  • Data: 2016-09-06 00:36:51
    Temat: Re: Za komuny to było wesoło !!
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-09-05 o 17:56, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał w wiadomości grup

    > Zaczęło, debilu, a szczególnie śląska.

    Sam jesteś debilem który nic nie rozumie. To, że na śląsku działało, to
    nie jest powód twierdzić że w całym kraju działało.

    Jak można to było nazwać poważnym systemem, jeśli każdy w kraju płacił
    składkę w takim samym wymiarze (w sensie % pensji brutto), natomiast w
    zależności od województwa (i kasy chorych) dostawał opiekę medyczną o
    różnej jakości? I co gorsza, mieszkając w danym województwie nie miał
    prawa zapisać się do innej kasy chorych, która oferowała za tą samą
    składkę lepsze warunki.

    Kuriozalne było to, jak ten sam nowotwór w jednym województwie był
    leczony lekami 2x tańszymi niż w innym. Rezultaty były oczywiście takie,
    jak się można spodziewać. Tylko żeby o tym wiedzieć, trzeba było czytać
    prasę krytyczną, a nie propagandową w rodzaju "Nosz Firer Buzek".

    Wprowadzenie NFZ-u zapewniło wszystkim w kraju dostęp do jednakowego
    leczenia. Możesz to sobie widzieć tak, że Sląska Kasa Chorych stała się
    krajową kasą chorych.

    Poza tym wprowadzenie NFZ-u uprościło jedną sprawę. W czasach Kas
    Chorych, jak byłem np. 2 miesiące w delegacji w innym województwie i
    zachorowałem, mogłem mieć tylko jedną wizytę lekarską na miejscu
    "emergency", a na leczenie musiałem wracać do domu. Teraz, jak jestem 2
    miesiące poza domem i zachoruję, idę do najbliższej przychodni NFZ,
    pokazuję dowód osobisty, panienka sprawdzi mój status eWUŚ i mam całe
    leczenie na miejscu. I nie potrzebuję żadnej śląskiej karty cipowej.