  • Data: 2014-02-28 11:53:42
    Temat: Re: Zanieść prąd do samochodu
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Michał Lankosz" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:lepo9n$no2$1@srv.chmurka.net...

    > To ja mam jeszcze inny pomysł: 3x6V=18V i duużej mocy żarówka. 3 klocki
    > łatwo skleić taśmą.

    12V 7Ah mam pod ręką, ale kupienie 3x6V rozważę.
    Rozważam jeszcze te moje paluszki (może równolegle więcej jak 4) dodane w
    szereg i jakaś bateria żarówek (na zimno) jako ogranicznik prądu.
    Gdyby nie paluszki można by to było tak dobrać, że na początku 25A a potem
    przez dłuższy czas 10A. Ale ze względu na paluszki może jakiś przekaźnik
    przełączający żarówki.
    Żarówki jak będą 12V to przetrwają próbę rozruchu. Ciekawe co na to paluszki
    :).
    Zastąpienie paluszków izolowaną przetwornicą 12V na 1V/10A to chyba to samo,
    co step-up ?
    A może automagiczne odłączanie się gdy napięcie na wyjściu za niskie
    (rozruch) - ale to właściwie to samo co ogranicznik prądu.
    Może te OmniFety z radiatorem dać.
    P.G.