  • Data: 2009-02-05 12:25:31
    Temat: Re: Wycofanie z rynku tradycyjnych żarówek
    Od: "gargamel" <s...@d...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "bartekLTG" napisał:
    > Swiatlowki maja jeszcze jedna wade, dają widmo
    > w postaki kilku pikow (3-5, zalezy ktora, sprawdzilem
    > przed chwila plytą CD;) To potrafi przeklamac kolory,
    > a niektorzy naq takie oswiatlenie zle reagują
    > (tez sie zdziwilem, ale mam znajoma, ktora zaczynaja
    > bolec oczy po dluzszej (ponad 4h) pracy przy takim
    > oswietleniu).

    swego czsu przez parę lat mieszkałem w mieszkaniu gdzie oświetlenie było na
    świetlówkach i tragegia po prostu:O( cały czas miałem stan zapalny oczu
    (zaczerwienione białka, piekące oczy) i nie tylko ja, wszyscy tak mieli, ile
    ja sie nie nachodziłem wtedy po okulistach an darmo, aż w końcu się
    domyśliłem o co chodzi, wiec jak naprawdę zakażą to naprawde będzie trzeba
    zakupić zapasu żarówek na całe życie, albo i dla wnuków:O)

    a co do zakłamywania kolorów to wygląda to w praktyce tak że w hali
    oświetlonej świetlówkami (jak sobie policzyłem to nawet wyszła większa moc
    niż gdyby tą halę oświetlić zarówkami) światło w prawdzie świeci biało, jest
    złudzenie jasnosci a tak naprawdę jest ciemno, chciało by się zapalić
    dodatkowe świerlówki bo słabo widać:O(

    > BTW, dyrektywa nie dotyczy halogenow, mam nadzieje?

    w załączniku dałem fotke nowoczesnej żarówki energooszczędnej, czyli halogen
    w bańce żarówki, czyli to już nie jest zwykła żarówka, a nowoczesne
    energooszczędne oświetlenie, więc pewnie będzie można używać, albo się z
    unią procesować:O)