  • Data: 2009-02-06 00:52:20
    Temat: Re: Wycofanie z rynku tradycyjnych żarówek
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    J.F. wrote:

    > Mniej wiecej 3x - elektrownie cieplne maja kiepska sprawnosc.
    >
    > Poza tym w zimie podgrzewaja [sufit :-(], a w lecie tez podgrzewaja -
    > tylko jeszcze trzeba klimatyzatory krecic.
    >
    > Sens w oszczedzaniu jak najbardziej jest. Tylko moze jakos mniej
    > przymusowo.

    zarowka produkuje sporo _promieniowania_ cieplnego (podczerwieni) wiec mozna
    jej uzywac do _punktowego_ ogrzewania np. miejsca pracy.

    i to gdzie montujesz zarowke (sufit, lampka na biurko czy lampka pod
    biurko :) to juz twoja sprawa. sa jeszcze dedykowane lampy grzewcze,
    tzw. 'kwoki'. hodowcy np. drobiu wiedza ze bez ich swiatla kurczaczki rosna
    kiepsko :) sam uzywam takiej do grzania sobie nog w zimie..

    co do grzania lampami to w dobrze ocieplonym (folia mylarowa) warsztacie,
    okolo 3x3x2.5m , wlaczenie 100-200W halogenow powoduje ze robi sie az za
    goraco w pol godzinki.i wcale nie musza wisiec nisko, wystarczy ze sa
    skierowane na miejsce pracy - nie grzeje sie calego pomieszczenia tylko
    jeden punkt.
    zeby sie 'rozgrzac' w tym samym pomieszczeniu farelka trzeba conajmniej 1KW
    urzadzenia dmuchajacego godzine. a pozniej cieple powietrze i tak zbiera
    sie pod sufitem a po nogach ciagnie ;p