  • Data: 2011-07-27 21:18:25
    Temat: Re: Zaniedbania ASO podczas trwania umowy serwisowej
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-07-27 21:01, Tomasz Stiller pisze:

    > Pytanie dlaczego miało przeszkadzać? Leasingujesz nowy samochód, w czasie
    > obowiązywania umowy leasingu serwisujesz samochód zgodnie z zaleceniami
    > leasingodawcy/ASO. Po zakończeniu umowy leasingu wykupujesz ten samochód,
    > uważając że znasz jego historię - a po niezależnej kontroli wychodzą
    > takie kwiatki.

    Wniosek z tego taki że kupowanie używek jest zawsze ryzykowane - nawet
    jak jesteś jedyny który ta używką jeździł.

    > Co jeśli samochód pojechał by na kolejny przegląd do tego
    > samego ASO i tam postąpili by podobnie jak podczas poprzednich
    > przeglądów? Czyli wzieli kasę, a nie zrobili nic?

    No jest to zagadka czy to ASO brało pieniądze, a nic nie robiło, czy też
    leasingodawca oszczędzał na serwisowaniu.

    I co miałeś napisane w umowie z leasingodawcą, kto i za co płacił w tym ASO?

    > Tak, wymienić. Problem w tym, że za tą wymianę już zapłaciłem - tylko jej
    > nie wykonano.

    Ale płaciłeś za wymiany, czy jedynie płaciłeś za leasing, a właściciel
    samochodu go serwisował po własnym uważaniu?

    > Co więcej, po przejechaniu 100k km na jednym komplecie
    > filtrów i tym samym oleju silnik dostał pewnie nieźle w tyłek.

    Przesada - jak olej syntetyczny to to się tak nie starzeje.
    Zresztą też nie wiesz czy faktycznie nikt niczego nie zmieniał.

    Nauczka jeszcze jest taka, że jak odbierasz samochód z serwisu to zawsze
    proś o stare części - wymianę oleju zweryfikujesz patrząc na kolor tego
    co jest na bagnecie.

    > To jest w porządku?

    No nie jest, ale teraz to już trochę późno się zorientowałeś.
    Pilnować mechaników to trzeba było jak robili.