    From: John Smith <u...@e...net>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Zdjecia Tygodnia 2009/45 - fotoplenery.eu
    Date: Tue, 17 Nov 2009 16:48:47 +0100

    marek augustynski napisał(a):
    > Gdybym potwierdził, że Adams to kicz?:)

    Jakbyś chciał to byś dowiódł ;-)

    > Myślę że nie musiałbyś wiele walczyć,
    > nawet sam ze sobą, aby taka myśl przmknęła Ci przez głowę. Po pierwsze odbiór
    > kiczu jest wysoce subiektywny co oznacza, że jego odbiór może bardzo łatwo
    > ulegać zmianom. Spójrz na pierwszą lepszą rzecz i pomyśl "to jest kicz" a
    > potem drugi raz z odwrotną myślą. Możesz nawet pomyśleć "to jest dzieło
    > sztuki". Takie doświadczenie pokazuje jak łatwo ulegamy określonym sugestiom.

    Ja patrzę na to trochę inaczej, bardziej liniowo.
    Jestem w stanie zachwycać się różnymi rzeczami, widząc je po raz
    pierwszy. Jeśli widzę coś wtórnego, zauważę regularność, zrozumiem
    metodę, to pomimo, że inni jeszcze reagują entuzjastycznie, u mnie wpada
    to do kategorii kiczu. Albo co najwyżej rzemiosła. Stąd Twoja uwaga o
    braku zarówno przełomu, jak i talentu u Adamsa dała mi do myślenia.
    Fajnie obalać mistrzów! :-)

    > Przez jaki etap? Chcesz skopiować Adamsa czy co?:)

    Dokładnie. Zanim stworzę sztukę, przespaceruję się po jego metodach,
    żeby mieć mocny fundament. Oczywiście skorzystam z nowszych narzędzi niż
    Adams. :-)

    > No i pewnie nikt, poza Tobą, nie zareagował bo ludzi to nudzi. I mają rację bo
    > to jest nudne. O ile ciekawsze jest w tym momencie roztrząsanie nad
    > konstrukcyjnymi nowinkami sprzetu lub określonymi jakościami. To one mają
    > bezpośredni przekład na to co dzisiaj powstaje. Jest świerze i ożywcze. Pewnie
    > szybko zostanie przetrawione i wyplute ale co z tego. Świat pędzi i zawsze
    > rozsądniej jest pedzić z nim, albo przynajmniej mieć takie wrażenie.

    Te kamyczki nowych metod i narzędzi też tworzą fundament. A przynajmniej
    punkt odniesienia (podparcia?).

    --
    Mirek