    From: mt <t...@i...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Wydawcy wyciągają łapę po haracz
    Date: Mon, 02 Aug 2010 11:58:34 +0200

    b...@n...pl pisze:
    > W promieniu 20 km od Żarnowca wszystkie chałupy są zbudowane ze
    > specjalnego cementu, bardzo odpornego. Jest to cement specjalny, nie był
    > dostępny na rynku gdy budowano elektrownię, a w tym momencie nastąpił
    > dziwnym trafem bum budowlany w okolicy.
    > Zgodnie z prawem zachowania materii fundamenty elektrowni zawierają
    > mniej cementu w piasku.
    > To jest informacja od osoby, która pracowała przy tym. Fizyka jądrowego
    > ze Świerka.

    No i kolejna legenda nie mająca nic wspólnego z rzeczywistością. Po
    pierwsze jeżeli już to nie z cementu tylko ewentualnie z betonu, którego
    cement jest tylko jednym ze składników i to nie tym decydującym o
    właściwościach względem promieniowania jonizującego, o tym decyduje
    kruszywo użyte do produkcji betonu (np. magnetyt, baryt, limonit czy
    hematyt). Po drugie beton ciężki, do produkcji którego używa się m.in.
    ww. kruszyw nie jest używany do budowy domów, a już na pewno nie jest z
    niego zbudowana każda chałupa w promieniu 20 km od miejsca lokalizacji
    elektrowni (czyli całe Wejherowo, część Pucka, Jastrzębiej Góry i całej
    reszty pomniejszych wsi zlokalizowanych na tym terenie). Poza tym nie
    wiem o jakim bumie budowlanym piszesz, ale nic takiego specjalnie nie
    miało miejsca, poza naturalnymi procesami urbanizacyjnymi i wzrostem
    budownictwa letniskowego (niczym nie różniących się od chociażby innych
    części Pojezierza Kaszubskiego) nie nastąpiły jakieś wielkie zmiany w
    strukturze przestrzennej takich wsi jak Krokowa, Żarnowiec, Lubkowo czy
    Gniewino.

    --
    marcin