  • 61. Data: 2009-11-16 17:12:24
    Temat: Re: Zdjecia Tygodnia 2009/45 - fotoplenery.eu
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > super to opisujesz. Dzięki:)
    >
    > marek
    >
    > --

    lubie odpowiadac na konkretne pytania :-)

    XXX

  • 62. Data: 2009-11-17 11:10:54
    Od: John Smith <u...@e...net>

    marek augustynski napisał(a):
    > U Adamsa widze tylko brak talentu...
    > machinalnie;)

    Cholera, chcesz powiedzieć, że bodajże najbardziej rozpoznawalny i
    poważany w Stanach fotografik to tylko bardzo dopracowana technika?
    Tonalność, ostry kadr i nic więcej? I właśnie jego popularność jest
    dowodem kiczu?

    --
    Mirek

  • 63. Data: 2009-11-17 11:33:36
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 17 Nov., 12:10, John Smith <u...@e...net> wrote:

> [...]
    > poważany w Stanach fotografik to tylko bardzo dopracowana technika?
    > Tonalność, ostry kadr i nic więcej? I właśnie jego popularność jest

    W owym czasie niewielu tak potrafilo fotografowac.

    jesli widze slynnne zdjecia z tamtego okresu to nie umywaja sie do
    tych jakie masowo mozna dzisiaj znalezc np na onephoto. Slynnym
    fotografom life daleko dzisiaj do tego poziomu jaki prezentuja
    anonimowi fotografowie. . ale wowczas - wowczas moze i pokazywali
    prace jakich inni nie byli w stanie.

    Nie wiemy jak fotografowalby disiaj Adams . Nie wiemy jak roznego
    rodzaju anonimowe postacie robiace dzisiaj znakomite prace
    fotografowalby wowczas.

    generalnie mnie te stare prace nie kreca.
    taki newton np i jego akty. Cieszy sie cholernym uzaniem , ale to nic
    innego jak fascynacja sexem przez ogladajacych.
    Maja okazje pobyc w obecnosci fotogramow pieknych nagich cial
    kobiecych robionych w skali 1:1 i technicznie perfekcyjnie wykonanych.
    Rzadko ma sie okazuje a wlasciwi nigdy znalezc sie w towrzystwie wielu
    najpiekniejszych kobiet swiata i do tego nagich. A Newton dostarczyl
    substytut , stworzyl zludzenie takiej sytuacji . No wiec kreci to
    ludzi i uznaja go wielkim.
    Ale jest wielkim nie ze wzgledu na wielkosc fotografii a ze wzgledu na
    luke rynkowa jaka znalazl i wypelnil .

    Zdjecia magnum za lat 40-50-tych naleza dziaiaj dla mnie do
    najnudniejszych pod sloncem.

    XXX

  • 64. Data: 2009-11-17 11:42:14
    Od: John Smith <u...@e...net>

    XX YY napisał(a):

    > W owym czasie niewielu tak potrafilo fotografowac.

    Teraz też niewielu :-)

    > Nie wiemy jak fotografowalby disiaj Adams .

    Adams fotografował dość długo, aby wyrobić sobie zdanie na temat jego
    rozwoju, drogi jaką przeszedł. Również w czasach Magnum i późniejszych.
    Mam wrażenie, że ani nowe zabawki, ani trendy nie miały jakoś na niego
    wpływu (choć sam wpłynął znacząco na innych). Przypuszczam, że teraz
    fotografowałby podobnie. Jego estetyka była chyba dość stabilna i pewnie
    po części dlatego właśnie rozpoznawalna. A może głównie dlatego? Czy to
    już oznacza, że tworzył komercyjny kicz?

