  • Data: 2017-03-29 21:37:09
    Temat: Re: Zasilanie pętli prądowej w dalekopisie
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 29.03.2017 09:54, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Dalekopis z wzywakiem powinien pracować normalnie w pętli. Kwestia
    > tylko polaryzacji, bo nawiązanie połączenia odbywało się przez zmianę
    > polaryzacji.

    Znalazłem w bibliotece kilka starych podręczników do telegrafii, które
    faktycznie mówią o 5mA w stanie spoczynku i wywoływaniu przez zmianę
    polaryzacji.

    Mam jednak kilka dodatkowych pytań.Po pierwsze czy istnieje jakiś
    domyślny kierunek przepływu prądu? Któryś z pinów wtyczki powinien by na
    konkretnym potencjale, czy dalekopis używa startowego stanu w roli
    punktu odniesienia i interesuje go tylko fakt zmiany kierunku przepływu
    prądu?
    Po drugie szybkość tej zmiany ma jakieś znaczenie? Pytam, bo zrobiłem na
    szybko próbę z dwusekcyjnym, dwupozycyjnym przełącznikiem. Na jednym
    ustawieniu działa - prąd płynie. Przy próbie przełaczenia amperomierz
    pokazuje 0. Jeśli jednak zastąpić dalekopis zworą - kierunek przepływu
    prądu się zmienia. Konieczny będzie jakiś bardziej wyrafinowany sposób
    przełączania, czy "buga" szukać gdzie indziej?

    > Przy czuwaniu prąd pętli spada do ok. 5 mA (jest ograniczony przez wzywak).

    Wzywak czy centrala? Bo jeśli decyduje o tym wzywak, to chyba nie będę
    mógł użyć źródła prądowego do zasilania pętli, bo będzie ono
    kompensowało działanie wzywaka, próbując utrzymać zadany poziom prądu.
    Jeśli robiła to centrala, to wtedy z kolei będę musiał sterować źródłem
    prądowym z poziomu MCU, przełączając je między dwoma trybami pracy.