    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Za chwile tylko rower zostanie :)
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Sender: Myjk <>
    Date: Sun, 19 Mar 2017 21:03:44 +0100

    Sun, 19 Mar 2017 14:09:48 +0100, quent

    > Mamy jakieś marne 3% wzrostu.
    > Zapewne gdy uszczelni się system to będzie jak w unii czyli
    > w okolicach zera.

    Procenty to nie wszystko, bo co z tego że procent idzie w górę, jak się to
    odbywa kosztem wszystkich (patrz "statystyki" z 500+).

    > Oczywiście oficjalne powody zawsze będą bardzo szczytne. Nie ma co do
    > tego wątpliwości.

    To podaj może jakie były powody "nieoficjalne". Grecy to lenie patentowane,
    które za sprawą swoich populistycznych rządów sporo "dostali". Potem nagle
    zdziwienie, że nierobom bankomaty wyłączają. No szok.

    > Poplatałeś znów. Albo piszesz o działaniach prywatnych ludzi albo o
    > państwowych regulacjach.

    Większość ludzi nie chce samodzielnie myśleć i działać -- bo są
    krótkowzroczni. Dlatego w większości wszystko składa się z państwowych
    regulacji.

    > Powtarzam - gdyby ludzie mieli za co to nie jeździliby masowo starociami
    > ani nie palili węglem.

    Otwórz może jednak oczy. Na pęczki jest u nas ludzi, co domy budują 200m2+
    za setki tysięcy złotych, a w kotłowni piec na węgiel. Bo mogą. Nie kupią
    nowej benzynowej Fabki 1.4, bo wolą w tej cenie 12-letnie, 3-litrowe A6 TDI
    na pełnym wypasie, koniecznie z wyciętym DPFem. Że trują na potęgę to już
    mało istotne.

    > Bredzisz niestety.
    > Piszesz jakby państwo nie zabierało nam 60% z tego co zarobimy.

    Zgubiłeś przekaz przez to wyrywanie zdań z kontekstu. :P Chodziło o to, że
    można zarobić mniej, albo więcej, mimo opodatkowania (acz tu uważam, że
    podatek powinien być równy dla wszystkich) -- w zależności od umiejętności
    i chęci do pracy. Jak ktoś ma mniej niż inny, to zazwyczaj dlatego że mniej
    sobą reprezentuje, albo jest bardziej leniwy i mu się pracować nie chce --
    potem jojczy że podatki za duże, bo gdyby nie podatki, to by więcej miał i
    z pewnością by to lepiej wydał (tia)...

    > Panuje ustawa o ograniczeniu wolności gospodarczej, która jest stale
    > obostrzana.
    > Dziś czytam, że rolnik nie wejdzie do obory bez odnotowania tego w
    > rejestrze!

    To jak z tymi taksówkarzami biednymi, co musieli w końcu kasy fiskalne
    zamontować. Tak cierpieli strasznie, tyle opon spalili pod sejmem -- bo
    przecież jak tu pracować -- nic tylko paragony drukować i inne papiery
    wypełniać zamiast pracować... Parę lat później ubera za brak kas
    fiskalnych farbami oblewali i oskarżali o nieuczciwą konkurencję,
    hipokryci. Rolnik widzę też już podobnie "biedny"...

    > No tu już w Twoim rozumowaniu blisko do ustawowego zniesienia ubustwa.

    Niektóre państwa już jakiś czas temu poszły po rozum do głowy i zamiast
    leczyć robią tak, żeby leczyć nie musieli. Trochę to potrwa zanim
    przyniesie rezultat, ale widać ktoś mądrzejszy usiadł i to przeliczył
    dochodząc do wniosku, że wyjdzie na plus.

    > Urodziłeś się wczoraj?

    Nie, dlatego wcale mnie nie dziwi to co piszesz i... wycinasz. :P

    > Prawo pisane jest głównie pod zamówienia lobbystów.
    > Tak to jest właśnie gdy państwo steruje każdym ruchem
    > w gospodarce - kontrola totalna - socjalizm.
    > Kapitalizm to był dawno temu w USA, po wojnie w FRN......

    No więc dlaczego jeszcze nam do tej pory nie odcieli paliwa albo wyngla,
    wszak to lobbyści!? Co więcej, aby rozwiązać "wniosek" będący zaczątkiem
    tej dyskusji i ją zakończyć, DLACZEGO niby ktoś ma w przyszłości odcinać
    prąd, gdy auta i domy będą na prąd?

    --
    Pozdor
    Myjk