  • 1. Data: 2009-10-05 08:37:30
    Temat: Wybor laptopa
    Od: Marx <M...@n...com>

    Witam
    Potrzebuje porady w dziedzinie laptopow, a nie znam sie na nich za
    bardzo. Wymagania sa skromne: cena 4-5 tys zl. Laptop przeznaczony dla
    starszej osoby do obslugi n-k ;) i ogolnie pojetego internetu,
    przegladania zdjec z cyfrowki, czyli standard.
    W sumie to sam sie zastanawiam w ktorym kierunku isc. Na pewno grafika
    moze byc slabiutka, bo nikt gral nie bedzie. Na pewno musi to byc laptop
    porzadnej firmy. Kupowany nie w internecie tylko prawdopodobnie w MM.
    Koniecznie nowy, a nie uzywany.
    Mysle ze duzy ekran bylby wazny, choc wysoka rozdzielczosc niekoniecznie
    (drobne literki beda slabo czytelne). Raczej powinien miec wbudowane wifi.
    Dobrze aby laptop byl w miare odporny - po domu krazy 2 letnie dziecko.
    i moze sie zdarzyc ze bedzie mialo jakis glupi pomysl - ale bez
    przesady, nie ma to byc sprzet na pustynna burze..
    Fajnie gdyby procesor byl dwurdzeniowy - komfort pracy podnosi sie
    wyraznie, ale nie jest to konieczne
    Milo gdyby w zestawie byla jakas atrakcyjna torba, i ogolnie aby laptop
    nie wygladal tandetnie - to nie jest zakup budzetowy.
    Wazne sa mozliwosci rozbudowy - w komplecie bedzie pewnie Vista, a to
    lubi RAM.
    Office w komplecie tez bylby pozadany.
    Oczywiscie wszystko w pelni legalne.
    Moze podpowiecie na co patrzec w laptopie przy takim "targecie"? ;)

    Aha, komputer stacjonarny odpada.

    --
    Marx

  • 2. Data: 2009-10-05 11:00:36
    Temat: Re: Wybor laptopa
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Marx pisze:

    > Moze podpowiecie na co patrzec w laptopie przy takim "targecie"? ;)

    Lenovo T500.

  • 3. Data: 2009-10-05 13:51:29
    Od: Marx <M...@n...com>

    Andrzej Libiszewski pisze:

    > Lenovo T500.

    http://www.ceneo.pl/1768403
    na ceneo powyzej 6 tys zl, a mialo byc 4-5...
    Marx

  • 4. Data: 2009-10-05 14:42:07
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    Użytkownik "Marx" <M...@n...com> napisał w wiadomości

    > http://www.ceneo.pl/1768403
    > na ceneo powyzej 6 tys zl, a mialo byc 4-5...

    Takie może głupie pytanie - za co te 6 tysięcy?
    Bo z napisanych cyferek w tabelce to jakaś połowa tego chyba powinna być.

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2009-10-05 15:59:02
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Irokez pisze:
    > Bo z napisanych cyferek w tabelce to jakaś połowa tego chyba powinna być.

    Dla Ciebie liczą się tylko "cyferki w tabelce"?

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 6. Data: 2009-10-05 16:00:12
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Marx pisze:
> [...]
    > starszej osoby do obslugi n-k ;) i ogolnie pojetego internetu,
    > przegladania zdjec z cyfrowki, czyli standard.

    Czyli komputer stacjonarny, a nie przenośny.

    > Aha, komputer stacjonarny odpada.

    "Chcę kupić ciężarówkę. Do wożenia gości i prezesa. Aha,
    samochód osobowy odpada."

    Możesz wyjaśnić DLACZEGO?

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 7. Data: 2009-10-05 16:12:24
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Irokez" <h...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    > Takie może głupie pytanie - za co te 6 tysięcy?
    > Bo z napisanych cyferek w tabelce to jakaś połowa tego chyba powinna być.

    Czemu Audi A8 jest taki drogi? Przecież ma takie same blachy jak VW golf.

  • 8. Data: 2009-10-05 17:22:21
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Radosław Sokół wrote:
    > Możesz wyjaśnić DLACZEGO?

    Oj daj spokoj. Jest moda na laptopy, ja to akurat rozumiem - mniej kabli
    (z reguly jeden), mniej zajetego miejsca, mniej problemow z zabieraniem
    tego w dowolne miejsce mieszkania (dla mnie bardzo wazny argument), czesto
    mniejszy pobor energii (choc przy 4-5k mozna zaszalec i kupic malenkie,
    energooszczedne pudeleczko). Jasne, wyjdzie drozej, mozliwosci rozbudowy
    beda znacznie mniejsze, a kultura pracy byc moze nizsza (halas, grzejaca
    sie klawiatura, otwory wentylacyjne wydmuchujace cieple powietrze), ale...
    ale... hmm. ;) Wiesz co... mimo wszystko rowniez rozwazylbym zakup
    laptopa. Chyba, ze ma to stac w jednym, konkretnym miejscu - w takiej
    sytuacji tylko stacjonarka.

    k,

  • 9. Data: 2009-10-05 18:46:34
    Od: Marcin <b...@t...net.pl>

    qwerty pisze:
    > Użytkownik "Irokez" <h...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    >
    > Czemu Audi A8 jest taki drogi? Przecież ma takie same blachy jak VW golf.

    tu bym się spierał

  • 10. Data: 2009-10-05 18:52:29
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    KILu pisze:
    > Oj daj spokoj. Jest moda na laptopy, ja to akurat rozumiem - mniej kabli

    A ja NIE rozumiem. Z głupią modą należy walczyć.

    > (z reguly jeden), mniej zajetego miejsca, mniej problemow z zabieraniem

    Litości... nie widziałeś małych pecetów stacjonarnych, nie
    wymagających męczenia się z przybitym na stałe do stołu
    ekranem, grubą klawiaturą i niszczejącą w zawrotnym tem-
    pie baterią?

    EeeBOX sobie oglądnij jako *ekstremalny* przykład peceta
    stacjonarnego dla osób, które bezsensownie kupują note-
    booki.

    > tego w dowolne miejsce mieszkania (dla mnie bardzo wazny argument), czesto

    I tak pracować da się tylko przy odpowiednio dobranym biurku.
    Noszenie po mieszkaniu to mit. A z pokazywania zdjęć ciotce
    w jadalni można jednak zrezygnować, niech się ruszy i przej-
    dzie do biurka.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |