  • 51. Data: 2009-05-18 09:56:45
    Temat: Re: Wynagrodzenia i rynek usług foto - kij w mrowisko
    Od: Grzegorz Góra <g...@p...fr>

    Dnia Mon, 18 May 2009 08:25:31 +0200, Kokos napisał(a):

    > gołe dupy leżące na podłodze obsypane gwoździami (gwoźdźmi)?;) katalog
    > poszedłby jak świeze bułki

    Bułkiii? A po czemu te bułkiii? I czy jest to dzieś w katalogu?... ;)

    --
    Pozdr.
    Grzegorz

  • 52. Data: 2009-05-18 10:23:06
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    > zamawiajacy niczego nie ryzykuje.
    > jesli jakosc zdjec za 800 zl bylaby tragiczna to nie odbierze i nie
    > zaplaci.

    A niby dlaczego mialby nie zaplacic? Obowiazuje przeciez umowa na
    wykonanie dziela.
    W tym momencie to zleceniodawca ponosi ryzyko -- nie znajac umiejetnosci
    (nie widzac przykladow wczesniej wykonanych prac), zdecydowal sie na
    wybor podwykonawcy jedynie na podstawie zaproponowanej kwoty. I to
    niebezpieczenstwo, ze zdjecia beda do bani (a on bedzie musial za nie
    zaplacic), to jest wlasnie ten drugi koniec, o ktorym wspominal Twoj
    przedpisca.

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 53. Data: 2009-05-18 10:32:19
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    j...@a...at pisze:
> [...]
    > zaplaci.
    > co najwyzej stracilby troche czasu na udostepnienie pomieszczenia.

    Ale to jest przedszkole, a nie biznes. W dorosłym świecie zawiera się
    umowy i nie ma ''nie zapłacę, bo nieładne''.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 54. Data: 2009-05-18 10:34:10
    Od: j...@a...at

    On 18 Mai, 12:23, "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl> wrote:

    > A niby dlaczego mialby nie zaplacic? Obowiazuje przeciez umowa na
    > wykonanie dziela.

    dlatego ze jakosc zdjec bylaby tragiczna - tzn mimo istnieia umowy o
    dzielo , dzielo nie zostalo wykonane - przeciwnie zleceniodawcy moglby
    skarzyc fotografa o odszkodowanie , gdyby poniosl z tytulu
    niewykonania dziela jakies szkody ( musialby je udowodnic)

    mowi sie do widzenia.

    nastepny ruch nalezy do fotografa .
    moze zlozyc sprawe w sadzie przeciwko zamawiajacemi i udowodnic ze
    jakosc zdjec jest prawidlowa.

    powiedzielismy na wstepie , ze jakosc zdjec jest tragiczna , nie
    bedzie wiec mogl udowodnic ze jakosc zdjec jest prawidlowa. Dzielo
    nie zostalo wykonane.

  • 55. Data: 2009-05-18 10:37:06
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > No bo to nie dogmat, tylko przypadki, z których że tak powiem ssę :)

    do tego dochadza inne sprawy Janko, zeby uczciwie zarabiac
    przy wpsolpracy z jakas agencja trzeba miec ja po znajomosci
    w przeciwnym razie Twoja teoria sie nieco juz gmatwa. Jak trafisz
    z ulicy to 85 jak nie 95% agencji Cie bedzie chcialo wyruchac.

    Roger

  • 56. Data: 2009-05-18 10:37:59
    Od: j...@a...at

    On 18 Mai, 12:32, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

> [...]
    > pozdrawia Adam
    > różne takie tam:www.smialek.prv.pl
    > /lubię te igrzyska różne, zawsze kibicuję na Trynidad i Tobago czy jakoś

    chlopie przestan pisac juz glupoty.
    chyba zyjesz w przedszkolu.
    tysiace firm upada - co to znaczy . to znaczy ze nie placa.
    gdyby wszyscy wszystkim placili nie istnilaby syndykt masy
    upadlosciowej.
    To jest czesc reguly gry kapitalistycznej .
    Zarabiasz i tracisz.

    jesli zdjecia sa dobre to sie placi , jesli do bani to sie odsyla
    fotografa do domu.
    proste i uczciwe,.
    A co jakis cwaniak podajacy sie za fotografa ma kiwac uczciwego
    zleceniodawce ?

  • 57. Data: 2009-05-18 10:40:17
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > A ja myślę ze prawda jest gdzieś pośrodku. Biorąc przykład np Roger from
    > Cracow
    >
    > RfC: "zdjecia do internetu i sklepu internetowego.
    > no widzisz ta cena jest na mojej granicy, ze by mi sie chcialo ruszyc
    > dupe do tego."

    > RfC: "Najpierw patrze jaka firma przy okazji wyceny... ."

    ale co Cie tak boli? To ze faktycznie nie chce mi sie robic sesji bielizny
    za 1000zl bo wole w tym czasie isc narower ? Czy to ze mnie stac na
    to zeby olac taka robote za 1000zl ? Posune poziom mojej bezczelnosci
    na troche wyzszy poziom dla Ciebie. Nie pekniesz od tego ?

    Roger

  • 58. Data: 2009-05-18 10:44:05
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Roger from Cracow pisze:
> [...]
    > w przeciwnym razie Twoja teoria sie nieco juz gmatwa. Jak trafisz
    > z ulicy to 85 jak nie 95% agencji Cie bedzie chcialo wyruchac.

    Ano to wszystko prawda.
    Bez pleców trudno w życiu.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /manieryzm subiektywistyczny, eklektyczna wtórna empiria fizykalizmu
    pragnień/

  • 59. Data: 2009-05-18 10:48:58
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    j...@a...at pisze:

> [...]
    > gdyby wszyscy wszystkim placili nie istnilaby syndykt masy
    > upadlosciowej.
    > To jest czesc reguly gry kapitalistycznej .

    Potrafisz czytać? Sorry, zapomniałem, że nie potrafisz...

    > jesli zdjecia sa dobre to sie placi , jesli do bani to sie odsyla
    > fotografa do domu.
    > proste i uczciwe,.

    Nie, zawiera się umowę - są zdjęcia na których widać to, co miało być
    widać? - płacimy.
    Umowa może być skonstruowana tak, że płacimy zaliczkę tylko, albo nic,
    albo nawet fotograf dopłaca jak się coś nie spodoba zleceniodawcy. Ale
    standardowo jest tak jak napisałem na początku i umowa określa wszystko
    dokładnie, a nie widzi misię pana Kazia.
    Tylko dla was z budżetówki ten temat jest znany jak szynka mieszkańcom
    Phenianu.

    > A co jakis cwaniak podajacy sie za fotografa ma kiwac uczciwego
    > zleceniodawce ?

    To do sądu, a nie ''do widzenia''.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /czasem nie ma sensu pisać czegokolwiek.../

  • 60. Data: 2009-05-18 10:49:53
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 18 May 2009 12:32:19 +0200, Janko Muzykant napisał(a):

    > Ale to jest przedszkole, a nie biznes. W dorosłym świecie zawiera się
    > umowy i nie ma ''nie zapłacę, bo nieładne''.

    W dorosłym świecie "nie zapłacę bo nieładne" wpisuje się w umowę
    w sekcji "odbiór dzieła" - i tak się właśnie robi - nie płaci
    się za byle co.

    Pozdrawiam,
    Henry

    --