  • Data: 2012-07-19 14:57:09
    Temat: Re: Włącznik oświetlenia i dioda LED
    Od: "Desoft" <N...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Tylko ja chcę aby mi się ta dioda świeciła wtedy gdy obwód jest
    > ZAMKNIĘTY.

    Najlepszym rozwiązaniem będą diody krzemowe minimum trzy wpięte w szereg -
    ale optymalnie to cztery. Oczywiście jako że to przemienne, to w drugą
    stronę musi być dioda. Wystarczy jedna bo raczej nie zależy Ci na symetrii
    zasilania.
    Zaleta zastosowania diód, to to że nie będzie istotne obciążenie.

    Podsumowując:
    Potrzebujesz 5szt diód 1N4007 rezystora 30-100R (dobrać) i diody LED.

    --
    Desoft