    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Złe DPFy znowu
    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    <j...@m...org> <pmmoj8$rei$1@dont-email.me>
    <1i09fuzmc5bra$.dlg@myjk.org>
    <X...@1...0.0.1>
    <1fpv1hutkp4bk.18uk71osuogpx$.dlg@40tude.net>
    <pmuhi7$bdu$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@4...net>
    <5b98b673$0$692$65785112@news.neostrada.pl> <169uwr6so2b4y$.dlg@myjk.org>
    <5b9971fc$0$588$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <1...@m...org>
    Date: 17 Sep 2018 17:59:58 GMT

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    > Rozkminiałem temat DPF/FAP, wraz z mechanikami zajmującymi się
    > serwisem tylko i wyłącznie diesli,

    wow

    > do tego stopnia, że
    > współpracowałem przy tworzeniu poradnika o silnikach diesla (gdy
    > moderowałem również dział diesla na forum Mazdaspeed) w tym działu o
    > DPF. Akurat była to MAzda, ale system z niewielkimi różnicami jest
    > zbliżony we wszystkich markach.

    ojacie...

    > Także śmiem twierdizć że wiem o tym elemencie trochę więcej niż ty
    > (który korzysta z wątpliwej lektury autaświata i tym podobnych
    > pisemek),

    podałem ci to tylko jako przykład...
    Ja swoje informacje czepie przede wszystkim z praktyki.

    > i mam skrajnie więcej próby statystycznej niż ty i niż
    > tylko czy wyłącznie moje auto. I te statystyki mówią, że problemy z
    > DPF to wprosta zaniedbania użytkownika (użytkowników, bo najczęściej
    > problem mają auta z drugiej albo trzeciej ręki)

    aha, a jak przykładowo 2/2 nowe auta maja problem z dpfem przed
    osiagnieciem 100kkm a producent sie wypina to po prostu "niemozliwe" albo
    "pech"?

    > albo błędy serwisowe
    > (które często są też błędami użytkowników). Nie ma tu błędów
    > inżynierskich jak starasz się wraz z "zetką" na siłę upychać.

    Kurcze, pewnie wtryski które trzeba wyrywac z silnika 2.3 iveco to tez
    wykrecasz lewa reką bo to przeciez niezmoliwe zeby błąd inzynierski...

    Ale zebysmy sie dobrze zrozumieli: jezeli dpf jest taki delikatny ze sam
    w sobie sie nie psuje ale kazde minimalne niedomaganie innej czesci
    sprawia ze sie zapycha to to tez jest bład inzynierski.
    Moim zdaniem oczywiście.
    No chyba ze inzynierowie zakładają, że wszystko inne tez sie nie psuje...
    Ale to juz nie w dzisiejszych autach...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    którzy nie mają już nic do stracenia. " Janis Joplin