  • 61. Data: 2009-05-18 10:57:58
    Temat: Re: Wynagrodzenia i rynek usług foto - kij w mrowisko
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik <j...@a...at> napisał
    dlaczego ?
    zamawiajacy niczego nie ryzykuje.
    jesli jakosc zdjec za 800 zl bylaby tragiczna to nie odbierze i nie
    zaplaci.
    co najwyzej stracilby troche czasu na udostepnienie pomieszczenia.
    ---------------------------

    Moim zdaniem ryzykuje i to dużo.
    Pierwsze założenie - zapewne nie zna się na temacie. W związku z czym może
    dać sobie wcisnąć cokolwiek co na pierwszy rzut oka będzie wyglądac OK, a
    finalnie okaże się być gwoździem do trumny.
    Weź sobie wyimaginuj, że masz do dodania nowe towary i trzeba dorobić
    zdjęcia i dopasować się do już istniejących. Będzie trzeba od nowa jechać z
    całym asortymentem bo idę o zakład, że "600 za 800 bez portfolio" będzie
    mieć problemy z powtórką ; )
    Szczególnie motywacyjne jak proporcjonalnie do pierwotnej wyceny trzeba
    będzie zrobić cenę na np. 100 sztuk ; )))))

    Tak czy siak następne osiem paczek pęknie i na tym nie koniec.

    Jest też kwestia czasu - zakładam, że takie zdjęcia potrzebne są na już, a
    nie na niewiadomo kiedy.

    adam

  • 62. Data: 2009-05-18 11:03:24
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > W dorosłym świecie "nie zapłacę bo nieładne" wpisuje się w umowę
    > w sekcji "odbiór dzieła" - i tak się właśnie robi - nie płaci
    > się za byle co.

    Koledzy sie bajek naogladali widze :)

    W realu wyglada to tak - nie place BO NIE!

    I to wykonawca ma problem - f-ra wystawiona,
    robota zrobiona podatki do zaplaty a kasy nie ma...

  • 63. Data: 2009-05-18 11:14:23
    Od: Andrzej Makarczuk <m...@g...com>

    j...@a...at w
    <1...@v...goo
    glegroups.com>:

    >jestesmy przeciez na grupie rec. czyli rozrywka.
    >XXX

    A z podpisu wynika, że chodzi o rżnięcie głupa.

  • 64. Data: 2009-05-18 11:32:29
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Roger from Cracow" <r...@s...pl> napisał w
    wiadomości news:gurcuv$f44$1@news.interia.pl...

    > ale co Cie tak boli? To ze faktycznie nie chce mi sie robic sesji bielizny
    > za 1000zl bo wole w tym czasie isc narower ? Czy to ze mnie stac na
    > to zeby olac taka robote za 1000zl ? Posune poziom mojej bezczelnosci
    > na troche wyzszy poziom dla Ciebie. Nie pekniesz od tego ?

    Mnie nic nie boli. Napisałem tylko że jest trochę tak jak pisze adam a
    trochę tak jak Ty. Każdy ma swoją wizję na biznes. A co do bezczelności to
    możesz dla mnie posuwać ją jak chcesz.

  • 65. Data: 2009-05-18 11:49:46
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > Mnie nic nie boli. Napisałem tylko że jest trochę tak jak pisze adam a
    > trochę tak jak Ty. Każdy ma swoją wizję na biznes. A co do bezczelności to
    > możesz dla mnie posuwać ją jak chcesz.

    i tym sposobem wszyscy sa zadowoleni :)

    Roger

  • 66. Data: 2009-05-18 12:08:16
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    > dlatego ze jakosc zdjec bylaby tragiczna

    Nie ma czegos takiego jak "tragiczna jakosc zdjec". Formalnie nie da sie
    tego okreslic, bo to nie jest definiowalne. Dla jednych ladnie
    oswietlony obrazek z D3 moze miec "tragiczna jakosc", a dla innych
    krzywy i nieostry pstryk z malpy, przy oswietleniu sodowym, bedzie dobry.
    Gdyby mozna sie bylo wykpic przed zaplaceniem za dzielo, to 95%
    aktualnych fotografow komercyjnych nic by nie zarabialo, bo kazdy
    cwaniaczek odsylalby ich na drzewo z komentarzem "nie zaplace, bo jakosc
    zdjec jest tragiczna".

    > - tzn mimo istnieia umowy o
    > dzielo , dzielo nie zostalo wykonane

    Dzielo zostalo wykonane. Zleceniobiorca przekazal zdjecia, na ktorych
    widac fotografowane przedmioty, i mozna na nich odczytac nadrukowane
    napisy (czy rozroznic przyciski). W takiej sytuacji zleceniodawca wpada
    na grzaski grunt, pt. "udowodnij w sadzie, ze dzielo nie zostalo
    wykonane". Jaki ma argument? Bo mu sie nie podobaja? :)

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 67. Data: 2009-05-18 12:21:58
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "marcin.STIG.saldat" napisał
> [...]
    > fotografow komercyjnych nic by nie zarabialo, bo kazdy cwaniaczek
    > odsylalby ich na drzewo z komentarzem "nie zaplace, bo jakosc zdjec jest

    "To z syfry ?!?! Nie płacę !!! Chciałem analogową jakość"
    : )))))))))

    adam

  • 68. Data: 2009-05-18 12:29:59
    Temat: Re: Wynagrodzenia i rynek us?????????????????????????
    Od: slownie <""ka3\"@2(slownie)oka.com">

    "Jakub Jewu?????????????????????????????" pisze:

    > Oj malo widziales :)
    >
    > Skanowalem sporo slajdow "na rynek reklamowy",
    > ktore wymagaly wylacznie zdmuchniecia pylkow.
    >
    > Fakt, ze napewno nie kosztowaly 100zl ;)))
    >
    > No ale jak mowisz, ze takie czasy to nie bede sie sprzeczal :)

    podejrzewam ze takich jak tego czlowieka:

    http://ruimoraisdesousa.blogspot.com/2009/05/studio-
    work-sheet-and-roll-film.html

    zaraz sie odezwa ci dla ktorych fotografowanie wiezy stereo na kliszy
    8x10 to przesada ;)

    --
    http://dwaoka.wordpress.com

  • 69. Data: 2009-05-18 12:34:17
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    work-sheet-and-roll-film.html
    > zaraz sie odezwa ci dla ktorych fotografowanie wiezy stereo na kliszy

    Az tek moze nie :) ale skanowalem np. kompozycje potraw
    do ktoregos z babskich pism - zrobione na slajdach 6x7cm.
    W druku mialy niewiele wiecej. Nie wymagaly zadnej korekty :)
    Podobnie sesja mody na bilbordy - slajdy perfekt...

  • 70. Data: 2009-05-18 12:36:46
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > podejrzewam ze takich jak tego czlowieka:
    > http://ruimoraisdesousa.blogspot.com/2009/05/studio-
    work-sheet-and-roll-film.html

    Podoba mi sie pilot:
    http://2.bp.blogspot.com/_VubtEILIn6M/SgYzCIlRKYI/AA
    AAAAAAA2o/94_kdfAiQTA/s1600-h/Bill+Beard+(8x10+inche
    s)+copy.jpg
    Choc mozna by zrobic jeszcze lepsza wersje - jeden przycisk "perfection" :)