    From: rs <n...@n...spam.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: World Press Knotto
    Date: Tue, 17 Feb 2009 11:56:10 -0500

    On Tue, 17 Feb 2009 12:34:51 +0100, q...@o...pl wrote:

    >Tak jak pisałem - aby reakcja na powtarzające się bodźce tego samego typu była
    >cały czas na odpowiednio wysokim poziomie, należy intensywność bodźca zwiększać.

    wiec jak widzisz koniec tej drogi? powrot igrzysk rzymskich za
    cesarstwa i stosow w sredniowieczu, moze lynche na tle rasowym?

    >To doprowadza do przesycenia i stworzenia kiczu.

    kontrolowany kich tez moze byc ciekawym tworzywem.
    jesli jednak mowisz o przesyceniu, to co proponujesz w zamian? czy to
    przesycenie wedlug ciebie nastaapilo, czy mamy to jeszcze przed soba?

    >W takich okolicznościach jakiś twórca ("artysta") tworzy nową kategorię bodźca,
    >która wywołuje u widzów reakcję przy niewielkiej jego intensywności. Aby
    >reakcja była wciąż odpowiednio wyskoka, naśladowcy zwiększają poziom bodźca i
    >sprawa się powtarza.

    kopiowanie pomyslow stalo sie juz faktem. juz bodaj od lat 70tych
    zyjemy w recycle world.

    >A czasami pojawia się rewolucjonista (np. wspomniany Duchamp), który to taki
    >porzadek burzy i stawia wszystko do góry nogami.

    tyle ze jaby teraz taki artysta postawi wszystko znowu do gory nogami
    to otrzymamy rzezbe klasyczna i malarstwo fotorealistyczne, pewnie
    wykonywane technikami cyfrowymi. czy to by cos zmienilo?

    >I chwała mu za pisuar "fontannę"!

    i chwala mu, choc nie za sam pisuar, a za pomysl z readymades. <rs>