  • Data: 2014-05-19 15:35:33
    Temat: Re: Zawór zamiast korka spustowego w misce oleju silnikowego
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2014-05-19 02:58, Użytkownik Pszemol napisał:

    > Co konkretnie nazywasz głupotą w tej notatce na wiki?
    > Podważasz prawdziwość badania jej przez Ośrodek
    > Badawczo-Rozwojowy Samochodów Osobowych FSO?
    > Czy może to, że w ogóle były nieprzemyślane nawet
    > od teoretycznej strony, bo nie działały tak jak sobie
    > wyobraził ich działanie autor "wynalazku"?

    Nieprawda jest to zdanie:
    "W publikacji "Usprawnienia Poloneza" przytoczono wyniki testów
    turbinki przeprowadzone przez Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Samochodów
    Osobowych FSO, zainstalowanej na nowym silniku 1.5 OHV wyposażonym
    w elektroniczny zapłon i układ zubażający mieszankę paliwową.
    Stwierdzono że silnik wyposażony w turbinkę legitymuje się gorszymi
    osiągami, większą emisją spalin oraz większym zużyciem paliwa czego
    przyczyną było powstawanie filmu paliwowego na ściankach kolektora
    dolotowego, spowodowane przez turbinkę która zamiast rozbijać
    kropelki paliwa, rozpryskiwała je na ściankach."

    Akurat widziałem wynik tych testów i był zdecydowanie inny.
    Niewykluczone że to zdanie odnosi się do innych przeprowadzonych
    na maszynie z jakimiś przebiegiem, ale wypadało by taką
    informację zamieścić a nie udawać że to było jedyne badanie.