  • Data: 2017-03-28 17:26:08
    Temat: Re: Zasilanie pętli prądowej w dalekopisie
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ok, miałem okazję przyjrzeć się samemu urządzeniu i wynik pierwszych
    prób jest następujący:

    1) Dalekopis jest wersją z wbudowanym wzywakiem, przystosowanym
    najwyraźniej do współpracy z centralą automatyczną, najpewniej w sieci
    teleksowej (tarcza numerowa).
    2) Wygląda na to, że wtyczka służąca do połączenia z linią transmisyjną
    nie jest połączona z mechanizmem dalekopisu bezpośrednio, ale za
    pośrednictwem automatyki wzywaka. Podłączone są do niego dwie wtyczki w
    kształcie kostek z większą liczbą płaskich pinów - jedna łączy się z
    wtyczką na zewnątrz obudowy, druga z mechanizmem dalekopisu.
    3) Tak samo zasilanie nie jest podawane bezpośrednio - jedynym elementem
    zasilanym po podłączeniu do 230V jest wzywak. To jego automatyka
    decyduje o podaniu zasilania do właściwego mechanizmu i co za tym idzie
    - włączeniu silnika.
    4) Próbowałem utworzyć pętlę prądową z paru baterii 9V i potencjometru
    na odpowiednią moc. Posłużyłem się w tym celu tą rozpiską pinów na
    wtyczce: http://cryptomuseum.com/telex/img/ADoS.png
    TXb połaczyłem z RXa, a pozostałem piny podłączyłem do pętli. Jednak nie
    ważne jak ustawiony był potencjometr, amperomierz nie pokazał żadnego prądu.
    5) Co ciekawe wzywak posiada jakiś tryb "diagnostycznmy", w którym
    dalekopis pracuje na wewnętrznej pętli (albo prościej rzecz ujmując -
    zachowuje się jak maszyna do pisania). Włącza się go odpowiednim
    przyciskiem. Tylko w ten sposób jak do tej pory udało mi się uruchomić
    mechanizm. Co ciekawe przynosi to efekt tylko wówczas, gdy piny RXb i
    RXa są zwarte, jak to napisałem w punkcie powyższym. Wystarczy sama
    zwora, bez podawania prądu.

    Dobrze rozumiem, że dalekopis przystosowany do pracy w sieci teleksowej
    nie będzie pracował bez przeróbek pracował bezpośrednio na pętli
    prądowej? A może kluczem jest ten tryb diagnostyczny? Bo wygląda na to,
    że wzywak ma chyba jakieś źródło prądowe i tworzy własną pętlę - w takim
    wypadku wystarczyłoby się w nią wpiąć.

    Tylko tak się zastanawiam... Czy urządzenie może dłużej pracować w tym
    trybie?