  • 1. Data: 2010-07-23 11:27:08
    Temat: Re: Wydawcy wyciągają łapę po haracz
    Od: Mane <m...@g...pl>

    W dniu 2010-07-30 14:09, Robert_J pisze:

    > Równie dobrze producenci oranżady powinni żądać haraczu od wodociągów.
    > Bo przecież z wody kranowej można wytworzyć oranżadę ;-)))

    Najlepiej wprowadzic podatek do wynagrodzen, w koncu zarobionymi
    pieniedzmi mozna placic za skopiowane nielegalnie tresci.

  • 2. Data: 2010-07-30 08:51:53
    Temat: Wydawcy wyciągają łapę po haracz
    Od: Tomasz Jakubowski <t...@s...cc>

    a Ministerstwo idzie im na rękę:

    http://di.com.pl/news/32888,1,0,Wydawcy_chca_1_z_cen
    y_aparatow_cyfrowych.html

    Polecam przeczytanie uzasadnienia i załącznika proponowanych wysokości opłat.

    --
    pozdrawiam
    Tomasz Jakubowski

  • 3. Data: 2010-07-30 08:58:29
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 30.07.2010 10:51, Tomasz Jakubowski wrote:
> [...]
    y_aparatow_cyfrowych.html

    > Polecam przeczytanie uzasadnienia i załącznika proponowanych wysokości

    I mają rację, kupi sobie taki oszczędny Hasselblada i cyfrową dupkę za
    100 tys euro i będzie kopiował nasze książki. Jak nie stać chama na
    kupowanie książek, to niech nie kupuje aparatu.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 4. Data: 2010-07-30 09:11:11
    Od: TomekM <t...@g...com>

    A tak poważnie to bezczelność tych organizacji autorskich nie ma
    granic.
    Po pierwsze to używanie do kopiowania aparatu to naprawdę zdarza się
    baaardzo sporadycznie.
    Praktycznie nigdy się z tym nie spotkałem.
    Po drugie nie podoba mi się logika tych organizacji.
    Za każdy nabyty legalnie przedmiot płacę podatek na ich rzecz, tak
    jakbym był złodziejem.
    A jednocześnie jeśli ktoś piratuje to traktuje się to jako
    przestępstwo.
    Dla mnie to podwójna i mówiąc wprost złodziejska moralność.
    Te organizacje to raczej zaliczyłbym do "korsarzy" ;)
    Łupią normalnych ludzi na wszelkie możliwe sposoby za przyzwoleniem
    państwa,
    które przy okazji też czerpie z tego kasę.
    Dokładnie jak kiedyś korsarze.

  • 5. Data: 2010-07-30 09:36:58
    Od: "Krzysztof W." <k...@a...pl>

    Złodziejstwo + pazerność - typowe

    Ja bym jeszcze opodatkował 1%:

    - długopisy i wszystkie materiały służące do "pisania"
    - skanery, ksera nawet 50%

    Kriss

  • 6. Data: 2010-07-30 09:44:04
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 30.07.2010 11:11, TomekM wrote:
    > A tak poważnie to bezczelność tych organizacji autorskich nie ma
    > granic.
    > Po pierwsze to używanie do kopiowania aparatu to naprawdę zdarza się
    > baaardzo sporadycznie.

    Trochę jednak jest tego. Poza tym popularne jest np utrwalanie
    wydrukowanych tablic testowych :)

> [...]
    > państwa,
    > które przy okazji też czerpie z tego kasę.

    Najgorsze w tym wszystkim jest to, że twórcy nie widzą tych pieniędzy.
    Wszystko znika w czarnej dziurze nazywanej organizacje zarządzające
    prawami autorskimi.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 7. Data: 2010-07-30 09:45:32
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > A tak poważnie to bezczelność tych organizacji autorskich
    > nie ma
    > granic.
    > Po drugie nie podoba mi się logika tych organizacji.

    Żebyś wiedział :-). Z racji wykonywanej działalności mam z
    nimi do czynienia na bieżąco. Naprawdę trudno o bardziej
    zagmatwane wytłumaczenie ich egzystencji ;-). Jaskrawy
    przykład prawa parkinsona... A jako ciekawostkę powiem Ci,
    że tych organizacji jest w Polsce kilkanaście :-). Swego
    czasu zgłosiła się do mnie większość (mam sieć TVK) i każda
    chciała kasę. Po kilka procent PRZYCHODU!! Na szczęście
    okazało się że musimy (choć k.... też nie wiem dlaczego)
    płacić tylko na PISF, ZAiKS i SFP. Tylko... ;-))). A gdyby
    wyszło że wszystkim to nie opłacałoby się w ogóle budować
    sieci

> [...]
    > rzecz, tak
    > jakbym był złodziejem.
    > A jednocześnie jeśli ktoś piratuje to traktuje się to jako

    Dokładnie :-). Skoro zapłacę w cenie haracz na ich rzecz to
    dlaczego nie mogę legalnie powielać jakichś treści? Ale z
    drugiej strony samo założenie że każdy jest potencjalnym
    piratem trąci mocno stalinizmem ;-)

  • 8. Data: 2010-07-30 09:48:26
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > - skanery, ksera nawet 50%

    O właśnie ;-). Przecież ksero z samego założenia służy
    właśnie do powielania :-). A aparat jak na razie w
    zdecydowanej większości przypadków raczej do robienia
    zdjęć...

  • 9. Data: 2010-07-30 09:48:41
    Od: TomekM <t...@g...com>

    > Dokładnie :-). Skoro zapłacę w cenie haracz na ich rzecz to
    > dlaczego nie mogę legalnie powielać jakichś treści? Ale z
    > drugiej strony samo założenie że każdy jest potencjalnym
    > piratem trąci mocno stalinizmem ;-)

    A najgorsze jest, że to nie jest jakiś polski wynalazek.
    Na całym cywilizowanym świecie jest podobnie.

  • 10. Data: 2010-07-30 09:56:24
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Ponieważ Dslr za 1500 zł zrobi taką samą jakościowo reprodukcję jak ten za
    1500 (jeżeli jest wyposażony w dobre szkło), to skąd stawka procentowa???
    Poza tym, ciekawe, czy ktokolwiek uzyskał kasę z takich organizacji...
    Słyszałem, że za użycie fotografii w TV można dostać pieniądze, jak sie poda
    czas emisji, program i godzinę :) Przynajmniej tak mają członkowie ZPAF.