  • 81. Data: 2010-08-02 07:10:14
    Temat: Re: Wydawcy wyciągają łapę po haracz
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 02.08.2010 01:05, mt wrote:

    > Ech, znowu te ogólniki i stek bzdur, weź poczytaj zarówno na temat
    > katastrofy i jej przyczyn w Czarnobylu jak i tego co miało powstać w
    > Żarnowcu, gdyż właśnie m.in. dzięki takiej nieświadomości jesteśmy w
    > czarnej dupie jeśli chodzi o energetykę, materiałów na ten temat jest
    > sporo w sieci.

    W promieniu 20 km od Żarnowca wszystkie chałupy są zbudowane ze
    specjalnego cementu, bardzo odpornego. Jest to cement specjalny, nie był
    dostępny na rynku gdy budowano elektrownię, a w tym momencie nastąpił
    dziwnym trafem bum budowlany w okolicy.
    Zgodnie z prawem zachowania materii fundamenty elektrowni zawierają
    mniej cementu w piasku.
    To jest informacja od osoby, która pracowała przy tym. Fizyka jądrowego
    ze Świerka.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 82. Data: 2010-08-02 07:13:38
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 02.08.2010 09:06, Marx wrote:

    > w jakim filnie to bylo...? Ten ogromny krecacy sie wentylator, te
    > mutanty... I gubernator...
    > Marx

    Pamięć absolutna z Arnim :)

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 83. Data: 2010-08-02 07:31:05
    Od: Marx <M...@n...com>

    W dniu 2010-08-02 09:05, b...@n...pl pisze:
> [...]
    astko-bunt-fryzjerow-odmowili-zaplacenia-tantiem-sto
    art,id,t.html

    > Hmm, a może założymy stowarzyszenie fotografów amatorów i będziemy
    > zarządzać prawami autorskimi do zdjęć amatorów? Z samej fotka.pl i nk.pl
    > ściągniemy po 2 mln rocznie :)

    proponuje nazwe "sweet focia" w skrocie SF :)
    Marx

  • 84. Data: 2010-08-02 08:23:19
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Marek Wyszomirski pisze:
    [...]
    > A najbardziej załosne jest to, że Europa dusi sobie gospodarkę limitami
    > emisji a Chińczycy i parę innych podobnych krajów emitują i śmieją się nam w
    > nos. A wiatry chiński dwutlenek po całym swiecie rozwiewają...

    Spróbuj przyjąć na chwilę założenie, że klimatolodzy (consensus 90%)
    jednak mają rację i "business as usual" doprowadzi koło 2120 roku do
    sytuacji, w której Ziemia praktycznie nie nadaje się do zamieszkania.
    Masz jakieś lepsze propozycje niż limity?

    Oczywiście negowanie i wyśmiewanie bardzo nieprzyjemnych (a dla -
    baczność! - Polski zwłaszcza) prognoz jest najtańsze.

    --
    Pozdrowienia
    Janek http://www.mimuw.edu.pl/~janek/

  • 85. Data: 2010-08-02 08:25:49
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Robert_J pisze:
    [...]
    > stowarzyszenia :-))). I każde chciało wyrwać kasiorę. Natomiast nie
    > potrafiły wykazać się kwitami, że faktycznie tenże aktor otrzymuje od
    > nich jakieś tantiemy :-). Ale powtarzam tylko co czytałem...

    Gwoli ścisłości jako spadkobierca Twórcy dostaję co jakiś czas kasę z
    ZAIKSU.
    Czy kwoty mają jakikolwiek związek z publicznym wykonywaniem dzieł - nie
    wiem.

  • 86. Data: 2010-08-02 09:58:34
    Od: mt <t...@i...pl>

    b...@n...pl pisze:
> [...]
    > mniej cementu w piasku.
    > To jest informacja od osoby, która pracowała przy tym. Fizyka jądrowego

    No i kolejna legenda nie mająca nic wspólnego z rzeczywistością. Po
    pierwsze jeżeli już to nie z cementu tylko ewentualnie z betonu, którego
    cement jest tylko jednym ze składników i to nie tym decydującym o
    właściwościach względem promieniowania jonizującego, o tym decyduje
    kruszywo użyte do produkcji betonu (np. magnetyt, baryt, limonit czy
    hematyt). Po drugie beton ciężki, do produkcji którego używa się m.in.
    ww. kruszyw nie jest używany do budowy domów, a już na pewno nie jest z
    niego zbudowana każda chałupa w promieniu 20 km od miejsca lokalizacji
    elektrowni (czyli całe Wejherowo, część Pucka, Jastrzębiej Góry i całej
    reszty pomniejszych wsi zlokalizowanych na tym terenie). Poza tym nie
    wiem o jakim bumie budowlanym piszesz, ale nic takiego specjalnie nie
    miało miejsca, poza naturalnymi procesami urbanizacyjnymi i wzrostem
    budownictwa letniskowego (niczym nie różniących się od chociażby innych
    części Pojezierza Kaszubskiego) nie nastąpiły jakieś wielkie zmiany w
    strukturze przestrzennej takich wsi jak Krokowa, Żarnowiec, Lubkowo czy
    Gniewino.

