  • 1. Data: 2010-07-29 22:24:55
    Temat: Wybór aparatu
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Gdybyście mieli wybierać pomiędzy dwoma aparatami:
    Canon 30D
    Pentax k10D
    to który wybralibyście?
    Kryterium ma być oczywiście jakość zdjęć, a różnice w rozdzielczości matrycy
    czy możliwości wyboru obiektywów sa kwestią drugoplanową. Istotne -
    ergonomia, szumy przy wyższych ISO, możliwość ustawiania różnych parametrów
    które aparat potem zapamięta i nie trzeba będzie za każdym razem gmerać w
    menu. Mój typ to kadyszka, ale być może ktoś miał (ma) obie lustrzanki i
    mógłby napisać coś o róznicach, istotnych z punktu widzenia potencjalnego
    użytkownika. Nie chodzi o wojny religijne, znajomy analogowiec chce ukupić
    używaną cyfrankę za ok. 1000 zeta, ja jako pentaksowiec namawiam go na
    kadyszkę, zaś zaprzyjaźniony canonier na 30D - kto ma rację?

    --
    Yogi(n)

  • 2. Data: 2010-07-29 23:41:49
    Temat: Re: Wybór aparatu
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Yogi(n)" napisał
    > ja jako pentaksowiec namawiam go na kadyszkę, zaś zaprzyjaźniony canonier
    > na 30D - kto ma rację?

    Nie wiem jak w tym Pentaxie chodzi AF ale z tego powodu odpuściłbym sobie na
    100% 30D.

    adam

  • 3. Data: 2010-07-30 07:17:32
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Yogi(n) napisał(a):
    > znajomy analogowiec chce ukupić używaną cyfrankę za ok. 1000 zeta, ja
    > jako pentaksowiec namawiam go na kadyszkę, zaś zaprzyjaźniony canonier
    > na 30D - kto ma rację?

    Święty Mikołaj, który pożyczy mu obiektywy do tego, czy innego systemu.

    --
    Mirek

  • 4. Data: 2010-07-30 07:42:31
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 30 Jul 2010 01:41:49 +0200, adam napisał(a):

    > Nie wiem jak w tym Pentaxie chodzi AF ale z tego powodu odpuściłbym
    > sobie na 100% 30D.

    W K10D chodzi jeszcze gorzej ;-)
    Akurat mam porównanie, bo 3 lata miałem K10D (niedawno sprzedałem), zaś
    często na spacerach towarzyszy mi EOS 30D. Za Canonem przemawiają:
    sprawniejszy autofokus, lepsza bateria (w sensie prądu tak nie żre) i
    cichsza praca. Za Pentaksem: zielony guzik, ciekawy tryb P, troszkę
    fajniejsze kolory, uszczelnienia.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    pstryczki ==> http://www.flickr.com/photos/olgierd/

  • 5. Data: 2010-07-30 08:27:53
    Od: Marx <M...@n...com>

    Ja bym mu doradzil A200 - jeszcze mu na dolozenie do obiektywu wystarczy.
    Marx

  • 6. Data: 2010-07-30 09:45:18
    Od: "Krzysztof W." <k...@a...pl>

    > Gdybyście mieli wybierać pomiędzy dwoma aparatami:
    > Canon 30D
    > Pentax k10D
    > to który wybralibyście?
    > ... - kto ma rację?

    Mój typ 30D ;-)

    Juz słyszę jak zbliżaja się krzyżowcy ;-)))
    Kriss

  • 7. Data: 2010-07-30 11:38:25
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Olgierd" napisał