    --
    Mirek

  • 65. Data: 2009-11-17 13:42:33
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > poważany w Stanach fotografik to tylko bardzo dopracowana technika?
    > Tonalność, ostry kadr i nic więcej? I właśnie jego popularność jest

    Rany Mirek, czy Ty czytasz co trzeci wyraz? Napisałem, że u Adamsa widzę tylko
    brak talentu. Nigdzie nie próbowałem stawiać jego prac ani jego popularności w
    kontekście kiczu. Kontynuowałem rozmowę w odniesieniu do dygresji Bartka o
    przełomach w czyjejść twórczości.
    Poza tym zwróć uwagę na to co rzeczywiście piszesz. "Najbardziej
    rozpoznawalny" np. Co to ma do rzeczy? Film pt "Złodzieje rowerów" jest
    uznawany za arcydzieło kina pomimo, że dzisiaj jest całkowicie archaiczny i po
    prostu nie da się tego ogladać. Na dzień dzisiejszy to szmira. Został jednak
    uznany i nadal jest poważany ze względu na swój wkład w kinematografię i
    przełom jakiego dokonał. Nikt temu nie przeczy. Tak samo jest z Adamsem. Ja
    również doceniam jego wkład. Uważam przy okazji, według mojego wyczucia, że
    Adams był pozbawiony talentu. Nie wiem jak ten talent powinien wyglądać. Wiem
    jedynie, że powinien wywoływać we mnie określone emocje. Moj gust nie lubi
    pokrywy lukrowej tylko to co pod nią jest. Pokrywa u Adamsa jest tak gruba, że
    nie jestem w stanie zajrzeć w głąb. W ten sposób dochodze do wniosku, że tam
    nic nie ma. To wydmuszka. Teraz dopiero, tą konkretną "logikę", można poddać w
    wątpilwość. Nawet sam to przyznaję;)

    pozdrawiam
    marek

  • 66. Data: 2009-11-17 14:00:18
    Od: John Smith <u...@e...net>

> [...]
    > kontekście kiczu. Kontynuowałem rozmowę w odniesieniu do dygresji Bartka o

    Spokojnie, nic Ci w usta nie wkładam. :-)
    Pociągnąłem sobie tylko Twoją myśl w takim prowokacyjnym kierunku, mając
    nadzieję na konstruktywny komentarz. Niestety jeśli potwierdziłbyś moją
    tezę, musiałbym powalczyć z moim własnym gustem, ale co tam. ;-)

    Zdziwiło mnie, że nikt oprócz mnie nie zareagował w obronie wieszcza
    Parków Narodowych. Lubię Adamsa i zamierzam sam przejść przez taki etap.
    :-)

    --
    Mirek

  • 67. Data: 2009-11-17 15:28:41
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > nadzieję na konstruktywny komentarz. Niestety jeśli potwierdziłbyś moją
    > tezę, musiałbym powalczyć z moim własnym gustem, ale co tam. ;-)

    Gdybym potwierdził, że Adams to kicz?:) Myślę że nie musiałbyś wiele walczyć,
    nawet sam ze sobą, aby taka myśl przmknęła Ci przez głowę. Po pierwsze odbiór
    kiczu jest wysoce subiektywny co oznacza, że jego odbiór może bardzo łatwo
    ulegać zmianom. Spójrz na pierwszą lepszą rzecz i pomyśl "to jest kicz" a
    potem drugi raz z odwrotną myślą. Możesz nawet pomyśleć "to jest dzieło
    sztuki". Takie doświadczenie pokazuje jak łatwo ulegamy określonym sugestiom.

    > Zdziwiło mnie, że nikt oprócz mnie nie zareagował w obronie wieszcza
    > Parków Narodowych. Lubię Adamsa i zamierzam sam przejść przez taki etap.

