  • 1. Data: 2010-07-29 23:23:16
    Temat: program do wybierania zdjec
    Od: "ErgoSum" <n...@n...pl>

    Nagromadzilo sie duzo zdjec na dysku i moja zona podjela decyje ze chce
    czesc ich wybrac i wywolac.
    Jest tego kilka tysiecy wiec mozolnie to idzie stosujac metode "reczna":
    wybierz -> kopiuj -> wklej.
    Szukam programiku (freeware?) ktory podczas przegladania zawartosci
    katalogow ze zdjeciami, pozawala w prosty sposob (np. klikajac na klawisz)
    na kopiowanie aktualnie ogladanego zdjecia do wybranego wczesniej katalogu
    (ktory bedzie docelowym do zgromadzenia zdjec do wywolania).

    Kto pomoze?

    Erg

  • 2. Data: 2010-07-29 23:41:52
    Temat: Re: program do wybierania zdjec
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "ErgoSum" napisał
    > Nagromadzilo sie duzo zdjec na dysku i moja zona podjela decyje ze chce
    > czesc ich wybrac i wywolac.
    > Jest tego kilka tysiecy wiec mozolnie to idzie stosujac metode "reczna":
    > wybierz -> kopiuj -> wklej.

    IrfanView ma pod F7 i F8 przenieś lub kopiuj do ustalonego wcześniej
    katalogu. Zabawa sprowadza się do dwóch kliknięć.

    adam

  • 3. Data: 2010-07-30 05:56:09
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 30 Jul 2010 01:41:52 +0200, adam napisał(a):

    > IrfanView ma pod F7 i F8 przenieś lub kopiuj do ustalonego wcześniej
    > katalogu. Zabawa sprowadza się do dwóch kliknięć.

    To samo ma FastStone Image Viewer - pod C i M (czyli jak mamy wybrane
    zdjęcieto wciskamy raz Ci pokazuje się lista ostatnio używanych katalogów,
    kolejne C kopuje do ostatnio uzywanego).
    Można też pod Alt-1..9 zrobić skróty do własnych skryptów bat i nimi
    kopiować do ustalonych katalogów (jeśli na przykład część wrzucamy do 10x15
    a część do 20x30 odpada nam wtedy wybór katalogu jak przy kopiowaniu).

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 4. Data: 2010-07-30 08:29:06
    Od: Marx <M...@n...com>

    Potwierdzam - FastStone bedzie idealny do tego celu.
    Marx

  • 5. Data: 2010-07-30 11:41:13
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl>

    Hej !

> [...]
    > na kopiowanie aktualnie ogladanego zdjecia do wybranego wczesniej katalogu
    > (ktory bedzie docelowym do zgromadzenia zdjec do wywolania).

    A mnie się wydaje, ze lepsze rozwiązanie jest w programie Picasa (free).
    Ogladasz zdjęcia i te które pasują zaznaczasz gwiazdką (spacja). Potem
    filtrujesz widok i widzisz tylko zdjęcia wybrane (masz jeszcze okazję
    coś odgwiazdkować) - gdy wszystko już jest gotowe eksportujesz
    zagwiazdkowane zdjęcia do innego folderu i już.

    EMPI
    http://www.empi.art.pl

  • 6. Data: 2010-07-30 11:41:41
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Henry(k)" napisał

    > To samo ma FastStone Image Viewer - pod C i M (czyli jak mamy wybrane
    > zdjęcieto wciskamy raz Ci pokazuje się lista ostatnio używanych katalogów,
    > kolejne C kopuje do ostatnio uzywanego).

    Wygodne. Ja tam nigdy nie mogę zapamietać, które F co robi. C i M to
    znacznie czytelniejszy układ.

    adam

  • 7. Data: 2010-07-30 13:26:25
    Od: Marx <M...@n...com>

    W dniu 2010-07-30 13:41, EMPI pisze:
> [...]
    > coś odgwiazdkować) - gdy wszystko już jest gotowe eksportujesz
    > zagwiazdkowane zdjęcia do innego folderu i już.

    tylko picasa to lekko zamula kompa, generalnie taka kobyla to jest. A
    SzybkiKamien jest szybki i zgrabny
    Marx

  • 8. Data: 2010-07-30 15:43:37
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    ErgoSum napisał:
> [...]
    > na kopiowanie aktualnie ogladanego zdjecia do wybranego wczesniej katalogu
    > (ktory bedzie docelowym do zgromadzenia zdjec do wywolania).

    Każdy program, który pozawala przypisać tag/rating skrótem klawiszowym.
    Potem filtrujesz po tagu i robisz z wybraną zawartością co chcesz.

    Np. XnView.

    m.

  • 9. Data: 2010-07-30 17:47:18
    Od: limies <l...@g...com>

    Extensis Portofolio ma mechanizm "Smart Folders"
    Polega on na tworzeniu wirtualnych katalogów, czyli katalogów z
    którymi związane sa pewne kryteria wyszukiwania (na zywo). Np. Można
    utworzyć katalog wirtualny z kryterium = "orientacja pozioma", data
    zdjęcia wczorajsaza, słowo kluczowe=Kreta.
    Wtedy w tak utworzonym katalogu automatyczni pojawia sie zdjęcia o
    ustalonych kryteriach.
    Fizyczne umiejscowienie zdjęć nie jest istotne. jest to mechnizm
    zapozyczony z MAC OSX i aplikacji tam dostepnych iPhoto, Aperture.
    Nie potrzeba wiec fizycznie kopiować, przewalac gigabajtow zdjec,
    wystarczy ustalic kryteria wyszukiwani i powiaać ze Smart folderem

    Pozdr, li

  • 10. Data: 2010-07-30 21:57:14
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "limies" b...@q...goo
    glegroups.com

[...]

    W ,,normalnym'' katalogu też nie trzeba niczego przewalać. :)
    (zmiana dotyczy tylko części ,,nazwy'' pliku, nie zaś
    umiejscowienia całej jego zawartości)

    A takie właśnie ,,wirtualne katalogi'' (czyli filtrowanie po
    zadanym parametrze) chyba daje Google w swoich skrzyneczkach
    pocztowych. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'