    From: Adam Czajka <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wyjazd z drogi podporządkowanej - kto jest winny?
    Date: Tue, 31 May 2011 09:14:01 -0700 (PDT)

    hey

    On 31 Maj, 08:06, Myjk <m...@n...op.pl> wrote:
    > Mon, 30 May 2011 10:54:45 -0700 (PDT), Adam Czajka

    > Wg mnie jeździsz totalnie bez sensu w tym przypadku. Ty może jesteś
    > przygotowany, ale ten z tyłu już może nie być gotowy na ostre hamowanie, bo
    > ktoś Ci wymusił z podporządkowanej. W rezultacie możesz mieć nie tylko tył
    > do roboty, ale i przód albo bok. Przemyśl.

    Hmmm. Jakaś epidemia dysleksji? Zwróć uwagę na pierwsze zdanie z
    zacytowanego przez Ciebie tekstu. Jeśli kogoś zaskakuje, że
    zwalniający i sygnalizujący zamiar skrętu w prawo może zatrzymać się
    przed skrzyżowaniem, to powinien przemyśleć zwrot PJ. Nie zdarzyło Ci
    się spotkać takiej sytuacji, że jadący przed Tobą zatrzymuje się przed
    skrętem w prawo, bo np. przechodzą piesi, jadą rowerzyści, na ulicy
    poprzecznej coś leży lub stoi itp. itd.?

    > Przecież pomiędzy osią drogi Duracza a wjazdem na parking jest nie mniej
    > niż 20m. Jeśli, jak piszesz, zwalniasz już przed tym skrzyżowaniem, to
    > możesz zwolnić nieco bardziej i dopiero na wysokości osi drogi Duracza
    > wrzucić kierunek. W ten sposób nie zmylisz wyjeżdżającego z Duracza i
    > wystarczająco wcześnie poinformujesz o zamiarach tego z tyłu.

    OK przyjmijmy, że nie jest tam 18, a 20 metrów, Jaki ma wpływ na tę
    sytuację wydłużenie sygnalizacji zamiaru o 0,2 sekundy? Weź pod uwagę,
    że jadę przed skrzyżowaniem ok. 15 m/s i zwalniam do 10 m/s, żeby
    następnie wyhamować na tych 20 m. Ile to trwa 2,5 sekundy? Sprawdź ile
    to jest i się zastanów ile przejedzie w tym czasie jadący za mną 20 m/
    s. Łatwiej mu się będzie zorientować, że hamuję przed skrzyżowaniem i
    się wtedy zatrzymać, niż gdy tuż za skrzyżowaniem prawie się zatrzymam
    (bardzo nierówny wjazd) po 2-3 mignięciach kierunkowskazu.

    Adam Czajka