    Date: Thu, 24 Feb 2011 08:37:04 +0100
    From: Zbych <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Wykorzystanie niededykowanego JTAGa do FPGA

    W dniu 23.02.2011 21:48, Adam Dybkowski pisze:

    > W końcu gdy protokół jest ogólnie znany (np. JTAG dla ARMów) to taki
    > OpenOCD sobie świetnie radzi, m.in. z kabelkami opartymi o FT2232.

    Ja bym tego nie określił "świetnie", OpenOCD to straszny muł. Wykonanie
    samego kroku w programie zajmuje 1/3 sekundy, a ze ściągnięciem danych
    jest to ponad 1/2 sekundy. I to wszystko na oryginalnych sterownikach do
    FTDI. Po przesiadce na libusb, OpenOCD jeszcze bardziej zwolnił
    (pojedynczy krok zajmował mu 0,7s).

    A co do otwartości ARMów, to zależy co masz na myśli. Dokumentacja do
    komunikacji z rdzeniem jest, ale producenci nie kwapią się do publikacji
    komend jtag dla kontrolera flash (np. NXP), więc flash jest programowany
    przez program, który jest wrzucany do RAMu JTAGiem.