancja to jest jakaś tam wypadkowa czasu i
> ceny.
>
ROTFL
Producent nie produkuje tylko wkłada coś co ktos inny wyprodukował...
Piekne...
Co to obchodzi uzytkownika?
Skoro zamówił złe albo zle wykonane to nie powinien uchylac sie od
odpowiedzialnosci
> Tak w ogóle kupiłem teraz auto, trzyletnie, na pięcioletniej
> gwaracji, przed zakupem zgłosiłem zauważone problemy i mi wszystko
> powymieniali. W tym wentylator kabinowy, jakieś silniczki krokowe od
> klimatyzacji, coś w kierownicy bo "rzęziła" przy obracaniu koła,
> zaraz mi jeszcze stelaż fotela kierowcy wymienią, bo skrzypi. I
> jakoś nie musisałem za to płacić. Normalnie jakieś dziecko szczęścia
> ze mnie ewidentnie. :P
>
Ewidentnie.
Poczekaj az ci sie DPF zatka i wtedy pogadamy o wymianie w ramach
gwarancji.
Albo jak trafisz na auto ktore ci od nowosci litr oleju bedzie chłapac a
ASO powie ze to norma bo tak w instrukcji napisali.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Jest tylko jedna kategoria ludzi, którzy myślą więcej o pieniądzach
niż bogaci - to biedni." Oscar Wilde
Następne wpisy z tego wątku
- 17.09.18 22:59 Budzik
- 17.09.18 22:59 Budzik
- 18.09.18 11:34 Myjk
- 18.09.18 12:30 Myjk
- 18.09.18 12:44 z...@g...com
- 18.09.18 13:59 Budzik
- 18.09.18 14:30 Myjk
- 18.09.18 14:37 Myjk
- 18.09.18 15:49 s...@g...com
- 18.09.18 17:36 Myjk
- 18.09.18 18:15 Myjk
- 18.09.18 18:59 Budzik
- 18.09.18 18:59 Budzik
- 18.09.18 20:01 Myjk
- 18.09.18 20:15 Myjk
Najnowsze wątki z tej grupy
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
Najnowsze wątki
- 2025-01-23 5G Apokalipsa - nie tylko dla tutejszych przeżuwaczy podpiczników
- 2025-01-23 wodor
- 2025-01-23 Zawór grzybkowy - jaki producent
- 2025-01-23 Warszawa => Expert IT Recruiter 360 <=
- 2025-01-23 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-01-23 Citi Handlowy promocja na kartę kredytową
- 2025-01-22 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-22 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-22 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-22 pokolenie Z
- 2025-01-22 Wyświtlacz ramki cyfrowej
- 2025-01-22 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-22 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-22 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-22 oferta na ubezpieczenie OC życie prywatne