  • Data: 2017-03-31 20:28:05
    Temat: Re: Zasilanie pętli prądowej w dalekopisie
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 31.03.2017 15:38, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Przeczytałeś opis patentu?

    Na razie dosyć pobieżnie - bez gruntownego wczytywania się i
    analizowania schematu.
    Udało mi się zdobyć kilka książek poświęconych telegrafii sprzed 40-50
    lat i próbuję poznać trochę teorii, zanim się za to zabiorę.

    > Podaj, jakimi napięciami chcesz sterować (TTL, CMOS 5V, CMOS 3.3V), jakie napięcie
    zasilania
    > przyjąłeś, jakie funkcje chcesz uzyskać.

    Prawdę mówiąc najchętniej dałbym tam jakąś optoizolację - miałem zamiar
    zastosować transoptory na liniach TX i RX, więc teraz pomysł
    rozszerzyłbym też o kolejne linie. O ile optoizolacja nie kłóci się z
    koncepcją tego układu...
    Co do napięć, to obecna (prototypowa) wersja będzie pracowała na logice
    CMOS 5V. Jeśli efekty eksperymentów będą zadowalające, zbuduję coś
    lepszego na nowszym MCU, więc wtedy już będzie to CMOS 3,3V.