    --
    marcin

  • 87. Data: 2010-08-02 11:46:09
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <4c560595$3@news.home.net.pl>,
    adam nabazgrał:

    > Voluntary w sensie dobrowolne czy w sensie "obywatelska" jak niegdyś Milicja
    > ?
    > Znaczy - był mus zapłacić ?

    Nie wiem jak tam, ale po drugiej stronie Alp cała elektronika ma
    wyszczególnione w cenie "Eco participation".

    --
    Ostatnio na http://blog.lrem.net/ wymajaczyłem:
    Wykrakałem?

  • 88. Data: 2010-08-02 16:08:56
    Temat: Re: [OT] Re: Wydawcy wyciągają łapę po haracz
    Od: Shrek <l...@p...pl>

    Robert_J pisze:

    > Nie kracz, bo zaraz znajdzie się grupa której przyjdzie do głowy
    > wprowadzić odpowiednią ustawę ;-)

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Arnold_Buzdygan#Stowarz
    yszenie_Tw.C3.B3rc.C3.B3w_Internetowych

    Shrek.

  • 89. Data: 2010-08-02 16:55:03
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Jan Rudziński" <j...@g...pl> napisał

> [...]
    > sytuacji, w której Ziemia praktycznie nie nadaje się do zamieszkania.
    > Masz jakieś lepsze propozycje niż limity?

    A widzisz sens tych limitów w obecnej postaci? Świat to naczynia połączone i
    jeśli zdusimy produkcje w Europie - kupimy te same wyroby od Chińczyków i
    innych tabnich producentow - tyle, że wyprodukowane z kompletną pogardą dla
    wszelkich norm ochrony środowiska. A dwutlenek węgla z południowo-wschodniej
    Azji wiatry i tak po całej planecie rozniosą.
    Aby limity dały jakikolwiek pozytywny skutek - musiałyby być negocjowane
    tak, aby obejmowały wszystkie ważniejsze gospodarki świata. Ustalanie ich z
    pominięciem Chin nie da żadnego pozytywnego efektu - a może dać nawet
    negatywny - ze względu na przenoszenie produkcji do miejsc gdzie sie
    zupełnie nie zwraca uwagi na ekologię..

    > Oczywiście negowanie i wyśmiewanie bardzo nieprzyjemnych (a dla -
    > baczność! - Polski zwłaszcza) prognoz jest najtańsze.

    Miotanie sie w postaci prowadzenia bezsensownych działań (limity CO2 dla
    Europy, zakaz stosowania żarówek itp.) nie przyniesie zadnych pozytywnych
    skutków. Może co najwyżej służyć złudnemu uspokojeniu sumień decydentów - że
    jednak coś zrobili.
    Jestem jak najbardziej za ochroną srodowiska - ale trzeba robić to mądrze. W
    przeciwnym razie może sie okazać, ze nasze działania przyniosą więcej szkody
    niż pożytku. Przykład juz był w tym wątku - demagogicznymi działaniami
    ekoszkodnicy (bo nie chcę obrazać ekologów przez zaliczanie do nich różnych
    oszołomów) zahamowali w Polsce na ćwierć wieku rozwój energetyki jądrowej.
    Pamiętam dobrze czasy tamtej kampanii - żadne rozsądne argumenty do
    straszących widmem atomowej zagłady nie docierały.
    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 90. Data: 2010-08-02 17:02:42
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Dariusz Zygmunt napisał:
    > Dobrze się czujesz?
    Całkiem nieźle. Jakoś Chińczyków bardzo bolały ostatnie, niedawno
    zniesione cła i bardzo naciskali na ich zniesienie. Chodziło bodaj o buty.

    > Nikt nie jest w stanie wygrać wojny ekonomicznej z Chinami. Tym bardziej że
    > USA na taką wojnę nie pójdą bo dolar jest obecnie w pełni zależny od Chin,
    USA to zupełnie inna bajka. Zeżarła ich własna konsumpcja i to że
    faktycznie Chiny mogą od pstryknięcia palcem wyłączyć ich gospodarkę.
    Zresztą nie musi być wojna ekonomiczna. Wystarczy ograniczyć import a
    nie pokornie dusić swoją gospodarkę, żeby mogli nam się śmiać w nos. Aż
    tak miłosiernym chrześcijaninem to ja nie jestem.

    > Raczej dzięki ekoidiotom którzy blokowali budowę elektrowni atomowych.
    > A może jesteś wyznawcą wiary w "energię odnawialną"?

    Nie jestem ekologiem i nie wierzę w jakieś wiatraki. Jeżeli miałbym
    wybierać sąsiedztwo elektrowni, to wolałbym atomową. Problem w tym, że
    ich nie mamy a euroidioci nie pozwolą nam na dłuższy okres
    dostosowawczy. Mam zresztą wrażenie, że naciski na ograniczanie emisji w
    Europie mają swoje bardzo realne podstawy, np. Francuzi chętnie
    sprzedadzą potrzebującym swoje technologie atomowe.
    Maciek