  • Data: 2011-05-31 20:47:14
    Temat: Re: Wyjazd z drogi podporządkowanej - kto jest winny?
    Od: notveryoldman <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-05-31 18:25, Massai pisze:

    > Popełniasz podstawowy błąd - zakładasz że kierunkowskaz jest
    > informacją dla wyjeżdżających z bocznej uliczki.
    >
    > A tak nie jest. To nie jest informacja "możecie jechać, bo ja
    > skręcę". To informacja dla tych za Tobą - "uważajcie, zamierzam
    > skręcać, więc zacznę hamować".

    W sumie ta interpretacja przyszła mi do głowy dziś na skrzyżowaniu.
    Jadę. Z naprzeciwka jedzie auto. Daję kierunkowskaz w lewo, bo zamierzam
    skręcać. On też daje w lewo, bo zamierza skręcać. Skręcamy po
    bezkolizyjnych torach.

    Idąc tropem myślenia, które tu jest prezentowane powszechnie (choćby
    powyżej, w tym cytacie), ani on, ani ja, nie powinniśmy w ogóle skręcać
    - bo a nuż ktoś z nas się rozmyśli i pojedzie prosto. Obaj sobie ufamy,
    wierząc migającym kierunkowskazom, i jedziemy - każdy w swoją stronę.

    Moim zdaniem wyjeżdżający z ulicy podporządkowanej miał prawo wierzyć,
    że kierowca sygnalizujący skręt skręci. Obaj byli współwinni według mnie.

    --
    notveryoldman