  • Data: 2017-03-30 07:53:56
    Temat: Re: Zasilanie pętli prądowej w dalekopisie
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 29.03.2017 23:14, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Oczywiście, że jest standard ale ja go już nie pamiętam - zajmowałem
    > się tym zawodowo 36 lat temu a 30 lat temu na Spectrum używałem bez
    > wzywaka. I już nie pamiętam, na których stykach zwora itd.

    Z dalekopisem zachowało się gniazdko natynkowe, z założoną zworą
    pomiędzy pomiędzy pinem 2 (TXb) i 3 (RXa). Numeracja wedle oznaczeń na
    cryptomuseum.com/telex/index.html
    Ponieważ zgadza się to z informacjami zawartymi w manualu dla trochę
    starszej wersji T100 (ktoś wrzucał linka do PDS-a wcześniej w tym wątku)
    uznałem, że tak ma być. Tak więc piny 1 i 4 są podłączone do pętli.

    > Nic wyrachowanego - w tym wątku był pokazany stopień wyjściowy
    > translacji ETD na 4 tranzystorach.

    Możesz przypomnieć? Nie mogę się doszukać...

    > Braknie Ci napięcia, żeby skompensować - tam jest rezystor bodaj
    > kilkanaście k? :) Poza tym - to nie ma znaczenia.

    Czyli rozumiem, że nawet wymuszenie 40mA w stanie spoczynku niczego nie
    uszkodzi?

    > Jeśli masz do dyspozycji dwa wyjścia to spokojnie możesz użyć układu
    > na 4 tranzystorach. Załatwisz przełączanie czuwanie/praca oraz
    > nadawanie. Jak dodasz jeszcze jednego pina, to również odbiór.

    Masz na myśli mostek H czy jakiś inny układ?
    I co rozumiesz przez przełączanie nadawanie-odbiór? Przecież z tego co
    rozumiem teleksy pracowały w trybie half-duplex. Nadajnik i odbiornik
    był podłączony do tej samej pętli prądowej (zwora w gniazdku) ale nie
    można było jednocześnie pisać i odbierać, bo i tak doprowadziłoby to do
    wygenerowania nieczytelnego tekstu. Żadnego przycisku PTT tam chyba nie
    było?