    Przez jaki etap? Chcesz skopiować Adamsa czy co?:)
    No i pewnie nikt, poza Tobą, nie zareagował bo ludzi to nudzi. I mają rację bo
    to jest nudne. O ile ciekawsze jest w tym momencie roztrząsanie nad
    konstrukcyjnymi nowinkami sprzetu lub określonymi jakościami. To one mają
    bezpośredni przekład na to co dzisiaj powstaje. Jest świerze i ożywcze. Pewnie
    szybko zostanie przetrawione i wyplute ale co z tego. Świat pędzi i zawsze
    rozsądniej jest pedzić z nim, albo przynajmniej mieć takie wrażenie.

    marek

  • 68. Data: 2009-11-17 15:48:47
    Od: John Smith <u...@e...net>

    marek augustynski napisał(a):
    > Gdybym potwierdził, że Adams to kicz?:)

    Jakbyś chciał to byś dowiódł ;-)

> [...]
    > sztuki". Takie doświadczenie pokazuje jak łatwo ulegamy określonym sugestiom.

    Ja patrzę na to trochę inaczej, bardziej liniowo.
    Jestem w stanie zachwycać się różnymi rzeczami, widząc je po raz
    pierwszy. Jeśli widzę coś wtórnego, zauważę regularność, zrozumiem
    metodę, to pomimo, że inni jeszcze reagują entuzjastycznie, u mnie wpada
    to do kategorii kiczu. Albo co najwyżej rzemiosła. Stąd Twoja uwaga o
    braku zarówno przełomu, jak i talentu u Adamsa dała mi do myślenia.
    Fajnie obalać mistrzów! :-)

    > Przez jaki etap? Chcesz skopiować Adamsa czy co?:)

    Dokładnie. Zanim stworzę sztukę, przespaceruję się po jego metodach,
    żeby mieć mocny fundament. Oczywiście skorzystam z nowszych narzędzi niż
    Adams. :-)

> [...]
    > szybko zostanie przetrawione i wyplute ale co z tego. Świat pędzi i zawsze
    > rozsądniej jest pedzić z nim, albo przynajmniej mieć takie wrażenie.

    Te kamyczki nowych metod i narzędzi też tworzą fundament. A przynajmniej
    punkt odniesienia (podparcia?).

    --
    Mirek

  • 69. Data: 2009-11-17 17:29:21
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    marek augustynski pisze:
    > Rozumiem. Nie wiem tylko dlaczego uznałeś w tej chwili kicz jako coś
    > nieodkrywczego...

    Z własnej definicji. Jest odkrywcze - nie ma kiczu. Można mówić o
    jakiejś formie nawiązującej najwyżej.

> [...]
    > dowiedzieć czegos o kolorze. Ale w tym wypadku nie pada nic konkretnego. Nikt
    > nie jest w sytanie napisać czegokolwiek co wynikałoby z jego wiedzy. Każdy z
    > rozmówców rozbija się o skałę poetyckch wynurzeń, przeświadczeń i przykładów
    > wyciągniętych z rękawa. Nikt nie ma opini, którą potrafi rozwinąć, uzasadnić.
    > Operujemy w pustce. Tak samo nie chodzi mi o konkretne wytyczne do zrobienia
    > takiego czy innego efektu. Jedynie o rozmowę na temat, poruszanie się w sferze
    > pojęć pozwalających nam się dogadać i czegoś dowiedzieć. Sami zobaczcie, mowa

    Dokładnie, kolor jest kolor jakby to powiedział filozof. Za kolorem
    stoi... nic nie stoi :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 70. Data: 2009-11-17 17:31:47
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    John Smith pisze:

> [...]
    > poważany w Stanach fotografik to tylko bardzo dopracowana technika?
    > Tonalność, ostry kadr i nic więcej? I właśnie jego popularność jest

    No ja tak też właśnie myślę - kupa techniki i po prostu widoczki. To
    taki pan z drogim statywem, co dziś dużo pisałby o pikselach, ale łaził
    też po świecie. Miałby zresztą swych sympatyków w grupie... jak to było,
    ta najniżej stojąca grupa - bogaty amator :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /gk dostała nagrodę merit award w konkursie icsc design and development
    awards/