  • Data: 2017-03-28 18:17:37
    Temat: Re: Zasilanie pętli prądowej w dalekopisie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Atlantis" napisał w wiadomości grup
    >Ok, miałem okazję przyjrzeć się samemu urządzeniu i wynik pierwszych
    >prób jest następujący:
    >1) Dalekopis jest wersją z wbudowanym wzywakiem, przystosowanym
    >najwyraźniej do współpracy z centralą automatyczną, najpewniej w
    >sieci
    >teleksowej (tarcza numerowa).
    >3) Tak samo zasilanie nie jest podawane bezpośrednio - jedynym
    >elementem
    >zasilanym po podłączeniu do 230V jest wzywak. To jego automatyka
    >decyduje o podaniu zasilania do właściwego mechanizmu i co za tym
> [...]

    Nie pisalem, ale jak tak to przeciez musialo byc - nie moze urzadzenie
    ciagle szumiec, aby raz na tydzien telegram odebrac.

    I jakis tam czas na rozpedzenie silnika musi centrala dac.

> [...]
    >potencjometru
    >na odpowiednią moc. Posłużyłem się w tym celu tą rozpiską pinów na
    >wtyczce: http://cryptomuseum.com/telex/img/ADoS.png
    >TXb połaczyłem z RXa, a pozostałem piny podłączyłem do pętli. Jednak
    >nie
    >ważne jak ustawiony był potencjometr, amperomierz nie pokazał żadnego
    >prądu.

    >Dobrze rozumiem, że dalekopis przystosowany do pracy w sieci
    >teleksowej
    >nie będzie pracował bez przeróbek pracował bezpośrednio na pętli

    To proste urzadzenie, musi sie dac prosto przystosowac.
    Zacznij od omomierza.

    TX sa normalnie zwarte, czy rozwarte ? Po nacisnieciu klawisza powinna
    byc chwilowa zmiana (krotka).

    RX zapewne do jakiegos elektromagnesu dochodza, omomierz powinien to
    zmierzyc.

    >A może kluczem jest ten tryb diagnostyczny? Bo wygląda na to,
    >że wzywak ma chyba jakieś źródło prądowe i tworzy własną pętlę - w
    >takim
    >wypadku wystarczyłoby się w nią wpiąć.

    Wzywak ma chyba prosta konstrukcje - nie da sie zobaczyc co on tam
    robi ?

    J.