    From: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zimówki 225/40/R18?
    Date: Sat, 23 Oct 2010 12:15:26 +0200

    "to" wrote:
    > widział może ktoś z Was jakieś sensowne zimówki w tym rozmiarze
    > w cenie niższej niż 700 zł?

    http://www.opony.com/parametry-opony/yokohama-w-driv
    e-225-40r18-92-v-xl
    Ciekawa cena, za taką kase brać i wiać.

    http://www.opony.com/parametry-opony/nokian-wr-g2-22
    5-40r18-92-v-xl
    Mam takie u siebie (205/55/16) i mimo strasznie podzielonych opinii złego
    słowa nie mogę powiedzieć. Nie jest to taka śniegówka jak np. Kleber Krisalp
    HP2, tylko jak to już kml określił "zimówka cywilizacyjna", ale ostatniej ciężkiej
    zimy dały radę bez problemu.
    - Na zaśnieżonym parkingu wjeżdżałem sobie i wyjeżdżałem jakby w ogóle
    śniegu nie było. Moja mama na 5 letnich Kleberach babrała się w tych
    warunkach jak na letnich oponach. :-)
    - Sporo kilometrów nakręciłem na nich poza miastem, gdzie o pługach nikt
    nie słyszał, więc jazda była po ubitym śniegu - również bez problemu.
    - Do zabawy na zasypanym lotnisku przy dość dużych prędkościach były
    również znakomite, choć momentami ciężko było je wprowadzić w uślizg.
    - Na mieście lewo- i prawoskręty boczkiem też pod pełną kontrolą,
    zastanawiałem się tylko dlaczego ludzie za mną hamują... ;-)
    - I jeszcze wisienka na torcie - 10 kilometrów zakrętasów i górek przez las, po
    bokach prawie metrowe bandy śnieżne, a pod kołami piękne błyszczące
    dwa lodowe paski. Dałem radę. :-)))
    Owszem, są opony lepsze na kopnym śniegu, ale nie o to w Nokianie
    chodzi. To ma być opona, która będzie wystarczająco dobra na śniegu
    do sprawnego poruszania się, a jak śniegu nie ma i jest sucho, ma
    dawać dużo frajdy z jazdy, a na mokrym asfalcie nie być jak łyżworolki
    bez hamulca.

    > Czy na zimówkach 225/40/R18 w ogóle da się jeździć po polskich drogach?

    Jak się chce, to wszystko się da. Mi też mówili, że wariat jestem, bo
    pozbywam się śniegowych 15" i kupuję miastozimówki 16". Nie moja
    wina, że na balonie 195/65/15 nie da się jeździć, a 16" alu seryjne
    leżały sobie na balkonie i się nudziły, szkoda było ich nie wykorzystać.

    Pozdrawiam
    .Peeter