eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaZanieść prąd do samochodu › Re: Zanieść prąd do samochodu
  • Data: 2014-02-28 11:33:55
    Temat: Re: Zanieść prąd do samochodu
    Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu piątek, 28 lutego 2014 10:05:56 UTC+1 użytkownik Piotr Gałka napisał:
    > Nie chciałem się rozpisywać (już tu kiedyś pisałem w czym problem). Przy
    >
    > pierwszym problemie (jakiś 5 lat temu) okazało się, że należy nam się (dwa z
    >
    > 3 samochodów) wymiana wiązek kablowych bo w tej serii numerów fabrycznych
    >
    > robią się jakieś zwarcia.
    >
    > To nic nie pomogło i problem występuje losowo z 5..6 razy do roku w każdym z
    >
    > tych samochodów. Lato/zima nie ma wpływu, Nie jest to ujemny bilans (200km w
    >
    > lipcu a na drugi dzień rano pusty akumulator) ani zostawienie nie
    >
    > wyłączonego czegoś (moim zdaniem komputer bzikuje i coś sam z siebie
    >
    > włącza - podejrzewam, że świece żarowe, a pojęcie upgrade oprogramowania
    >
    > jest w serwisie Forda nie znane).

    Zamontować odłącznik akumulatora? Radio się skasuje, ale to mała niedogodność w
    porównaniu z brakiem możliwości odpalenia. Przy okazji dodatkowe zabezpieczenie
    przed kradzieżą. Na przykład coś takiego:

    http://www.elwat.com.pl/produkt/38,impulsowy_odlaczn
    ik_akumulatora,5

    Pozostaje do rozwiązania problem podtrzymania radia, zegara itp. ale to chyba
    mniejsza niedogodność niż brak możliwości odpalenia lub noszenie wiaderkiem. Można
    by równolegle do styków odłącznika podłączyć żarówkę - wtedy dopóki coś nie będzie
    próbowało pobrać większego prądu (lub sami zapomnimy włączyć przed przekręceniem
    kluczyka), nic się nie powinno skasować.

    Jeśli podejrzewamy, że to świece żarowe - może tylko je odłączać (lub sterowanie ich
    przekaźnika)?

    Do sprawdzenia - czy ten samochód nie ma takiego patentu, że grzeje świece żarowe po
    otwarciu i zamknięciu drzwi kierowcy, zanim jeszcze przekręcimy kluczyk, by skrócić
    czas czekania po przekręceniu. Do tego niepewny (rozregulowany) wyłącznik drzwiowy
    który czasami włącza sam z siebie. Znam takie coś z VW Caddy 1,9D rocznik 2000
    (starszy silnik 1Y jeszcze bez komputerów, wymagający dłuższego grzania - w nowszych
    SDI/TDI już tego nie ma).

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: