    From: Piotr <p...@a...net.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Wybor laptopa
    Date: Sun, 11 Oct 2009 20:06:01 +0200

    tg pisze:
    > "Piotr" <p...@a...net.pl> wrote in message
    >
    > jak ktos nie ma 4m^2 miejsca na komputer to znaczy ze mu nie zalezy ;)
    Nie zależy na...

    > korzystajac z laptopa tez trzeba miec krzeslo, stol\biurko w miare
    > ergonomiczne, przesiadywanie tu i tam z laptopem na kolanach to
    > prosta droga do problemow z kregoslupem w odcinku szyjnym i nadgarstkami
    Nie musi mieć *oddzielnego* biurka specjalnie do komputera, zwłaszcza,
    jeśli używa go sporadycznie.

    > jak postawisz monitor, przyczepisz na nim pudelko z kompem, jego zasilacz
    > i rozdzielisz 230V na monitor i komputer, dodasz do tego bezprzewodowa
    > klawiature i mysz to jedynym co cie przywiazuje do miejsca jest jeden
    > kabel zasilajacy, a calosc zajmuje mniej wiecej tyle samo miejsca
    I schowanie tego monitora, klawiatury, myszki do szafy zajmuje mniej
    więcej tyle samo czasu i wysiłku, co schowanie laptopa, bo przyszli
    goście i akurat stół służył będzie do siedzenia przy nim i picia kawy.

    > biorac pod uwage ze netbook na ionie to ~2kpln a taki sam nettop ~1kpln
    > to wydajac te same pieniadze - tracisz na mozliwosci pracy na baterii
    > autor watku nie wymienil tego jako istotne
    > za to zyskujesz - wygodna klawiature, wygodna mysz, znacznie wiekszy ekran
    Super. A na jakim procesorze jest ION? Czyżby niewyrabiającym się często
    atomie?

    > bo prawda jest taka ze RS lepiej wie czego on potrzebuje, tak samo jak
    > kazdy kto ma kilka-kilkanascie lat z kompami do czynienia
    >
    > co klient CHCE zazwyczaj nijak sie nie ma do tego co POTRZEBUJE zeby
    > byc zadowolonym i zeby spelnialo jego wymagania
    >
    > popatrz do gory - wymagania - internet, office, zdjecia, duzy ekran
    > mozliwosci rozbudowy
    BRAWO. Popatrz do góry. Jest takie pole: wybór LAPTOPA.
    LAPTOPA do internetu, office, zdjęć itp.

    > zero wymagan w zakresie - waga, czas na baterii
    >
    > ergo - facet nie ma pojecia co potrzebuje, za to wie co 'chce' a i to
    > pewnie tylko do momentu az siadzie przed porzadnym stanowiskiem ze
    > stacjonarnym pc
    Na podobnej zasadzie zaczniesz mu udowadniać, że duży ekran nie jest mu
    potrzebny? W końcu wiesz lepiej, czego klient potrzebuje.